חדשות מתפרצות

ברקע ההתקדמות לעבר הסכם הגרעין עם איראן: סגן הרמטכ״ל שב מביקור עבודה בארה"ב

מבזק חדשות

סגן הרמטכ״ל שב מביקורו בארצות הברית במהלכו השתתף בפורום אסטרטגי-ביטחוני. במוקד הביקור עמדה הערכת מצב אסטרטגית עם בכירים בצבא ארצות הברית והידוק שיתוף הפעולה הביטחוני. ביקור זה הינו נדבך נוסף בהעמקת היחסים המשותפים בין צה״ל וצבא ארה״ב וחיזוקם, עם המעבר למרחב האחריות של פיקוד CENTCOM. 

הביקור כלל השתתפות בפורום אסטרטגי-ביטחוני, יחד עם מקביליו במטות המשולבים ובפיקודים CENTCOM ו-EUCOM בצבא ארצות הברית. כמו כן, קיים סגן הרמטכ״ל, סדרת פגישות בפנטגון וכן פגישות עם גורמים נוספים. במסגרת הפגישות נידונו האתגרים הביטחוניים המשותפים לשתי המדינות, בראשם האיום האיראני, תוך הרחבת תכנית לשיתוף פעולה להיערכות מבצעית ועל מנגנוני התיאום והסנכרון בין הצבאות. 

מדברי סגן הרמטכ״ל, אלוף הרצי הלוי: ״הברית האסטרטגית עם ארצות הברית מהווה בסיס משמעותי בשמירה על הביטחון הלאומי של מדינת ישראל. שיתוף פעולה אסטרטגי בין הצבאות הינו מכפיל כוח והוא ניכר בבניין הכוח, במודיעין ובתכנון המבצעי. העבודה המשותפת והמעמיקה של צה״ל יחד עם צבא ארצות הברית, תמשיך להניב לישראל ולביטחונה הישגים גדולים. נמשיך לפעול יחד מול איומים משותפים במרחב״.

מעריב אונליין 18/03/2022 14:36
שתפו: