המוסד לביטוח לאומי יממן באופן מלא טיפול בקנאביס רפואי באמצעות משאף מדיד לנפגעי פעולות איבה. הביטוח הלאומי וחברת "Syqe" (סאיקי) הישראלית חתמו על שיתוף פעולה, שיוצא לדרך בימים אלה, לטובת הרחבת השירות הניתן לנפגעי פעולות איבה הזכאים לנכות ויכולים לקבל מימון מלא של משאף ומחסניות באמצעות משלוח ישיר לבית הזכאי ללא הוצאה פרטית מכיסם. התשלום יועבר ישירות מהביטוח הלאומי אל החברה המספקת את המשאף. 

"צפויות הפתעות": ראשי המחאה הודיעו שיחסמו את נתב"ג ושלחו מסר ללוין
"סוף סוף": רשת המזון המהיר המפורסמת מגיעה לתל אביב

שיתוף פעולה זה והחלת ההסכם מהווים הקלה משמעותית בתהליך קבלת הטיפול במשאף "SyqeAir" ומאפשרים לנפגעי האיבה להתמקד בשיקום שלהם וצמצום הבירוקרטיה הטיפולית בהיבט הזה, וזאת בעקבות שינויי מדיניות המימון לנפגעי כוחות הביטחון והשוואת הזכויות בינם לבין נפגעי פעולות איבה.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

המשאף שפותח על ידי חברת "Syqe" מאפשר שאיפה תוך שחרור מינון מדיד ועקבי של קנאביס רפואי. השימוש במשאף מבטל את החשיפה לנזקי העישון – בעל השפעה מהירה ומצמצם את תחושת הערפול המתלווה בעת עישון קנאביס רפואי. 

המשאף המדובר מנגיש כמויות מדידות של קנאביס רפואי הנדרשות ומותאמות לצורכי הזכאי על ידי אח/ות מצוות החברה. במשאף מוטענת מחסנית, המכילה 60 שבבי נידוף של קנאביס, המשתחררים, אחד אחד, בלחיצת כפתור ומספיקים לצריכה של חודש. כאמור, המשאף מפחית את הכאב, תוך הימנעות מתחושת "ניתוק" ו"היי" (השפעה פסיכואקטיבית) המגיעה לעתים בעת השימוש במינונים גבוהים של קנאביס, דבר שתורם באופן משמעותי לתפקוד מיטבי, לאיכות החיים ולבטיחות השימוש של המטופלים.

מחקרים קליניים שביצעה החברה במרכז הרפואי רמב"ם ובסקר נתונים ועדויות מטופלים הראו כי הטיפול בקנאביס רפואי באמצעות המשאף שפיתחה חברת Syqe  משיג תוצאות מיטיבות של הפגת הכאב במקביל להפחתה של מעל ל-90% מתופעות לוואי, ובכלל זה השפעות פסיכואקטיביות. אחד המחקרים האחרונים של החברה אף התפרסם במגזין הכאב הבינלאומי הנחשב "Pain Reports".

במסגרת ההסכם, מצטרפים חדשים שיבקשו את המוצר הזה ילוו, ללא עלות נוספת, על ידי אחות מוסמכת לתמיכה וייעוץ בתהליך. המשאף מותאם לשימוש ביתי ולשימוש במקומות ציבוריים. 

משאף קנאביס (צילום: סאיקי מדיקל)
משאף קנאביס (צילום: סאיקי מדיקל)

כפי שצוין, הביטוח הלאומי יממן את המשאף ואת האספקה החודשית של מחסנית ופיה על ידי בית המרקחת "שור טבצ'ניק", שיספק בדיוור ישיר ובחינם לבית הזכאי על פי הנדרש לתקופת הרישיון. 

ענבר דוד, מנהלת אגף נפגעי פעולות איבה בביטוח הלאומי, מסרה: "על מנת לקדם את רווחתם של נפגעי פעולות איבה ומשפחותיהם ולאפשר להם איכות חיים טובה יותר הביטוח הלאומי מרחיב את סל שירותי הרפואה לאוכלוסיית הזכאים לקנביס רפואי כחלק מהמדיניות שלנו. נמשיך לפעול לטובת שילוב המענים החדשניים ביותר שישנם, להנגשת כל בשורה רפואית שיכולתה מוכחת, בעזרתם לשפר את רווחתם הנפשית והפיזית של נפגעי פעולות האיבה ובני משפחותיהם".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

המוסד לביטוח לאומי (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
המוסד לביטוח לאומי (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

חגית קמין, מנכ"לית "SyqeAir": "לאחר חתימה על הסכם עבור נכי צה"ל, שיתוף פעולה אסטרטגי שמוכיח את עצמו כל יום לטובת המטופלים, הצטרפות הביטוח הלאומי מאפשרת שהטבה זו תינתן גם לנפגעי פעולות האיבה ששגרת חייהם נקטעה באחת. הקנאביס הרפואי הוכח כמסייע לטיפול בפגיעות פיזיות ונפשיות ואנו שמחים שאוכלוסייה נוספת הזקוקה לפתרון לטובת הפחתת כאב כרוני, תזכה מעתה לטיפול מדיד בעזרת הקנאביס אשר יעזור להם לחזור, ככל הניתן, לשגרה שמאפשרת איכות חיים מיטבית גם בצל הפגיעה".