"העיכוב החוזר ונשנה בבחירת מנהל לרשות המסים הוא שערורייה", כך אומר ל"מעריב" נשיא לשכת רואי החשבון, חן שרייבר. בשבוע שעבר החליט שר האוצר להאריך את כהונתו של מנהל הרשות ערן יעקב ב־3 חודשים נוספים וזאת לאחר שכהונתו הוארכה כבר פעמיים.

אחד מתוך שבעה: זהו המועמד הבולט במירוץ לתפקיד מנהל רשות המיסים

שרייבר: "ההתנהלות הזו שבמסגרתה מנוהלת הרשות ללא מנכ"ל קבוע בתשעת החודשים האחרונים היא מאוד בעייתית. הסמנכ"לים המובילים מועמדים להחליף את המנהל וככה זה מתנהל במשך חודשים. אנחנו רואי החשבון, כמייצגים של הרשות, מרגישים את זה". לוועדת האיתור לבחירת המנהל צורף השבוע מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר, שיצטרף למשפטן מאוניברסיטת בר אילן שיהיה נציג האקדמיה. מסיבות עלומות הוחלט שלא לצרף את נשיא לשכת רואי החשבון לוועדת האיתור.

בתוך כך, עובדי רשות המסים פתחו השבוע במחאה על תנאי העסקתם. "מאחר שפנייתנו להנהלה לקבוע איתנו פגישה ולשמוע על הבעיות שלנו ועל האתגרים שאיתם אנחנו מתמודדים לא נענתה, אנו נאלצים לבוא אל ההנהלה ולהשמיע בפניה את קולנו", מסבירים העובדים שהפגינו בפני מלון הרודס בהרצליה, שם מתקיים ביומיים האחרונים כנס פורום ה־100 של רשות המסים, המיועד ל־100 המנהלים הבכירים של הרשות.

"אנחנו קוראים מכאן לכל אחד ואחת מאנשי השומה שאכפת להם מהמצב, לקחת חופש ולבוא בשעה 12:00 להרצליה, שם נתייצב וננסה ליצור שיח עם ההנהלה ולהשמיע את קולנו. המשטרה אישרה את קיום ההתכנסות ונבקש לשמור על הסדר", הוסיפו.