מבדיקת המכון לחקר הקמעונאות שבוצעה על פני שלוש שנים עולה כי מחירי שלישיות עגבניות מרוסקות זינקו בצורה חדה. ברשתות מובילות כמו רמי לוי בשכונה, שופרסל דיל וויקטורי עלו מחירי מותגי הבית בין 35 ל־50 אחוזים. במותגים המקומיים כמו יכין נרשמה עלייה של כ־40 אחוזים, ובמותגי הפרימיום דוגמת MUTTI – עלייה של כ־15 עד 25 אחוזים.
התוצאה: המותגים הפרטיים שאמורים היו להוות חלופה חסכונית הפכו ליקרים כמעט כמו מותגי היוקרה, והצרכן הממוצע מוצא את עצמו משלם בין חמישה לשישה שקלים יותר על אותו מוצר שהיה בעבר הבסיס של כל קנייה שבועית. לחצו כאן לאייטם