הלילה (בין רביעי לחמישי) צפוי להתקיים שיאו של מטר המטאורים ג'מינידים, הגדול ביותר השנה. המטר עצמו החל בסופו של החודש שעבר ויגיע לשיאו הלילה כשעתיים לאחר חצות. שמו של המטר נובע מקבוצת ג'מיני, שמה הלטיני של קבוצת תאומים. 

צופחים בישראל ישמחו לדעת ששיא המטר ייראה היטב מישראל אם כי אור הירח עשוי להעיב על הראות. כמו כן אפשר לצפות בקצבים נאים של המטר בלילה שלפני ואחרי השיא.

המקומות הטובים ביותר לצפייה במטאורים הם כמובן אזורים חשוכים - ככל שתוכלו להתרחק יותר מהערים המוארות כך תוכלו לראות יותר מטאורים. עם זאת, גם בתוך העיר תוכלו לראות חלק מהמטאורים הלילה. אין צורך במשקפות או בטלסקופים, אפשר פשוט להסתכל לכיוון השמים -  המטאורים נראים בכל מקום. 

"בדרך כלל, בתנאים טובים ניתן לראות בין 30 ל-40 מטאורים בשעה", ציין רוברט לונספורד, מתאם דוחות של אגודת המטאורים האמריקאית. המטר שצפוי להתקיים הלילה עשוי להגיע אף לקצב של כ-120 מטאורים בשעה, כך על פי נאס"א. 

עם זאת לצערנו, קיים סיכוי שרוב המטאורים לא יהיו גלויים לעינינו, זאת משום שהירח צפוי לזרוח הלילה ב"72 מלאות", כך על פי אגודת המטאורים. "זה עדיין הולך להיות מטר מרשים, אפילו עם מגבלת הירח", אמר ביל קוק, ראש המשרד לאיכות הסביבה המטאורואידית של נאס"א, והמליץ למי מעוניין להיחשף למטאורים למצוא מקומות שבהם "הירח מוסתר".