חדשות מתפרצות

מנהל מחלקת משק במשרד החוץ לשעבר הורשע בלקיחת שוחד וגניבה בידי עובד ציבור

מבזק חדשות

ביהמ"ש המחוזי בירושלים הרשיע את אבשלום אשורי, מנהל מחלקת משק במשרד החוץ בין השנים 2003 עד 2013, בשבעה אישומים של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי עובד ציבור, ולקיחת שוחד. בין היתר, אשור יצא לחופשות עם משפחתו על חשבון המשרד בהיקף של 270 אלף שקלים וכן רכש לצרכיו הפרטיים בשר ומוצרי מזון נוספים, בהיקף של כ-180 אלף שקל, כשחלקו הארי של סכום זה שולם ע"י משרד החוץ.

בנוסף הורשע אשורי בעבירה של לקיחת שוחד בכך שקיבל בשנת 2011 מדוד מרילי, ספק מוצרי חשמל של משרד החוץ, שישה מזגנים לצרכיו הפרטיים, בהיקף של כ-30,000 שקל וכן קיבל מוצרים נוספים, מיקסר, מקציף וכיריים לצרכיו הפרטיים, עליהם שילם משרד החוץ בהיקף של אלפי שקלים וזאת בעד מילוי תפקידו. עוד הורשע אשורי בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בנוגע לפעילותו בנושא מכרזים של המשרד לאספת מכשירי חשמל, ובנוגע לכך שקיבל שכר עבור שעות נוספות אותן לא ביצע.

כמו כן, במסגרת תפקידו הציג אשורי מצג שווא במכרזים של המשרד לרכישת מוצרי חשמל בכך שהציע שתי הצעות מחיר שונות לשתי חנויות מכשירי חשמל על אף שידע ששתיהן בבעלות מרילי , וכן בין השנים 2013-2004 החתים אשורי שעון נוכחות כוזבת ובכך קיבל שכר עבור שעות נוספות אותן לא ביצע.

מעריב אונליין 13/05/2019 10:50
שתפו: