חדשות מתפרצות

יוון, קפריסין, איטליה וקרואטיה מסייעות בכיבוי השריפות ברחבי הארץ

מבזק חדשות

נציב הכבאות רב טפסר דדי שמחי סיים את הערכת המצב והיערכות למחר, אשר צפוי להיות יום השיא מבחינת נתוני מזג האוויר. נכון לעכשיו ישנו סיוע אווירי ממדינות יוון, קפריסין, איטליה וקרואטיה אשר יתווספו לטייסת הכיבוי אלעד. מחר כאמור מזג האוויר צפוי להחמיר, עם טמפרטורות גבוהות, רוחות מזרחיות ואחוזי לחות נמוכים במיוחד. 

צו הנציב אוסר על הבעת אש בשטחים פתוחים עודו בתוקף עד מחר בשעה שמונה בערב. כמו כן הופצה הנחיה למשרד החינוך המורה על ביטול כלל הפעילויות בשטחים פתוחים עד לשבירת השרב. 
 
תמונת מצב נוכחית:
מחוז מרכז: מבוא מודיעים הושגה רגיעה, אין שליטה מלאה. עשרות צוותי כיבוי ממשיכים גם בשעה זו לפעול בגזרה לכיבוי מוקדים כלואים בתוואי השטח. עם אור ראשון תשוב טייסת אלעד לפעול בפריסה מלאה ולסייע לכוחות הפועלים על הקרקע. נוסף למטוסי הכיבוי יחוגו באוויר מסוק וכלי טיס נוספים אשר יתריעו על מוקדי שריפה/עשן.
 
מחוז ירושלים:  ישנם עדין מוקדים פעילים כאשר המשימה המרכזית היא מניעת התחדשות האש וטיפול במוקדים הקיימים תוך ריכוז מאמץ בהגנה על הישובים תעוז ותרום.
 
דרום: הושגה שליטה בשני אירועים בולטים בכרמיה וברהט. המחוז מתוגבר בצוותים מקק"ל רט"ג וצה"ל ונערך לפעילות גם על רקע המשך בלוני התבערה בגזרת העוטף.
 

אלון חכמון 23/05/2019 23:52
שתפו: