המשטרה הגישה היום (חמישי) הצהרת תובע נגד חמישה חברי כנופייה בת ימית החשודים במעורבות בירי, במהלכו כדור תועה פגע בפניה של עדי פרץ, גרם לה לאבד שליטה על רכבה באירוע שבו נפצעה קשה כשבתה הפעוטה יושבת במושב האחורי.

חוקרי הימ"ר של מחוז ת"א סיימו היום את חקירת הפרשה, ממנה עולה כי סכסוך בין שתי כנופיות פשע של עבריינים מקומיים שנמשך כבר למעלה משנה הוא זה שהוביל לניסיון חיסול של שני אחים מכנופייה יריבה, כאשר באירוע האחרון ניסו החשודים לחסל את אחד האחים שעה שזיהו אותו נכנס למספרה בצומת שבה אירעה תקרית הירי.

נציין כי לפני כשנה, בעקבות סכסוך שהחל על רקע של כבוד בין הכנופיות היריבות, התרחשו מספר אירועים, בכללם פגיעה ברכוש, אירועי ירי ואף ניסיון חיסול של שני האחים במהלכו נפצעו, אך חזרו לאיתנם. בכל התיקים האלה פתחה המשטרה בחקירה, אולם בהיעדר ראיות מספיקות נותרו התיקים הללו פתוחים מבלי שימוצה הדין עם החשודים. האירוע בו נפצעה פרץ הוביל את החקירה לפתחה של הימ"ר, אשר זיהתה כבר בראשיתה כי פרץ הייתה קורבן של כדור תועה, ואין לה קשר ליריבות בין הכנופיות. כשפענחו מצלמות האבטחה של המרכז המסחרי הקטן, לאחר שגבו עדויות מבעלי עסקים במקום, הבינו החוקרים כי יעד החיסול היה אחד משני האחים המצויים בסכסוך עם כנופייה יריבה.

עם ביצוע מעצרם של החשודים, כשבאחד המעצרים בוצע איום בנשק לעבר שוטר שנאלץ לשלוף את אקדחו, מה שגרם לחשוד להשליך אקדח מאולתר שנתפס בידי החוקרים עם ביצוע מעצרו של החשוד. ותו אקדח, כך עולה מהחקירה, שימש גם לאירוע אחר. בשלב הזה הבינו החוקרים כי יש מקום לאחד את תיקי החקירה ולאט לאט החלו לאסוף ראיות כנגד החשודים בגין אותם אירועים, כאשר גם מכשירי הטלפון של החשודים סיפקו לא מעט ראיות לגבי אותם מקרים. באחד המקרים, בהם הפגישו בין החשודים, תקפו החשודים את החוקרים, אך אלו הצליחו להשתלט עליהם והוסיפו לחקירה גם תיק של תקיפה.

מהחקירה עלה כי באותו ערב, בעת שחלפו החשודים באקראי ברחוב, הם הזהירו את יריבם, אחד משני האחים, כי הוא מהווה יעד לחיסול. החשודים, כך עולה, מיהרו לביתם, "התארגנו, התחמשו וחזרו למקום עם אקדח, אופנוע ורכב", אומר גורם משטרתי. "הם הגיעו לזירה, מספר חשודים ארבו לעבר המספרה עד לשלב בו נראה היעד לחיסול כשהוא יוצא מהמספרה. בשלב הזה רכב החשוד המרכזי על האופנוע כשהוא חמוש באקדח ופתח בירי לעבר יריבו. מהירי נפצע אותו יריב, אשר הצליח למלט עצמו בריצה מהמקום, אלא שלרוע מזלה באותם רגעים בדיוק חלפה במקום עדי פרץ וכדור תועה שפגע בפניה גרם לה לאבד שליטה על הרכב והיא נבלמה על הכיכר ונפצעה באורח קשה
במשטרה מבקשים לעצור את החשודים עד תום ההליכים נגדם".

כזכור, במהלך חודש אוגוסט השנה, נורתה פרץ כשנסעה במכוניתה ברחוב בעיר בת ים בשעת ערב, יחד עם ביתה בת הארבע. כתוצאה מן הירי נפצעה פרץ פצעים אנושים והיא הועברה לבית החולים איכילוב, כאשר אז נשקפה סכנה לחייה. עם הזמן חל שיפור הדרגתי במצבה. במשטרה אז לא פסלו מספר כיווני חקירה, אולם הסתמן כי הכיוון העיקרי הוא כי פרץ נקלעה באקראי לאירוע ירי בין עבריינים. 

כבר ב-11 באוגוסט פורסם כאן כי במשטרה חשדו שאת הירי ביצע אלמוני לעבר גורם עברייני אחר, אולם אחד הכדורים חדר אל רכבה של פרץ, פגע בפניה וגרם לפציעתה הקשה. באותה עת גברה ההערכה בימ"ר כי מדובר במאבק בין כנופיות בעיר.