ראש הממשלה, נפתלי בנט, יחד עם שר החוץ יאיר לפיד, ושר האוצר אביגדור ליברמן, כינסו הערב (שבת) מסיבת עיתונאים בלשכת העיתונות הממשלתית, בגן הטכנולוגי מלחה בירושלים. זאת, כיממה לאחר אישור התוכנית הכלכלית ("חוק ההסדרים") ותקציב המדינה לשנת 2022.

את מסיבת העיתונאים פתח בנט באומרו: "השלמנו את המהלך המורכב של הוצאת ישראל משלוש שנים של אי יציבות. העובדה שאנחנו לא במערכת בחירות חמישית - היא ברכה ומתנה". 

"עברנו מאבטלה לתעסוקה, מצמיחה שלילית אחרי שנה כלכלית קשה מאוד בגלל המגפה ומדיניות הסגרים, לצמיחה מרשימה של יותר משבעה אחוזים", הוסיף ראש הממשלה. "עכשיו העברנו את התקציב שמבטיח יציבות כלכלית ופוליטית. בשקט, בעקביות ובעבודה משותפת, הבאנו את הספינה לחוף מבטחים".

"היציבות שהבאנו עם העברת התקציב, צריכה להתגבר על הבעיות שהוזנחו במשך שנים - מחירי דיור, פקקים, יוקר מחייה", אמר ראש הממשלה.

"המבחן הגדול של הממשלה הזאת הוא באיפוק, אם נצליח לעמוד מול הפיתויים של הריבים, אם נניח לרגע בתחרות בינינו, נשלב ידיים, נתמקד בעם ישראל, האתגרים הגדולים ולקחת את מדינת ישראל, מדינה שאין כמותה בעולם ולקחת אותה עשרה צעדים קדימה", כך חתם את דבריו. לאחרי כן, נשאל על קיום הרוטציה, והבטיח כי אכן תתקיים. "מה יהיה בעוד ארבע שנים - נגיע לזה", ציין.

נפתלי בנט (צילום: חיים צח לע''מ)
נפתלי בנט (צילום: חיים צח לע''מ)

לאחריו, עלה שר האוצר, שאמר: "לתקציב הזה יש שתי בשורות חשובות, האחת, יציבות מערכת הפוליטית והשניה, צמיחה כלכלית". שר החוץ לפיד, הוסיף אחריו, "לקחנו אחריות, החזרנו את השפיות למדינת ישראל. מילת המפתח של הרגע זה היא אחריות".

"קיבלנו החלטה", אמר לפיד, "במקום לדקור אחד את השני לגב - לתת גב ולשמור אחד על השני. בקואליציה המורכבת ביותר במדינת ישראל שמנו את האגו בצד כדי לבנות את המכונה שמובילה את המדינה". לפיד סיכם את דבריו באומרו: "אנחנו אחראיים, אין לנו זמן לירידות בטוויטר, יש לנו מדינה לנהל. אנחנו עומדים בהתחייבות של העברת תקציב".

כשנשאלו על מה שכונה "גזירות" נגד הציבור החרדי, בנט הבהיר: "אנחנו דואגים לחרדים, לכל אזרח ישראלי יש ממשלה שאכפת לה". ליברמן הוסיף: "מה שצריך להגיד לנציגי המפלגות החרדיות, כשגפני קורא לראש ממשלה 'בוגד', וזה הביטוי הכי עדין ששמעתי, צריך לראות את התמונה המלאה". בנט הוסיף: "לא משנה מה יגידו עלינו, נדאג לכולם".

לפיד נשאל על הכנסת חברת NSO לרשימה השחורה בארצות הברית, והשיב: "זוהי חברה פרטית ולא ממשלתית, ועל כן אין לנו מה לעשות עם זה. אין לנו מדינה נוספת בעולם עם חוקים כה נוקשים ביחס לסייבר שבאמת נאכפים".

נפתלי בנט, אביגדור ליברמן ויאיר לפיד במסיבת עיתונאים (צילום: צילום מסך)
נפתלי בנט, אביגדור ליברמן ויאיר לפיד במסיבת עיתונאים (צילום: צילום מסך)

מפלגת הליכוד מסרה תגובתה למסיבת העיתונאים: "אחרי העברת התקציב הרע של בנט ולפיד - שמעלה מחירים, מטיל מיסים ומעביר עשרות מיליארדי שקלים מאזרחי ישראל לתנועה האיסלמית - גדלים הסיכויים להפלת הממשלה. האופוזיציה המאוחדת של הימין תפיל את הממשלה המסוכנת של בנט, לפיד ורע"מ הרבה יותר מהר ממה שהם חושבים".

עוד נמסר כי "נתניהו העביר יותר תקציבי מדינה מכל מנהיג אחר בעולם המערבי. הממשלה בהנהגתו הובילה מדיניות כלכלית מוצלחת, תוך מתן מענקים לבעלי עסקים ומובטלים, ובזכותה ישראל דורגה באחד המקומות הראשונים בעולם ביציאה מהקורונה. בנט ולפיד קיבלו מהליכוד כלכלה חזקה עם צמיחה של 7% ובחרו להשקיע את הכסף בבזבוזים על ח״כים נורווגים ובקניית קולות מרע״מ".

"לפיד, בנט וליברמן מתרברבים בצמיחה של 7% שהושגה בזכות המדיניות הכלכלית של נתניהו. כל אחד מבין שהישגים כלכליים אינם תוצאה של ארבעה חודשים אלא של ארבע שנים. חבל שהם לוקחים את הפירות של נתניהו והליכוד ומבזבזים אותם על ח״כים נורווגים ועשרות מיליארדי שקלים לתנועה האיסלאמית", הוסיפו.

כזכור, לאחר העברת התקציב, בלילה שבין יום חמישי לשישי, ממשרד האוצר נמסר כי בשנת 2022 תקציב המדינה יעמוד על 452.5 מיליארד שקלים. בנוסף, באותה השנה קציב החינוך על כ-70 מיליארד שקלים, תקציב הבריאות יעמוד על כ-45 מיליארד שקלים, תקציב משרד הביטחון יעמוד על כ-60 מיליארד שקלים. , תקציב פיתוח התחבורה יעמוד על כ-36 מיליארד שקלים, תקציב משרד הרווחה  והרשות לזכויות לניצולי שואה על כ-15 מיליארד שקל ותקציב מערך ההשכלה הגבוהה יעמוד על כ-12 מיליארד שקלים.