הכיוון אליו צועדות ארצות הברית ואיראן לא ברור כעת, כאשר ברקע ההצהרות על הגעה להסכמות ותחילתו של משא ומתן בניסיון להגיע להסכם קבוע, נראה כי האיומים נמשכים כל העת משני הצדדים, אך בעיקר מצד האיראנים, שמנסים בכל כוחם להראות את כוחם דרך הצהרות מתוקשרות ואיומים מפוצצים.
באיראן פרסמו היום (שישי) הבהרה בנוגע למיצרי הורמוז, והוסיפו איום חריף, לפיו "ניתן לחצות את מצר הורמוז רק דרך הנתיבים שעליהם הכריזה טהרן. שלוש מכליות נפט זרות שניסו לחצות את המצר ללא אישור שבו על עקבותיהן לאחר אזהרת משמרות המהפכה".