חדשות מתפרצות

צה"ל על הרג המשפחה בסבב האחרון: "המטרה זוהתה כמתחם צבאי"

מבזק חדשות

צה״ל מסר כי בשבוע החולף סוכמו על-ידי הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, תחקירי 'חגורה שחורה'. הרמטכ״ל קיבל את ממצאי התחקירים וסיכם לאורם שורה של הנחיות בתחום בניין הכוח והפעלתו. במסגרת התחקירים, תוחקרה גם תקיפת המטרה בדיר אל באלח שבמהלכה נהרגו שמונה אזרחים בלתי מעורבים.

מצה"ל נמסר כי מהתחקיר עולה כי המטרה זוהתה כמתחם צבאי של ארגון הג'יהאד האסלאמי אשר מבוצעת ממנו פעילות צבאית. ליבת התחקיר עסקה בפעולות, אשר יכלו להביא לידיעה על אודות פעילות אזרחית במתחם, בנוסף לפעילות הצבאית אשר בוצעה ממנו. התחקיר מצביע כי המטרה הופללה על פי פעילות האיסוף והמחקר, כמתחם צבאי של הג'יהאד האסלאמי וכי בוצעה ממנו פעילות צבאית בעבר וכן במהלך ימי הקרב של 'חגורה שחורה'. עוד מלמד התחקיר כי בעת תכנון וביצוע התקיפה, ההערכה בצה"ל הייתה כי לא ייפגעו אזרחים כתוצאה ממנה. עוד נמצא, כי המטרה אושרה מודיעינית בפיקוד הדרום ביוני האחרון בהתאם לתו"ל המודיעיני הרלוונטי בצה"ל, ולאחר מכן, בהתאם לתהליך הנהוג בצה"ל, תוקפה מספר פעמים, האחרונה שבהן מספר ימים טרום תקיפתה.

בתחקיר התברר בנוסף כי במתחם שהותקף אמנם בוצעה פעילות צבאית, אך הוא לא היה מתחם סגור ובפועל נמצאו בו גם אזרחים. בסיכום התחקיר התקבלו מספר המלצות שתכליתן לצמצם ככל הניתן את האפשרות שאירועים חריגים שכאלה יחזרו על עצמם.

טל לב רם 24/12/2019 16:43
שתפו: