כוחות המילואים של צוות הקרב החטיבתי הנגב (12) בפיקוד אוגדת עזה (143) פעלו במהלך החודשים האחרונים בדרום רצועת עזה לטיהור המרחב מתשתיות טרור. במהלך פעילותם השמידו הכוחות ויחידת יהל"ם שמונה תוואים תת-קרקעיים באורך כולל של יותר משניים וחצי קילומטרים, ששימשו את ארגון הטרור חמאס.
אחד התוואים היווה חלק מרשת תשתיות הטרור התת-קרקעיות במזרח רפיח, בו שהו בחודשים האחרונים מחבלי ארגון הטרור חמאס וחוסלו במהלך פעילות הנדסית של הכוחות בתוואי. הכוחות השלימו את משימתם במרחב ואת סבב הפעילות השביעי שלהם מתחילת המלחמה. את כוחות החטיבה יחליפו כוחות צוות הקרב החטיבתי צנחנים.