על רקע יוקר המחיה והצורך לנהל תקציב משפחתי באופן מחושב יותר, עיקר ההוצאה של הצרכנים מתמקדת בצרכים הבסיסיים ובראשם מזון, לצד עלייה ניכרת בקטגוריות צרכנות יומיומית. כך עולה מנתוני מועדון הצרכנות "שלך" המאגד מאות אלפי בתי אב ואם בישראל.
הנתונים סכמים את שנת 2025 עם תמונת צריכה על הרגלי הצריכה של הציבור הישראלי, בתקופה המתאפניית יוקר מחיה מתמשך ועליות מחירים רוחביות לעיתים. מפילוח הרכישות על פי קטגוריות בשנת 2025 עולה כי כ-50% היו רכישות מזון, 19% - צרכנות, 16% - אטרקציות, 10% - הופעות ו-5% - פנאי.
"הנתונים משקפים שינוי ברור בסדרי העדיפויות של הצרכן הישראלי. אנו רואים מיקוד הולך וגובר בהוצאות על מזון וצרכנות בסיסית, לצד חיפוש מתמיד אחר הטבות והנחות שיאפשרו לשמור על רמת חיים סבירה בתקופה של יוקר מחיה ועליות מחירים", ציינה מנכ"לית מועדון "שלך", סיגלית כהן ברוך – "הצרכנים חכמים יותר, משווים יותר ומנצלים את כוח הקנייה המשותף של מועדון צרכנות גדול".
עוד עולה מסיכום הנתונים, כי עשר ההטבות הנרכשות ביותר במועדון "שלך" במהלך השנה האחרונה היו: רשתות בורגרים - מקדונל'ס, בורגר ראנץ', BBB; רשתות בתי קולנוע – סינמה סיטי, יס לנט, הוט סינמה ומובילנד; רשתות פיצה – פיצה האט, דומינוס, שמש ואחרות; רשתות מאפה נאמ ורולדין; קבוצת פוקס, ללין, פוט לוקר, נייקי ועוד, שירותי משלוחי מזון – וולט, משלוחה, תן ביס; רשתות מזון אסייאתי; משקות בריאות, פרשופ, re bar; רשתות בתי קפה – לנדוור, קפה קפה, גרג ואחרות והספארי.
"הנתונים מחזקים את המגמה, לפיה הצרכן הישראלי ממשיך לצרוך, אף עושה זאת בצורה מחושבת, תוך העדפה להטבות בעלות ערך מיידי, חיסכון כספי ונגישות יומיומית", ציינו עוד ב"שלך".