חדשות מתפרצות

כתב אישום הוגש נגד סגן ראש עיריית ראשון לציון בגין מרמה והפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט

מבזק חדשות

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה לבית משפט השלום בראשון לציון כתב אישום נגד סגן ראש עיריית ראשון לציון, מקסים בביצקי (52), בגין עבירות של מרמה והפרת אמונים, שיבוש מהלכי משפט, מתן ידיעה כוזבת, זיוף בידי עובד ציבור וקשירת קשר לפשע.

מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד בן אסולין, עולה כי בין בביצקי לאזרחית אוקראינית שהגיעה לישראל לבקר את אימה נוצר קשר לאחר ששלחה הודעות בטלגרם, וביקשה מידע וסיוע לגבי המסמכים הנדרשים לקראת ביקורה בישראל. בביצקי פנה אליה ובמהלך השיחות בניהם הציג את עצמו כסגן ראש עיר בישראל ואף שלח לה כרטיס ביקור. בשיחות ביניהם, קשרו השניים קשר כדי למסור מצג כוזב בפני ביקורת הגבולות כדי להקל את כניסתה לארץ, ביוזמתו של בביצקי. 

בביצקי אף הנחה אותה לטעון בכזב בפני רשויות האוכלוסין וההגירה שהיא עובדת במוקד הטלפוני של עיריית בוצ'ה באוקראינה, וכי בחודשים האחרונים היא עובדת מרחוק. כשהגיעה לישראל, הציגה בפני הגורמים ברשות האוכלוסין וההגירה את ההזמנה ואישור המלון, אולם לאחר תשאולה, הגורמים התרשמו שהיא מוסרת מידע כוזב, וכניסתה לישראל סורבה. 

כשבביצקי זיהה שחל עיכוב בכניסתה לישראל, הוא פנה לגורמים ברשות האוכלוסין וההגירה ודרש להתיר את כניסתה לארץ, תוך שהוא מציין בפניהם את תפקידו, טוען בכזב שהיא אורחת של העירייה שהגיעה להשתתף בקורס מטעם העירייה, ושעיכובה לא חוקי. כך שהה בנתב"ג קרוב ל-24 שעות ברציפות בניסיונות לקדם את כניסתה לישראל, ואף הציע ערבות בסך 30 אלף שקלים עבור כך. לאור פעולות אלו, זומן בביצקי לחקירת משטרה, ובטרם הגיע אליה מחק את ההתכתבויות ביניהם. כתב האישום הוגש באישור המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, שלמה (מומי) למברגר.

אברהם בלוך 04/04/2023 12:31
שתפו: