על פי הדיווח, טיל AIM-9X, שגרסת הבסיס שלו נכנסה לראשונה לשירות ארצות הברית בשנת 2003, שונה באופן מהותי, מבפנים ומבחוץ, מקודמו המיידי, ה-AIM-9M. בין השינויים הרבים שנמצאו בגרסת ה-X נמצא מצלמת דימות אינפרא-אדום (IIR) חדשה ומתקדמת שיכולה לראות רחוק הרבה יותר ובדיוק רב יותר מזה שבדגם ה-M. ה-AIM-9X, שמאז פותחו לו גרסאות משנה רבות, כולל גם יכולות חדשות של וקטור דחף ויכולות מיקוד גבוהות מחוץ לקו הכוונת כדי להגביר את יעילותו כנגד מגוון רחב של איומים.
על פי הדיווח לא ברור מהם השיוניים שנערכו בטיל, ואם הם מבוססי חומרה או תוכנה או שניהם, כדי להגביר את יעילותו כנגד מטרות קטנות יותר שגם טסות לאט יותר, בייחוד בגבהים נמוכים יותר, שבהם סוגים שונים של "עומס" על פני השטח שמתחת יכולים לפגוע בזיהוי ובמעקב. FPRI הדגיש את הבעיות הבסיסיות הללו בדיון על הקשיים שחוו טייסים של מטוסי קרב אמריקאים וטייסי מטוסים זרים אחרים רק בניסיון לאתר את הכטב"מים האיראניים, שלא לדבר על ליירט אותם, בלילה שבין ה-13 ל-14 באפריל 2024.
"הבעיה עם הכטב"מים האיטיים והנמוכים היא שהם טסים בערך באותה מהירות כמו כלי רכב מהיר. המהירות שהשאהד טס בה איטית בהרבה מרוב העצמים המעופפים האחרים", נכתב בדוח FPRI, המצטט שוב ריאיון עם אנשי חיל האוויר האמריקאי. "הם גם טסים נמוך מאוד, ואם כטב"מים נמצאים ליד כבישים זה יסבך את האיתור והיירוט. לאחר מכן, המגן צריך להשתמש בחיישן 'אלקטרו-אופטי' או אינפרא-אדום כדי לדעת אם מדובר במכונית או ברחפן".
על פי הדיווח, כמה צוותי F-15E Strike Eagle של חיל האוויר האמריקאי ניסו ללא הצלחה להפיל כטב"מים מתאבדים איראניים ארוכי טווח בלילה שבין ה-13 ל-14 באפריל 2024 באמצעות פצצות מונחות מדויקות מסוג Laser Joint Direct Attack Munition (LJDAM) לאחר שנגמרו להם הטילים. התכונות המעורפלות מאוד של אותם כטב"מים "שנראים כמו מכוניות" הועלו כחלק מהסיבה לניסיון הזה. כטב"מי LJDAM נועדו לפגוע במטרות על פני השטח, כולל כאלה בתנועה.
"חיל האוויר המלכותי, שטס במשימות הגנה באותו לילה, יכול 'לאפס את מסנן המהירות במכ"מים הסרוקים מכנית שלהם'", נכתב בדוח של FPRI. "הבעיה, כמובן, היא שהוא 'יתפוס את כל מה שנע על רקע מדברי שטוח'. זה חייב את חיל האוויר המלכותי לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם חיל האוויר האמריקאי כדי 'להצביע עליהם' ולאחר מכן לשדר נתונים כדי שיוכלו ליירט אותם".
על פי הדיווח, עוד נכתב בדוח: "חיל האוויר האמריקאי, לעומת זאת, הפעיל מכ"מים מודרניים יותר. זה אפשר לטייסים להשתמש במכ"ם כדי למצוא את המטרות ולאחר מכן לזהות אותן באמצעות חיישן אינפרא-אדום". עוד נכתב: "לשאהדים אין אורות, ולכן קשה לזהות אותם ויזואלית. עם זאת, הם כן מפיצים חתימת אינפרא-אדום קטנה מאוד, המאפשרת זיהוי חזותי שלהם". המאפיין הבולט ביותר שלהם, כפי שמתברר, הוא הרעש שהמנוע משמיע, שנשמע לאוזן בלתי מזוינת עד למרחק של כמה קילומטרים על הקרקע.
על פי הדיווח, FPRI ממליץ כעת על כך שישראל תשתף כיצד שינתה את הטילים עם בעלות ברית ושותפות כמו ארצות הברית. למרות שהוא מוחלף יותר ויותר על ידי ה-AIM-9X, ה-AIM-9M נותר בשירות פעיל של ארצות הברית ומדינות אחרות.