רוסיה מחריפה את צעדיה נגד הקהילה היהודית: משרד המשפטים הרוסי הכריז על נשי ועידת אירופה והרב הראשי לשעבר במוסקבה, פנחס גולדשמידט כסוכן זר. זוהי הפעם הראשונה בהיסטוריה שהפדרציה הרוסית מכריזה על מנהיג דתי כסוכן זר. זאת, לאחר שהרב, אשר כיהן כרב הראשי של מוסקבה במשך 30 שנה, עוזב אותה לאחר שסירב לתמוך בפלישה הרוסית לאוקראינה.

במסמך רשמי שהפיץ משרד המשפטים הרוסי, נטען שהרב פנחס גולדשמידט הפיץ מידע כוזב על ההחלטות שהתקבלו על ידי הרשויות הציבוריות של הפדרציה הרוסית ומדיניותה והתנגד למבצע הצבאי המיוחד באוקראינה", ציין משרד המשפטים. הפעם האחרונה שהממשלה הרוסית הכריזה על רב כאויב הפדרציה הרוסית, היתה בתקופת סטאלין כאשר הוא החליט לעצור את הרב הראשי במוסקבה הרב יהודה לייב מדליה, ולאחר מכן נרצח על ידו. 

נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט: "גאה להיות בצד הנכון של ההיסטוריה ולהצטרף לרשימה מכובדת של אנשים  המתנגדים למלחמה הנוראה הזאת שגבתה מחיר דמים נורא של מאות אלפים. אם הנני סוכן זר, אז בתור סוכנו של האלוקים ועושה רצונו, הצעד הבא הוא כנראה להכריז עליו כגורם זר. במשך 30 שנה טיפחתי ושמרתי על הקהילה היהודית במוסקבה, שום צו לא ימנע ממני לעשות זאת גם כעת. רוסיה שינתה את פניה לרעה, זוהי הפעם הראשונה מתחילת הלחימה שמנהיג דתי מוכרז כסוכן זר ומוגדר על ידי הממשל הרוסי כגורם עוין. יתכן מאד שזאת פתיחה של מערכה אנטישמית חדשה כלפי הקהילה היהודית. קראתי בעבר לקהילה היהודית לעזוב את המדינה, לפני שיהיה מאוחר מדי.