אתר הרכב האיטלקי הגדול Motor1.it מקיים כבר יותר מעשור מבחן קבוע שמתמקד רק בשאלה הזאת. כל רכב מבחן שמגיע אליו זוכה מלבד מבחן הדרכים הרגיל גם לנסיעה במסלול קבוע שמדמה נהיגה בחיים האמיתיים, בקצב התנועה, ובסיומה נבחנת צריכת הדלק שלו. מדובר במסלול של 360 ק"מ בין רומא לעיר פורלי, שרובו כביש מהיר (65%), מעט ממנו כביש בין־עירוני רגיל (25%), ונגיעה של כבישים פרבריים (5%) ורחובות עירוניים (5%). מהירות ממוצעת של כ־70־80 קמ"ש מראה שלא מדובר בנהיגה איטית במיוחד, וגם לא מהירה. חישוב צריכת הדלק הסופי מתבצע כממוצע בין נתון הצריכה לפי מחשב הדרך ולפי הדלק שגומעת המכונית בתחנת הדלק בסיום המסע.
מאות דגמי מכוניות כבר עברו את המבחן הזה. רבים מהם לא בגרסאות שנמכרות בישראל, או דגמים שכלל לא יובאו. אבל מבין המצטיינים מצאנו 25 שנמכרים כעת בארץ, או שנמכרו כאן בשנים שעברו ועדיין פופולריים בכבישי ישראל ובלוחות המשומשות. מה אפשר ללמוד מהנתונים? דגמי פלאג־אין אכן חסכוניים יותר מהיברידיים או מבנזין, כאשר יוצאים לדרך, אם כי אורך המבחן מביא לכך שכל הדגמים ההיברידיים הנטענים מהשקע עושים חלק מהדרך כבר עם סוללה שהתרוקנה, ונטענת מחדש באמצעות מנוע הבנזין. לחצו כאן לאייטם