אחד מכל שני נשאלים (49%) הודה, כי הוא חש לא כל כך בטוח, או כלל לא בטוח, כאשר הוא חוצה כביש במעבר חצייה, במקום אשר אמור להיות הבטוח ביותר לחציית כביש. כך עולה מסקר של עמותת "אור ירוק", אשר בוצע על ידי מכון המחקר "מאגר מוחות".
מהסקר, שנערך בחודש ינואר, עולה עוד, כי 48% מהנשאלים דיווחו שהם, או מישהו שהם מכירים נפגע, או כמעט נפגע, כאשר חצה את הכביש במעבר חציה בשנה האחרונה. 49% מהמשיבים בסקר, אחד מכל שנים, טענו כי אין פסי האטה, או אין מספיק פסי האטה בסביבת המגורים שלהם.
לעומתם, רק 46% טענו כי יש מספיק פסי האטה בסביבת המגורים.אזרחים ותיקים וילדים הן שתי אוכלוסיות הנפגעות באופן הגבוה ביותר כהולכי רגל. לכן, כאשר נשאלו האם יש להוסיף פסי האטה בסביבת ילדים ואזרחים ותיקים (בתי ספר ובתי אבות), במטרה למתן את מהירות הנסיעה, 80% טענו כי יש לבצע זאת. רק 11% טענו, כי אין להתקין פסי האטה ו-9% אינם יודעים.
מנתוני הסקר עולה עוד, כי 55% מהנשים דיווחו כי הן חשות לא כל כך בטוחות, או כלל לא בטוחות בזמן חצית כביש במעבר חציה, לעומת 44% מהגברים. 69% מהנשאלים בחברה הערבית דיווחו כי הם חשים לא כל כך בטוחים או כלל לא בטוחים בזמן חציית כביש במעבר חציה. מנגד, 45% מהנשאלים בחברה היהודית טענו כי הם חשים לא כל כך בטוחים או כלל לא בטוחים בזמן חציית כביש במעבר חציה.
מהפילוח על פי אזורים, עולה, כי 57% מהתושבים באזור חיפה והצפון דיווחו, כי הם מרגישים לא כל כך בטוחים/ כלל לא בטוחים כאשר הם חוצים את הכביש במעבר חציה. 83% מהתושבים בחיפה ובצפון טענו יש להוסיף פסי האטה לשם הפחתת מהירות הנסיעה באזורים עם ריבוי ילדים וקשישים (בתי ספר, גני ילדים, בתי אבות ועוד).
35% מהתושבים בחיפה והצפון טענו, כי קיימים פסי האטה בסביבת גנים, בתי ספר ובתי אבות באזור המגורים שלהם אך לא באופן מספיק, 40% טענו כי יש מספיק פסי האטה ו-20% טענו כי אין מספיק פסי האטה, 5% טענו כי הם לא יודעים. 47% מהתושבים באזור נתניה והשרון דיווחו, כי הם מרגישים לא כל כך בטוחים, או כלל לא בטוחים, כאשר הם חוצים את הכביש במעבר חציה. 92% מהתושבים בנתניה והשרון, טענו יש להוסיף פסי האטה לשם הפחתת מהירות הנסיעה באזורים עם ריבוי ילדים וקשישים (בתי ספר, גני ילדים, בתי אבות ועוד). 41% מהתושבים באזור תל אביב-יפו והמרכז, דיווחו כי הם מרגישים לא כל כך בטוחים, או כלל אינם בטוחים, כאשר הם חוצים את הכביש במעבר חציה.
73% מהתושבים בתל אביב-יפו והמרכז טענו יש להוסיף פסי האטה לשם הפחתת מהירות הנסיעה באזורים עם ריבוי ילדים וקשישים (בתי ספר, גני ילדים, בתי אבות ועוד). 45% מהתושבים באזור ירושלים והסביבה, דיווחו כי הם מרגישים לא כל כך בטוחים, או כלל לא בטוחים כאשר הם חוצים את הכביש במעבר חציה. 60% מהתושבים באזור באר שבע והדרום דיווחו כי הם מרגישים לא כל כך בטוחים, או כלל לא בטוחים כאשר הם חוצים את הכביש במעבר חציה.
55 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת ,2025 לעומת 51 הולכי רגל שנהרגו בתקופה המקבילה בשנה שעברה – עליה של 8% (מעודכן ל-3 ביוני). ב"אור ירוק" התריעו, כי שנת 2025 עד כה היא הקטלנית ביותר עבור הולכי הרגל בעשור האחרון. 28% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2025 הם הולכי רגל. 53% מכלל הולכי הרגל ההרוגים 2025 – ותיקים וילדים
23 הולכי רגל ותיקים (65 ומעלה) נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2025 – 42% מכלל הולכי הרגל ההרוגים. שישה ילדים (עד גיל 14) נהרגו בתאונות דרכים כאשר הלכו ברגל -11% מכלל הולכי הרגל ההרוגים. 34 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2025 בכבישים עירוניים – 62% מהולכי הרגל ההרוגים השנה. 18 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים בכבישים בינעירוניים – 33% מכלל הולכי רגל ההרוגים. שני הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים בשטח.
"הולכי רגל נמצאים בתחתית סדר העדיפויות הבטיחותי. תכנון התשתיות נעשו מנקודת מבטם של נהגי כלי הרכב וכך הולכי הרגל הופקרו וישראל מדורגת כאחת המסוכנות באירופה", התריע מנכ"ל "אור ירוק", עו"ד יניב יעקב – "רוב הולכי הרגל נפגעים במעבר החציה ולכן יש לרסן ולמתן את מהירות נסיעת כלי הרכב באזורים שיש בהם ריבוי של הולכי רגל. הנחת פסי האטה או הגבהת מעברי חציה הן פעולות פשוטות וזולות שיכולות לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. במשרד התחבורה, ביחד עם ראשי וראשות הערים חייבים ללכת בעקבות הערים המובילות באירופה ולשים את הולכי הרגל במרכזי הערים בראש סדר העדיפויות על ידי הורדת מהירות הנסיעה ומיתון התנועה".