בזיכרונות הילדות שלי, אי שם משנות ה־80 הנדמות כרחוקות, כשנסענו לחופשה באילת, טיסה לא הייתה אופציה ריאלית עבורנו. אל העיר הכי דרומית בישראל הגענו בנסיעה באוטובוס, שארכה כ־6 שעות, ובתחנה המרכזית המתינו, לצד האוטובוסים, גם תושבי העיר שהציעו את דירותיהם לאירוח. שירותי הסעדה לא היו בהן, במקרה הטוב חיכו במטבח על השיש פחית של נס קפה וכמה שקיות סוכר, אצל הנדיבים במיוחד – גם שקית חלב במקרר – ולמרות זאת, הסתדרנו מצוין.

מאז השתכללנו, הסטנדרטים עלו והשתדרגנו לבתי מלון מפנקים, עם עדיפות לבוטיקים, עם חדרי אוכל למרחקים ארוכים בשיטת הכל כלול, ובאמת הכל טוב ויפה, רק שיש לזה מחיר. אפילו מחיר יקר. אם ניסיתם לסגור חופשה משפחתית באילת בחודשי הקיץ, ודאי גיליתם שמדובר בהוצאה של אלפי שקלים ולפעמים גם עשרות אלפי שקלים. אבל אפשר גם אחרת.

נולד בקורונה

"לפני 3 שנים, במהלך הקורונה, אילת חוותה משבר בענף התיירות וכל בתי המלון נסגרו לתקופה ארוכה. העובדים חזרו לבתיהם ומתחם הדירות שנבנה עבורם היה כמעט ריק לגמרי". מספר סלע קולקר, מנכ"ל דירות נופש אלמוגים. "ניצלנו את התקופה הזו, שאפשרה לנו לעשות שיפוץ, לקחנו את המבנה המרכזי ושיפצנו אותו ברמה מלונאית, הוספנו לובי מרווח, חדר כביסה, חדר כושר, סופרמרקט גדול, מסעדה ובר בריכה, ואפילו הפכנו את הבריכה למחוממת. ככל הידוע לי יש רק שתיים כאלה באילת. לקחנו את הקומות הגבוהות ביותר בבניין ואת קומת הקרקע שצמודה לבריכה, ושיפצנו אותן כך שיתאימו להשכרה לטווח קצר. הקצנו כ־50 דירות לנופש, ביניהן דירות הגן והגג של בניין מספר תשע".

מגוון הדירות במתחם מאפשר לפתוח קצת את הראש ולחשוב גם על חופשה משותפת עם משפחה או חברים. כך תוכלו למשל להתארח בפנטהאוז ששטחו 70 מ"ר, עם מרפסת ונוף לבריכה, המתאים לאירוח של עד 6 אנשים וכולל סלון, 2 חדרי שינה, מטבח ביתי, חדר אמבטיה, ומסך טלוויזיה בכל אחד מהחדרים.

בסמוך לדירה זו יש דירת פנטהאוז נוספת שניתן לחבר ביניהן וכך להגיע לאירוח מושלם לתריסר אנשים. לופט השמינייה בשטח של 60 מ"ר מתאים לאירוח שני זוגות עם ילדים, עד לשמונה אורחים, וכולל שלוש מיטות קומתיים, פינת אוכל גדולה במיוחד ומטבח מאובזר. מלבדם קיימות גם דירות גלריה המתאימות לאירוח של עד חמישה אנשים, ודירות שני חדרים וסטודיו לאירוח משפחה עם ילדים או בלי. כך למשל תוכלו לנפוש בחודשים החמים יולי־אוגוסט בפנטהאוז מרווח המתאים לאירוח של שתי משפחות עם ילדים, בפחות מ־1,500 שקלים, או לבדכם כזוג עם או בלי ילדים, בדירת סטודיו, תמורת החל מ־550 שקל. כן קראתם נכון, הרבה מתחת למחיר הממוצע של חופשת קיץ במלון באילת.

דירת סטודיו - אלמוגים אילת (צילום: אסף פינצ'וק)
דירת סטודיו - אלמוגים אילת (צילום: אסף פינצ'וק)

איך אתה מסביר את המחירים הנמוכים שאתם מציעים?
"אנחנו רוצים לספק חוויה אולטימטיבית במחיר שפוי. אנחנו לא מתחרים במלונות הקונבנציונליים שיש באילת. החוויה אצלנו היא קצת אחרת. מי שרוצה חופשה באילת עם צוותי בידור וארוחות מסביב לשעון ימצא את זה במלונות נהדרים אחרים. אנחנו מספקים חוויה מעט שונה, דירה עם אווירה ביתית, עם מפתח פיזי שמסתובב בצילינדר ולא כרטיס מגנטי, חוויה מרווחת יותר, עם צוות שירות שאפשר להתכתב איתו בוואטסאפ, במקום לחייג 0 לקבלה. ההרגשה כאן היא של בית. זה לא סותר את זה שבכל החדרים יש מכונת אספרסו, מצעים ומגבות נקיים, שירותי ניקיון וחוויה מלונאית ברמה גבוהה. זאת לצד בריכת שחייה מחוממת, חדר כושר, מסעדה, והמון חניה חופשית".

מה היה הייעוד המקורי של המתחם, ואיך הוא הפך לסוג של מלון?
"המתחם נבנה ב־2005 בשיתוף פעולה עם עיריית אילת מתוך מטרה לאפשר לבתי המלון באילת מגורים ברמה גבוהה לעובדים שלהם", מסביר קולקר.

בניין דירות העובדים - אלמוגים אילת (צילום: Moo Films)
בניין דירות העובדים - אלמוגים אילת (צילום: Moo Films)

מדובר בעובדים צעירים, רובם אחרי הצבא, שמגיעים מכל רחבי הארץ לעבוד באילת במסגרת תוכנית עבודה מועדפת, ומחפשים מקומות לינה לתקופות קצרות טווח בדרך כלל. לצורך כך, נבנו במתחם 8 בניינים זהים ובהם 700 יחידות דיור הנמצאות בבעלות פרטית, ובהן מתגוררים עובדים מכל רשתות המלונות הגדולות באילת: ישרוטל, פתאל, דן, בראון ועוד.

"רק לפני כחמש שנים נבנה בניין מספר תשע, זה שהיום מהווה את מלון אלמוגים, באופן שהוא שונה מיתר המבנים. הוא גבוה יותר, הדירות בו גדולות ומרווחות, וכוללות מרפסות רחבות עם נוף לים האדום. למעשה, מבלי שתוכנן כך מראש, זה הוא המבנה המלונאי הכי חדש באילת".

אז בעצם כל החבר'ה בבריכה הם עובדים שגרים כאן?
קולקר צוחק, "גם. התיירות באילת התאוששה מתקופת הקורונה ונכון להיום המתחם מאויש במלואו בדירות העובדים. באופן טבעי, בתקופות של "היי סיזן", כמו עכשיו, החבר'ה נמצאים כאן פחות כי הם עובדים, ודירות הנופש מתמלאות במהרה - גם הודות למחירים האטרקטיביים שאנחנו מציעים, אבל לא רק בגללם".

להרגיש בבית

מתחם דירות הנופש והסוויטות "אלמוגים", נמצא במרחק של חמש דקות נסיעה מהטיילת ומהים, ומציע את השילוב המושלם בין דירה למלון, כשהבשורה הגדולה היא במחיר. מגוון הדירות, מסטודיו, דרך דירות שני חדרים עם גינה ועד פנטהאוזים עם מרפסת, מעוצבות בקפידה וכוללות חדרי שינה עם מיטות מפנקות, מסכי טלוויזיה עם חבילת ערוצים של Yes, אינטרנט Wi-Fi, חדר רחצה מרווח, פינת אוכל ומטבח מאובזר, מכונת אספרסו ובחלק מהדירות אפילו מדיח.

האירוח במקום הוא על בסיס לינה בלבד. אז איפה אוכלים? במקום פועל מינימרקט צמוד עם מוצרים טריים ומגוון שמתחדש על בסיס יומי, שניתן לרכוש בו מצרכים ולבשל לבד בדירה עצמה. המטבח מאובזר במקרר, בקומקום חשמלי, במיקרוגל, בכירה חשמלית (או בכיריים גז בחלק מהדירות), בכלי בישול ובכלי אוכל. כפי שכבר נכתב, בחלק מהדירות יש אפילו מדיח.

מתחם הבריכה - אלמוגים אילת (צילום: moo film)
מתחם הבריכה - אלמוגים אילת (צילום: moo film)

מי שמגיע לחופשה עם ילדים ימצא שזה יתרון ענק כשפתאום לילד מתחשק שוקו או מעדן והוא יכול פשוט "לקפוץ למכולת". כמה פשוט - ובעיקר מזכיר שההוצאה בבתי המלון באילת לא מסתכמת רק במחירו הגבוה של החדר, אלא גם בצ'ופרים לילדים במחירים מופקעים. אם בכל זאת לא הגעתם לנופש בשביל לבשל, סמוך לבריכה פועלת מסעדת מתתיהו המגישה תפריט מגוון, שכולל כריכים בלחמניות בריוש, המבורגר או שניצל עם צ'יפס, פיצות וסלטים בהרכבה עצמית במחירים נגישים שלא עולים על 55 שקל למנה עם תוספת. לאורך כל שעות היום והערב פועל במקום גם בר שמציע בירות וקוקטיילים צוננים.

אל תשכחו שהקהל של המסעדה והבר לאורך כל ימות השבוע מורכב ברובו מעובדי תחום המלונאות המתגוררים במתחם, ולכן גם המחירים בהתאם, כלומר, לא מדובר במלכודת תיירים, אלא במקום שמציע שירותי אוכל לדיירי המתחם. זאת ועוד, בימי שישי, מגדילות ה"מאמות" של המסעדה לעשות ומבשלות אוכל חם וביתי. חשוב לציין שהמסעדה סגורה בשבת.

אני גיליתי שאפשר להסתדר נהדר אם רוכשים לפני כניסת השבת אוכל במשקל: אורז, קדירת בשר עם ירקות שורש, סלטים ביתיים וחלה כמובן, אוכל שהספיק בנדיבות לאורך כל סוף השבוע. אפרופו שבת, ייתכן מאוד שתשמעו בערב שישי קידוש מאחד החלונות בבניין, כאמור אנשים גרים פה. אשכרה.

ולמרות שכבר היום ניתן ליהנות במתחם מחופשה שלא חסר בה מאום, במחיר שפוי, יש למנהלי המתחם תכנונים להמשך.

חוויה אולטימטיבית במחיר שפוי. סלע קולקר, מנכ''ל אלמוגים אילת (צילום: פרטי)
חוויה אולטימטיבית במחיר שפוי. סלע קולקר, מנכ''ל אלמוגים אילת (צילום: פרטי)

מה עוד מתוכנן כאן בהמשך?
"בקרוב גם תיפתח מספרה במתחם לטובת דיירי המתחם וגם הנופשים שיחפצו בכך", אומר קולקר, "בנוסף, נאפשר לאורחים שלנו שירות חדש לפני החופשה שבו אפשר להזמין מהסופרמרקט את המצרכים שהם רוצים שיחכו להם במקרר עם הגעתם לנופש".

תקופת הקורונה הביאה איתה כמה שינויים, ואולי יותר מהכל הזכירה לנו נשכחות, כבישים בלי פקקים, חתונות ואירועים קטנים וצנועים, ובעיקר, חזרה לאיזו פשטות, שמסתבר שהתגעגענו אליה יותר משידענו.

טוב לגלות שלפחות חלק מתופעות הלוואי של הקורונה מקרינות באופן חיובי על התנהלותנו היום, בטח כשהימים הם ימים שבהם יוקר המחיה מכביד על כולנו וצריך לחפש אלטרנטיבה לדברים שהתרגלנו אליהם. כך נולדים פתרונות יצירתיים - ולפחות במקרה של מלון "אלמוגים", אפילו מהנים מאוד.