מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הגדלת נקודות זיכוי להורים במס הכנסה והרחבת מענק עבודה, התשפ"ג-2023. 

פיצוי לא רק מהביטוח הפרטי: ביטוח לאומי בבשורה חדשה

בהצעת החוק מוצע להגדיל את סכום מענק העבודה הניתן לאב עובד ולאב שהוא עצמאי, כך שיהיה שווה לסכום המענק הניתן לאם עובדת ולאם שהיא עצמאית (בהתאמה). בנוסף, מוצע לקבוע כי אישה וגבר יהיו זכאים לנקודת זיכוי אחת נוספת בשל כל ילד שבשנת המס מלאו לו שש שנים וטרם מלאו לו 18 שנים, וכן להגדיל באופן זהה את נקודות הזיכוי הניתנות להורה לילדים בגילאים כאמור במשפחה חד-הורית. מוצע לקבוע את תחילתו של החוק ליום 1 בינואר 2024. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

 
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "כיום גובה המענק מכוח החוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים (מענק עבודה), לאם עובדת או אם שהיא עצמאית, גדול ב־50% מגובה המענק הניתן לאב עובד או עצמאי, אם אותו אב אינו הורה יחיד. מוצע להגדיל את סכום המענק שניתן לאב עובד, כך שיהיה שווה לסכום המענק שניתן לאם עובדת. בהתאם, מוצע להגדיל את סכום המענק הניתן לאב שהוא עצמאי, כך שיהיה שווה לסכום המענק שניתן לאם שהיא עצמאית". 

עוד נכתב, כי "מוצע לקבוע כי אישה וגבר יהיו זכאים לנקודת זיכוי אחת נוספת בשל כל ילד שבשנת המס מלאו לו שש שנים וטרם מלאו לו 18 שנים. התיקון המוצע יביא לכך שבשל ילד בטווח הגיל האמור, אישה תהיה זכאית לשתי נקודות זיכוי בסך הכול, וגבר יהיה זכאי לנקודת זיכוי אחת. במשפחה חד הורית שבה ילד להורה אחד, כהגדרתו בסעיף 40(ב)(3), בעד כל ילד שמלאו לו שש שנים וטרם מלאו לו 18 שנים בשנת המס, ההורה היחיד יהיה זכאי לשתי נקודות זיכוי נוספות בשל הצעת חוק זו".