חדשות מתפרצות

המתחרה הגדולה של אושר עד נכנסה לאירוע: "אשליה יפה"

חזי גור מזרחי צילום: יחצ
אייפונים באושר עד
אייפונים באושר עד | צילום: רשתות חברתיות

קומפלט: המיתוס של "הבשורה החרדית הזולה"


המקרה של קומפלט מחדד היטב את השאלה הזו. על פניו, יש כאן מהלך מעניין: איש ניהול חרדי עם ניסיון ביש חסד, רשת שבאה לדבר ישירות למגזר החרדי, חנות אחת מתוכננת, אתר אונליין שייפתח עוד לפני הסניף, ותוכניות על עשרות חנויות בעתיד.
אבל צריך לומר אמת לא נעימה, במיוחד על בסיס מחקרים שבוצעו בשנים האחרונות במכון לחקר הקמעונאות ופורסמו בכלי התקשורת הכלכליים הגדולים: הציבור החרדי אינו נהנה ממחירים זולים יותר, אלא להפך. בניתוחים השוואתיים של סל הקניות בין רשתות חרדיות לרשתות כלליות, מתברר לא אחת כי הרשתות שממותגות כ"חרדיות" יקרות יותר. הכשרות המהודרת, ההרגלים הקהילתיים, והתפיסה ש"פה בטוח לי" יוצרים מצב שבו החרדי משלם יותר, לא פחות.

האונליין החרדי: אשליה יפה


יתרה מזו, הנחת העבודה שרשת חרדית חדשה תרים את השוק דרך אונליין מתעלמת מנתון חשוב. החלק הארד קור של המגזר החרדי כמעט ואינו פעיל ברכישות אונליין. יש מגמות שינוי, יש צעירים שצורכים אונליין, אך הם עדיין אינם הרוב הקובע.
העובדה שלרשת אושר עד, אחת הרשתות החזקות והמזוהות ביותר עם הציבור החרדי והדתי, אין אונליין, אינה מקרית. זו החלטה שנולדה מניתוחים עסקיים ארוכי טווח. האונליין הפרימיטיבי שמגלגל מיליארדים נמצא מאחורי הקלעים-פלטפורמת המכירה "משנת יוסף", שיטת מכירה חצר מבוססת שכבשה את השוק במגזר החרדי, וגם היא כבר אינה מציגה את הסל הזול ביותר. לחצו כאן לאייטם 

מבזקים - כתבות אחרונות
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף