חברת אריאל וימאזור, מקבוצת האחים יעקובי YSB, זכתה במכרז של חברת נתיבי ישראל לתכנון, התקנה ואחזקה של מערכת חכמה לשליטה ובקרה. המערכת החדשה אמורה לאפשר לנהל את מערך הכבישים בכל רחבי הארץ מחדר בקרה באמצעות מערכת אחת, שתכלול את כל המערכות הקיימות.

באמצעות הטמעת המערכת והטכנולוגיה החדשנית תוכל נתיבי ישראל לקבל נתונים מכלל המערכות הנמצאות בכבישים ומהצמתים המרומזרים שבאחריותה למרכז לאומי לניהול התנועה, שירכז את כל הנתונים למערכת טכנולוגית מתקדמת, אשר אמורה לסייע בניהול תנועה חכם תוך גיבוש תמונת מצב וניהול אירועים. זאת, על רקע עומסי התנועה הכבדים שנוצרים לעתים בצירי תנועה בין־עירוניים.

"הקבוצה תיקח חלק בפרויקט לאומי, שיאפשר לנהל 95% מהכבישים בישראל באופן חכם, שיסייע לזהות מגמות, לראות בכל רגע נתון מה קורה בשטח ולנהל את מערך הכבישים באמצעות מערכת אחת", ציין מנכ"ל החטיבה הטכנולוגית ב־YSB אליצח דמבינסקי. "מדובר בבשורה חשובה לתושבי מדינת ישראל ולציבור הנהגים. ההצלחה של המערכת בעולם מראה לנו שבזכות הטמעת טכנולוגיות חכמות ניתן לצמצם את גודשי התנועה ולשדרג לנוסעים בכבישי ישראל את חוויית המשתמש".

אילונה ברוטמן, מנהלת אגף מערכות מידע בחברת נתיבי ישראל, אמרה: "החברה פרסמה מכרז איכות לבחירת פלטפורמה מיטבית, שמטרתה לייצר ולתכלל תמונת מצב תנועתית ארצית בזמן אמת. המערכת צפויה להנגיש מידע גולמי ומעובד מכלל המערכות התפעוליות של החברה, וליצור תמונת מצב עדכנית לצורך מתן תגובה מיטבית לאירועי התנועה הקיימים והצפויים".