מאות מבכירי תעשיית המסחר האלקטרוני התכנסו אתמול בוועידת ה-Go E-Commerce ביוזמת SE SUMMIT EXPERTS, שהתקיימה זו השנה ה-12.
ניר זיגדון, מנכ"ל ומייסד eCommunity פתח את הדברים באנקדוטה מאחורי הקלעים כאשר שיתף "שזו הפעם הראשונה שזייפו כרטיסים לוועידה. זה קרה לאלה שנכנסו ל-chat GPT ושאלו לגבי רכישת כרטיסים. הפלטפורמה הובילה לאתר פישינג שנראה מאוד אמין אך מכר למעשה כרטיסים מזויפים. הסיפור הזה ממחיש את השינוי שאנחנו בעיצומו. כבר 54% מהחיפושים מתחילים בפלטפורמות AI ולא בגוגל. זה משפיע גם על תהליכי הקניה שלנו כי החיפוש מתחיל שם. זה מוביל לשאלה איך אנחנו גורמים לחנות שלנו תהפוך ל- AI פרינדלי. אחת הדרכים לזה היא לייצר הרבה מאוד שאלות ותשובות באתר כי לרוב השיחות שלנו בפלטפורמות ה- AI מתחילות בשאלות".
יעל קנדר – מנהלת חטיבת BDO DIGITAL נתנה מבט על דור האלפא, דור הילדים, והציגה אותם כצרכנית של היום, לא רק של העתיד. קנדר שיתפה בכמה תובנות לגבי הדור הזה: "דור האלפא הוא אובססיבי על טיפוח. אפשר לראות את זה כבר מגיל 8. זה אולי נותן להם אי של יציבות. תובנה נוספת: זה דור שהוא עצמאי בנושאים של כסף. 78% מהילדים הרוויחו כסף בשנה האחרונה. 43% מהם השתמשו בטכנולוגיה כדי לייצר אותו. נקודה נוספת היא היחס לאוכל. אוכל זה לא בשביל לאכול, אלא בשביל הריגוש, ההתנסות, החוויה. נקודה הבאה נוגעת למותגי יוקרה. 68% מחזיקים במוצר יוקרתי עד גיל 10. הם גם מרגישים שזה בר השגה. לגבי לימודים – זה דור שקשה ללמד אותו, חייבים ללמד אותו בדרך משחקית. נקודה נוספת: 45% מבני דור האלפא צופים במדריכים מקונים כדי ללמוד מיומנויות חדשות. הם הרבה יותר אוטודידקטים".
נאור מן, מייסד ומנכ"ל אקטיב טרייל הציג שלושה פרמטרים שמייצרים את תחושת "וואו" לדבריו: אלמנט ההפתעה, הרגש והזכירות. "חוויית וואו מייצרת נאמנות ומגדילה את היקפי הרכישה. למה אנחנו לא רואים יותר מזה? כי רוב מנהלי שיווק נורא מתוסכלים. הם מתוסכלים מכיוון שהם תלויים מאוד באנשים הטכניים. עצם העובדה שבשביל ליצור מסע לקוח יחסית פשוט אני צריך כ"כ הרב פונקציות. כאן הטכנולוגיה, כמו זו של אקטיב טרייל, נכנסת לתמונה. החנות הפיזית והדיגיטלית מתאחדות ואני יכול לייצר פרסונליזציה מתקדמת".
ערן קריסטל, סמנכ"ל סחר דואר ישראל הציג נתונים לפיהם מינואר 25, אחרי חודשי החגים, יש ירידה בפעילות של הישראלים באתרי אי קומרס בינלאומיים. לצד זה קרוב ל- 40% קונים בין פעם לפעמיים בחודש.