"לא ידוע לי על מקרים שבהם בנק ישראל או גורמים חיצוניים התערבו במינוי דירקטורים. אין להם כלל השפעה על בחירת המומלצים. אם היו מקרים כאלה, הם היו לפני תקופתי". כך אומר ל"מעריב" נשיא בית המשפט המחוזי בדימוס דוד חשין.

העומד בראש הוועדה למינוי דירקטורים בבנקים אומר ל"מעריב": "לפני כל מקצה, המפקח על הבנקים מעדכן את חברי הוועדה בנתונים רלוונטיים על הבנק לאותו מקצה, האתגרים של הבנק ומה הצרכים שעליהם צריך לתת דגש. החוק מאפשר לוועדה לפנות, אבל אני שואף שכולם יהיו שווים בפני הוועדה וזה מונע ממני לפנות לאחד כן ולאחד לא. לעתים נחמץ לי הלב כאשר אנשים ראויים לא נכללים ברשימה הסופית, אולם איני יכול לשנות את ההליך".

לדבריו, "החוק קבע שאנחנו צריכים להיות ועדה עצמאית ובלתי תלויה, ועל כן אני מקבל את כל המידע, והוועדה בראשותי מחליטה באופן עצמאי. אם אדם מסוים לא הומלץ, זה כי חברי הוועדה סברו שבאותו מקצה יש אנשים שמתאימים יותר ממנו". על הביקורת בנוגע לעבודת הוועדה הוא מוסיף: "כשאדם היה בעל תפקיד רציני בכלכלה הישראלית, אנו בוחנים את היחסיות שלו אל מול אחרים ואת הרקורד שלו. אם הוא לא נבחר בסיבוב מסוים, הדבר אינו מונע ממנו להגיש מועמדות בסיבוב הבא".

הראיון המלא מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"