משרד האוצר הודיע כי בכוונתו לקדם השבוע החלטה ממשלתית שתסדיר מחדש את מתן תגי החניה לנכים. לפי המשרד, המהלך נועד להתמודד עם העלייה המשמעותית במספר כלי הרכב הנושאים תג, ולמנוע שימוש שאינו תואם את הקריטריונים. על פי נתוני האוצר, בעשור האחרון עלה מספר כלי הרכב בעלי תג נכה מ־155 אלף ליותר מ־652 אלף - זינוק של פי ארבעה. כיום כ־20% מכלי הרכב בישראל נושאים תג, ובחלק מהערים מדובר כמעט בכל רכב שלישי. במשרד מציינים כי היקף כזה מקשה על מתן פתרון חניה לאנשים הזקוקים לה באופן ממשי.
ההצעה שתובא לממשלה ביום חמישי קובעת כי תג חניה יונפק רק לאדם המוכר כנכה על ידי הגופים המוסמכים במדינה. לפי התכנון, אותם גופים יעבירו למשרד האחראי את הנתונים הרפואיים הרלוונטיים, כך שההנפקה תתבסס על מידע מקצועי ומעודכן, ללא צורך בתהליך בירוקרטי נוסף מצד המבקש. במשרד האוצר מדגישים כי לאחר אישור המהלך, תגי החניה יוענקו רק למי שעומד בתנאים הקבועים בחוק, במטרה לשפר את הנגישות לחניה ייעודית עבור אנשים עם מוגבלות.
מנהל אגף הרישוי במשרד התחבורה, יוסי נזרי, מסר כי כיום קיימים כ־450 אלף תגי נכה המשויכים לכ־650 אלף כלי רכב. לדבריו, מדי שנה מוגשות כ־250 אלף בקשות לתג, אולם מחציתן נדחות. נזרי ציין כי המשרד העביר תלונה למשטרה בשל חשד לשימושים לא תקינים בתגים, וכי בימים אלה מגובשים קריטריונים מעודכנים להנפקתם. "אני מעריך שתוך חודש מהיום יפורסם המתווה”, אמר נזרי, וציין כי השינוי אמור להסדיר את התהליך ולצמצם מתן תווים שלא בהתאם להנחיות.