חדשות מתפרצות

רופאה הותקפה בגז פלפל בביה"ח הפסיכיאטרי בבאר שבע

מבזק חדשות

רופאה הותקפה באלימות קשה בביה"ח הפסיכיאטרי בבאר שבע ופונתה לטיפול בסורוקה, בעקבות מטופלת שריססה גז פלפל לעבר פניה של הרופאה במהלך טיפול ביחידת יום. כך נמשך גל האלימות כלפי צוותים רפואיים גם היום, זאת על אף המחאה נגד התופעה במערכת הבריאות, שהגיעה לשיאה בשביתת האזהרה בת 24 השעות של ההסתדרות הרפואית ביום חמישי האחרון.

"אסור שהרופאים והרופאות והצוותים הרפואיים ימשיכו לחוות אלימות קשה ופגיעה פיזית ונפשית במקום העבודה", אמר ד"ר אורי לבנטל, יו"ר ועד העובדים בביה"ח הפסיכיאטרי בבאר שבע. "אנו חשים כי חובת המדינה לייצר סביבת עבודה בטוחה לרופאים והרופאות ולכלל הצוותים הנמצאים בסיכון קבוע. רק עכשיו סיימנו שביתת אזהרה בת יממה וכבר אנחנו קמים הבוקר לתקיפה חמורה של רופאה שכל 'חטאה' הוא לטפל באופן מיטבי במטופלים".

ד"ר זאב פלדמן, מנהל היחידה לנוירוכירורגית ילדים בשיבא ויו"ר ארגון רופאי המדינה, הוסיף כי "התופעה חייבת להיפסק באופן מיידי. ממשלת ישראל חייבת לקיים דיון חירום בגל האלימות הקשה במערכת הבריאות. לא ייתכן שרופאות ורופאים וצוותים רפואיים יגיעו לבתי החולים ולמרפאות כדי לבצע את משימתם במתן טיפול הולם לאזרחי ישראל וימצאו עצמם מותקפים באלימות פיזית ומילולית קשה. המדינה חייבת לפעול באופן מיידי על מנת לייצר הרתעה אפקטיבית כנגד הפורעים האלימים".

אלון חכמון 22/05/2022 17:40
שתפו: