על רקע המציאות הכואבת, חלקים בקהילה העסקית לא נותרו אדישים, ומתגייסים למען החזית והעורף, על מנת לתמוך באזרחים ובכוחות הביטחון בעת המלחמה.

היום הרביעי למלחמה: צה"ל הודיע על שליטה מלאה בעוטף, הירי לדרום נמשך

פרופ' אמנון שעשוע נשיא ומנכ"ל מובילאיי פירסם ברשת החברתית  :X"אנו עומדים בפני ימים קשים, אולי הקשים ביותר, שידעה מדינת ישראל אחרי המתקפה הנוראית הזאת. אנחנו במובילאיי נעביר באופן מיידי 5 מיליון שקלים לארגונים ללא מטרות רווח שעובדים כעת מסביב לשעון בסיוע לנפגעים בדרום, על מנת לספק להם מקלט ועזרה רפואית.  אני וכל צוות מובילאיי משתתפים בצער העמוק של משפחות הנפגעים והנרצחים, מתפללים לשלום הפצועים והנעדרים ומחזקים את כוחות הביטחון וחיילי צה"ל. נקווה כולנו לימים טובים יותר".

איש העסקים גיא עוזרי, שעובד עם איי-ליסטים בתעשיית המוזיקה הבינלאומית, ומנהלה האישי של מדונה העלה סרטון מרגש שהופץ ברשת שבו להקת U2 האגדית מקדישה שיר לזכר 260 נרצחי פסטיבל "נובה" וכתב: "משפחת @U2 שלי, תודה.. "גאווה, בשם האהבה" הופיעה אמש לכבוד 260 הילדים לפחות שנרצחו בצורה מחרידה בפסטיבל מוזיקה למען PEACE. צירפתי סרטון ותמונה של אחת מהילדים האלה, שני לוק שצולמה ממש לפני שנהרגה באכזריות. גופתה של שני נראתה בחלקו האחורי של טנדר מונע על ידי מחבלים היא חוללה וגופה העירום הסתובב בעזה כדי שכל העולם יראה איזה גברים חזקים הם. אמה התחננה בפומבי בבקשה לשלוח אליה את גופת בתה לגרמניה. נזכור אותך שני על מי שהיית באמת ועל כל שאר הילדים התמימים: שלווה ומלאת אור.."כוכבי דוד, הם לקחו את החיים שלך, אבל הם לא יכלו לשאת את הגאווה שלך" - U2.

אולגה ולב לבייב אירחו בביתם חופה של חתן וכלה שביטלו את חתונתם הגדולה בעקבות המלחמה. את החופה המרגשת ערך הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל, בשילוב תפילה לרפואת הפצועים, השבת החטופים ולעילוי נשמת ההרוגים. 

השף שרון כהן בעלי מסעדת שילה פרסם בפייסבוק: "אתמול בבוקר נחתתי מלונדון…. קיבתי הודעה מנירית שיש חיילים בחזית ללא אוכל, לאט לאט הבנתי שהמדינה לא ממש מתפקדת וחייבים להתגייס למאמץ. ניסיתי להזמין סחורה וכל הספקים אמרו שהם ריקים. רמי ישר העלה משאית לצפון שהורידה חצי טון עוף, יניב ונאור מ"כרמלה" שלחו שני משטחים של ירקות, טמפו שלחו מים, אוג׳ה הביא עוגות ולחמים מהמאפייה של המשפחה, כל העובדים רצו לבוא וגם לקוחות תרמו כסף והתנדבו לעבוד. יש לנו הנהגה מחורבנת אבל העם שלנו נ ה ד ר .אנחנו ממשיכים לבשל היום: תכננו 200 ובישלנו ל 350 מחר נבשל 500-700 מנות, ובהמשך נגיע ל 1000! נשמח אם תעזרו ותתרמו. אפשר לתרום חומרי גלם ואפשר להביא תרומה כספית. תהיו טובים ושיבוא עלינו שקט שישובו כל השבויים, רפואה שלמה לפצועים ותנחומינו למשפחות השכולות
אוהבים, צוות "שילה"".

רשת מלונות "סטאי" "הרברט סמואל" ו"אורכידאה", פרסמה כי היא מזדהה עם כאבם של תושבי עוטף עזה ומארחת באהבה וללא עלות משפחות תושבי העוטף והדרום במלונות הרשת. בתקווה לימים שקטים ובטוחים יותר. 

חברת הצבע "נירלט", שאתר הייצור המרכזי שלה נמצא בקיבוץ ניר עוז, תתרום 250,000 שקלים לקיבוץ שנפגע קשה במתקפת הטרור ורבים מתושביו חטופים והרוגים ובתיהם נשרפו ונבזזו בכדי לתמוך בשורדים. זאת מתוך אחדות ושותפות גורל.

בנק דיסקונט נרתם למען החברה הישראלית. בימים קשים אלה, מהקשים שידעה מדינת ישראל, מתגייס דיסקונט ומעמיד מיליוני שקלים לטובת תרומות נרחבות ומשמעותיות למספר רב של גופי חירום מרכזיים וחיוניים: סיוע בהפעלת אמבולנסים עם עמותת 'סביונים – סיוע בכל עת', מימון טיפולים פסיכולוגים וסיוע נפשי למאות ילדים ובני נוער באמצעות מרכזי חוסן שבישובי הדרום והעוטף.דיסקונט העמיד מאות חדרי מלון במרכז הארץ עבור תושבי הדרום, סיוע ממוקד לתושבי עוטף עזה שנותרו ללא כל לרכישת ציוד ראשוני והתארגנות. בצל עומס הפצועים בגזרה הדרומית העביר הבנק תרומה לבתי החולים סורוקה וברזילי לטובת רכישת ציוד מציל חיים, וכן תרומה למגן דוד אדום לתגבור מאסיבי של צוותי הצלה בזירות השונות וסיוע ברכישת ערכות ציוד חירום.העמדת סיוע לעיריות שדרות, אופקים ותושבי הסביבה ברכישת גנרטורים, מזון לתינוקות, קבלת סיוע נפשי ופסיכולוגי , סיוע למשפחות החינוך המיוחד ועוד. 

מגדל ביטוח מקדימה את התשלום לספקים בשבוע עד חודש וחצי: לאור הלחימה המתמשכת, מגדל פועלת להקדמת תשלומים לכ-1,000 ספקים במגוון תחומים, בהיקף של למעלה מ-4.5 מיליון ש"ח ותשלם להם מיד. מדובר בהקדמת תשלומים בשבוע עד חודש וחצי. ממגדל נמסר: "חשוב לנו לתמוך בשותפים העסקיים שלנו שמלווים אותנו לאורך השנה ולסייע בהזרמת חמצן כלכלי נדרש לעסקים הקטנים והבינוניים בישראל שצפויים, כמו תמיד, להיות הראשונים לספוג את תוצאות המשבר". בנוסף, החברה רכשה וחילקה כ- 600 מטענים ניידים שהועברו לחיילי צה"ל ונערכת לרכישת כמות משמעותית נוספת; מטפלת בבקשות סיוע ספציפיות של מפוני קיבוצים, ותרמה מאות ארגזים למרכזי חלוקת מזון וציוד.

מאנדיי: ריכוז היוזמות האזרחיות בעורף בעזרת 150 עובדי החברה. החל משלשום (שבת, 9:00), צוותי חברת ההייטק מאנדיי מסייעים בריכוז היוזמות האזרחיות בעורף ובבניית תשתית טכנולוגית פשוטה ונגישה כדי לאפשר מתן סיוע יעיל וממוקד. בין הפרויקטים שנכללים במאמץ זה שמובל על ידי זרוע הפילנטרופיה של מאנדיי דיגיטל ליפט תחת אתר אחד: https://www.am-ehad.org/

חברת צים אורבן מזמינה את משפחות ומפוני הדרום המתארחים באזור ים המלח, ואת תושבי האיזור, ליהנות מפעילויות חינמיות שיתקיימו בקניון ים המלח. סדנאות יצירה, הצגות, פעילויות ספורט, קרקס ועוד. ניתן להתעדכן בשעות והימים בעמוד הפייסבוק של הקניון בכתובת https://www.facebook.com/zimurbandeadsea

חברת הרכב אלדן מתגייסת ותורמת 100 כלי רכב לעד חודש עבור כל מי שרכבו ניזוק / הושבת כתוצאה מהתקפות הטרור במלחמה. צרו נא קשר עם נציגי  החברה בווטסאפ: 0541465161. צוותי החברה יסייעו כדי שמי שמכוניתו נפגעה יקבל רכב לחודש, עד לפתרון סביר לקבלת פיצוי/ שיפוי, ללא חיוב .

על רקע המצב הביטחוני פועלת מכבי שירותי בריאות לתגבר את השירותים והסיוע למבוטחיה: מתחילת האירועים, מפעילה מכבי קו סיוע מיוחד הפועל ללא הפסקה, לתמיכה נפשית המאויש ע"י עובדות ועובדים סוציאליים במספר 3555*. בנוסף, שולחת מכבי עשרות עובדים סוציאליים לבתי המבוטחים בהם נפגעו קרובי משפחה ומציעה לכלל חברי מכבי להשתתף במפגשי LIVE בעמוד הפייסבוק של מכבי, עם הפסיכולוגית הארצית של מכבי, דר' שרון פלגי, בכל ערב בשעה 20:30, להתמודדות עם המצב. כמו כן, מחוז הדרום הקים מרפאה בים המלח הכוללת רופאי משפחה, ילדים, פסיכיאטר, עובדות סוציאליות ואחיות שיספקו שירותים למפוני העוטף.

חברת אמישראגז מחלקת לחיילים מאות ערכות קפה וכיריים לשטח. החלוקה מתבצעת באמצעות עובדי אמישראגז באזורי התכנסות רלוונטיים.

קבוצת המילטון נרתמת למען הלוחמים ותרמה מאות מטענים ניידים, קומקומים חשמליים ותאורות חירום של שיאומי.

חברת מרס (Mars), ענקית הממתקים הבינלאומית, האחראית על מותגים כגון M&M Snickers, Orbit ועוד, החליטה לתרום לאנשי המילואים והחיילים הנלחמים ושלחה לבסיסים בדרום כ-20,000 מארזים של M&M's. בנוסף, מרס שולחת לבית החולים סורוקה לפצועים ולצוות המטפל בהם סביב השעון כמות זהה של ממתקים וכן מוציאה משאית עם מגוון מוצרי השוקולד והמסטיקים לקיבוץ עין גדי.

לשכת מתווכי הנדלן פתחה עשרות נקודות בכל רחבי הארץ לצורך איסוף מוצרים חיוניים ברחבי הארץ עבור חיילי צה"ל. בפרסומים מבקשת הלשכה מחברי הלשכה ומאזרחים להביא בין היתר: מוצרי היגיינה, מטענים ניידים, חטיפי אנרגיה ומים, פרטי לבוש ועזרה ראשונה. מלשכת המתווכים נמסר. זו שעתה של החברה האזרחית והמתווכים בכלל זה לסייע באופן מידי לחיילים ולמערכת הצבאית ולאסוף כל פריט נדרש בכדי שחיילנו יוכלו לבצע את מלאכת הקודש כנגד אויבנו.