חדשות מתפרצות

כתב אישום נגד מטפלת מאוקראינה שהתעללה בקשישה בבית אבות

מבזק חדשות

פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו כתב אישום נגד סבטלנה לוקיאנוק (39), מטפלת בבית אבות תושבת אוקראינה, בגין עבירות התעללות בחסר ישע ותקיפת חסרת ישע של מטופלת קשישה בת 81. על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד עידית כהן, בתאריך 12.10.19, במהלך משמרתה של הנאשמת בבית האבות, ניגשה הנאשמת אל המתלוננת בחדרה על מנת להעבירה מכסא הגלגלים עליו ישבה אל מיטתה, לקראת שנת הלילה. הנאשמת רכנה אל עבר המתלוננת והושיטה את ידיה על מנת להרימה מכסא הגלגלים אך זו הדפה את ידיה של הנאשמת מספר פעמים וסירבה לאפשר לנאשמת להעבירה למיטתה.

הנאשמת המשיכה לפעול להרמת המתלוננת, על אף שידעה כי על פי נהלי בית האבות עליה להיעזר במטפל נוסף להעברת המתלוננת אל מיטתה. בעת שרכנה הנאשמת אל עבר המתלוננת, תפסה המתלוננת את הנאשמת בשערות ראשה. בתגובה, אחזה הנאשמת בשערות ראשה של המתלוננת והשתיים נאבקו זו בזו כאשר הנאשמת מסובבת את ידיה של המתלוננת. משלא הרפתה המתלוננת משערותיה של הנאשמת, הכתה הנאשמת בפניה של המתלוננת בשתי מכות אגרוף. לאחר מכן משכה הנאשמת את המתלוננת מכסא הגלגלים משיערות ראשה אל עבר המיטה, אך המתלוננת נפלה לרצפה. הנאשמת הרימה את המתלוננת בשנית משיערותיה אך זו נפלה שוב לרצפה.

לאחר סיוע של מטפל אחר בבית האבות הורמה המתלוננת למיטתה וחדלה מהתנגדותה ושכבה בחוסר תזוזה. הנאשמת פעלה לשם החלפת בגדיה, טיטולה ומצעיה של המתלוננת. תוך ביצוע ההחלפות, הטיחה הנאשמת את רגליה של המתלוננת אל קיר החדר, גלגלה את גופה מצד לצד באגרסיביות וכן יישרה את רגליה של המתלוננת באוויר אל עבר ראשה, מספר פעמים, ומעבר לצורך, תוך גרימת מכאוב למתלוננת. כתוצאה ממעשיה האלימים של הנאשמת נגרם למתלוננת שבר בבסיס עצם האף, שטפי דם בלחייה ושפתה, נפיחות בפנים וביד.
 

מתן וסרמן 24/10/2019 11:33
שתפו: