i4Valley, שמשקיעה בחברות סטארט אפ ומיזמים בשלבים מוקדמים (Pre-seed) אשר מפתחים את הדור הבא של מוצרים ברי קיימא שתורמים להפחתת אנרגיה וחומר, פליטות של פחמן וזיהום סביבתי – מציינת שלוש שנים להיווסדה בכנס שייערך במכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל ב-21 ליוני 2023.

בכנס ישתתפו ראש עיריית כרמיאל, משה קונינסקי, פרופ' אריה מהרשק, נשיא המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה;  חנן ברנד, סמנכ"ל ומנהל חטיבת ההזנק ברשות החדשנות; עוז כץ, סמנכ"ל מינהל תעשיות במשרד הכלכלה; צביקה ווינשטוק, סמנכ"ל טכנולוגיות i4valley; יזם  ההייטק זוהר לבקוביץ ובכירים נוספים מהתעשייה. כמו כן, ישתתפו בכנס מנהלי חדשנות ומנהלי ESG בחברות מובילות, תעשיינים, נציגי אקדמיה, נציגי ממשל וציבור. המבקרים בכנס ייחשפו גם לתערוכת סטארטאפים.

ב-I4valley מסבירים כי התעשייה היצרנית אחראית במידה רבה לשגשוג הרב שחווה האנושות. מאידך, ניתן להסתכל על התקופה מאז המהפכה התעשייתית כניסוי הגדול בהיסטוריה בהנדסת אקלים, והנזק ניכר. אנחנו לא יכולים להפסיק לצרוך, ולכן אנחנו חייבים לשנות את הדרך בה אנו מייצרים מוצרים חדשים. ולכן, המיזם תר אחר טכנולוגיות חדשניות של ייצור בר קיימא, שמפחית את הנזק הסביבתי ומגן על כדור הארץ. כלומר מוצרים עם פחות אנרגיה, פחות חומר וחומרים שיותר טובים ונכונים לסביבה. הכנס יתמקד בטכנולוגיות חדשות, במגמות בתחום ובהשקעות בתקופת אי וודאות.

מנכ"ל i4valley, סיון יחיאלי: "החזון שלי ש-I4valley תעזור ליזמים ויזמיות ישראלים בשלבים הכי מוקדמים החל מגיבוש הרעיון ועד יישומו בדרך שתועיל לישראל ולעולם. אנחנו משקיעים בטכנולוגיות שתורמות לפחות נזק סביבתי ומביאות יותר תועלת לבני אדם. האנושות לא צריכה להתפשר על איכות חיים, אלא להיות הרבה יותר יעילה בהתנהלותה וכך לייצר סביבה שלא פוגעת בסביבה. האתגר הגדול שלנו לעשות יותר מוצרים מעולים עם פחות חומר, פחות אנרגיה ופחות זיהום סביבתי".

מנכ''ל i4valley, סיון יחיאלי (צילום: תומס סולינסקי)
מנכ''ל i4valley, סיון יחיאלי (צילום: תומס סולינסקי)

המנכ"ל יחיאלי הוסיף כי I4valley נשענת על שלושה אדנים: "שותפים לעשייה שמייצגים חברות גדולות במשק, עם הרבה ניסיון וידע בתחומים הרלבנטיים, צוות מנוסה שמקדם את חברות הסטארט אפ שנבחרות לאחר המיונים, וכן, שותפות באקוסיסטם רחב וגדול, שעוזר ליזמים לממש את הפוטנציאל שלהם בדרך הכי מהירה".