חדשות מתפרצות

פרשה 512: העליון דחה את הערר של הערבים של הנאשם שברח, כספיהם יחולטו

מבזק חדשות

בית המשפט העליון (כב' השופט אלרון) דחה את ערר הערבים של גולן אביטן, נאשם בפרשה 512 שברח, והורה על חילוט הערבויות בעניינו. ביהמ"ש הורה על חילוט 9 מיליון ש"ח מכספי הערבים. סכום זה מצטרף ל-3 מיליון ש"ח שיחולטו מכספיו של אביטן.

ביהמ"ש קבע כי "למפקחים המתמנים לתפקיד על ידי בית המשפט יש תפקיד מפתח במימושה של האפשרות לשחרר אדם בתנאי ערבות. תפקיד זה הוא כפול, וטומן בחובו הן את החובה לשמור צעדיו של החשוד, הנאשם או הנידון, לבל יסטה מתנאי המעצר שהוכתבו עבורו, והן התחייבות אישית לכך שתנאי המעצר יקוימו במלואם, ובעיקר- שהמפוקח לא יסכן את הציבור, לא יימלט מאימת הדין ולא יפר את תנאי מעצרו. הערובה הכספית אותה מטיל בית המשפט על מפקחים-ערבים כתנאי לשחרורו של נאשם נועדה להבטיח כי הללו יעמדו בהתחייבות שנטלו על עצמם במלואה. היקף הערבויות הכספיות המוטלות עליהם מושפע באופן ישיר מחומרת העבירות המיוחסות לנאשם, ממסוכנותו ומהיקף החשש להימלטותו מאימת הדין".

עוד קבע ביהמ"ש כי "..בנסיבות העניין שלפניי, אני סבור כי בדין הורה בית המשט המחוזי על חילוט הערבויות.. אביטן, שעליו אמורים היו העוררים לפקח, נאשם בביצוע עבירות מהחמורות שבספר החוקים. מסוכנותו לכאורה- כעולה מהמעשים המיוחסים לו ומתסקיר שירות המבחן בעניינו- היא רבה.... משהפרו העוררים את מחויבותם.., ובכך גרמו בין היתר לסכנה לשלום הציבור, עליהם לשאת בתוצאותיה של הפרת תנאי הערבות, גם אם קשים הם.... איני מקבל את הטענה, לפיה העוררים לא הבינו את התפקיד שהוטל עליהם ואת משמעותה של ערבותם. חתימתם על כתב הערבות מהווה הסכמה מפורשת לכך שהם נוטלים על עצמם- כל אחד מהם באופן עצמאי ונפרד- את האחריות להבטחת התנאים שנקבעו בעניינו של אביטן. לא ניתן לומר כי הם לא ידעו שהפרת התנאים תגרור עימה את האפשרות לחלט את ערבותם עד למלוא גובה סכום הערבות אליו התחייבו".

מעריב אונליין 03/06/2019 14:28
שתפו: