הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום את מדד אמון הצרכנים שמשקף במידה רבה את הצפי של הציבור לגבי העתיד. בחודש יוני ירד המדד ל-27% מינוס. לצד המדד הכללי יש שינויים בולטים בקרב אוכלוסיות שונות ולגבי צפי שונה.
המדד יורד למינוס 22% לגבי הערכת הציבור את המצב הכללי של המשק, אך משקף אופטימיות עתידית - המדד יורד ל-5% מינוס לגבי מצב המשק בשנה הקרובה.
יש גם שינויים רבים בקרב יהודים וערבים וגם לגבי רמות ההשכלה השונות. הערבים פסימים יותר – 35% מינוס, ואילו אצל היהודים 25% מינוס. לגבי חסרי תעודת בגרות המדד עומד על מינוס 32%, לעומת בעלי תעודת בגרות מינוס 25%, ולבעלי השכלה אקדמית מינוס 24%.