מלחמת חרבות ברזל: "אייר־פורס וואן" אינו רק שם של מטוס, הוא הצהרת כוונות. הבואינג 747 המיוחד נחת בישראל, ופדה באופן רשמי את הצ'ק שנקרא ברית. נחיתת מטוס נשיאותי בעת מלחמה היא אירוע חריג ביותר, וכמו נושאות המטוסים שנשלחו לכאן בשבוע האחרון, זהו האות הברור ביותר לאויבינו.

"עם ישראל חי": ביידן הכריז על חבילת סיוע חסרת תקדים לישראל
במהלך פגישת נתניהו - ביידן: ישראל קיבלה גיבוי אמריקאי לפעולה קרקעית ברצועת עזה | דיווח

כאשר נשיא איראן מאיים על ישראל, הוא נענה במילותיו של האיש החזק בעולם, נשיא ארה"ב, זה שהיה פה גם ערב מלחמת יום הכיפורים, לפני 50 שנה. אז כסנטור צעיר שזכה לשמוע מגולדה מאיר כי הנשק הסודי של עם ישראל הוא העובדה שאין לנו לאן ללכת מכאן. כמה טוב שהזכיר לנו העובדה הזאת בימים האחרונים. המטוס הנשיאותי לא הגיע לבדו. זו הטייסת הנשיאותית שכוללת מגוון של כלי טיס, ממטוסי תובלה גדולים המביאים את מכוניות השרד ועד למסוקים הנישאים בבטנם ויטיסו את הנשיא האמריקאי בפנים הארץ.

בטייסת הנשיאותית אות הקריאה הראשון Air Force one הוא לנשיא, אבל יש מטוסים נוספים, מספרי שתיים, שלוש ועוד. כל איש ממשל בכיר מגיע איתם לכל מקום בעולם, אך רק נשיא ארה"ב מגיע בערכה אווירית שלמה ועוצמתית, שנגעה בישראל, ולא רק במילים עוצמתיות בשידור חי.

בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90,פול)
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90,פול)

האמריקאים הם שחקן משמעותי במלחמה הישראלית אל מול ציר הרשע הישן העובר מטהרן לדמשק וממנה ממשיך לביירות ולמקומות אחרים. גנרל קורילה מפקד פיקוד המרכז האמריקאי הגיע גם הוא השבוע לפגישות עבודה, לאחר מזכיר ההגנה ששהה כאן יממה שכללה גם אזעקות ומרחבים מוגנים, כך עשה גם שר ההגנה. החיבוק האמריקאי אותנטי ולכן הוא שובה את לב הציבור בישראל.

שלטי החוצות באיילון אומרים עכשיו תודה ומצדיעים לנשיא הוותיק ביותר בעולם, שהיה כאן בשתי ההפתעות הגדולות בהיסטוריה של מדינת ישראל בשתי המאות האחרונות, הוא לא יהיה פה במאה הבאה, אבל ישאיר אחריו כל כך הרבה. אפשר רק להיזכר בעצב בשלל הגינויים והכינויים שספג כאן עד לפני כמה שבועות.

בשש אחרי המלחמה ישאלו רבים מאיתנו איך זה שזלזלנו במי שנתנו לנו כה הרבה. לא רק בנשיא האמריקאי, אלא גם במשטרת ישראל המורעבת, שתפקדה במשך זמן רב ללא מפכ"ל ובעוד ארגונים אזרחיים, כמו למשל העובדים הסוציאליים ועובדי ההוראה.

כל כך הרבה אנשים שעברו באולפנים יצטרכו להשפיל מבט בפני כל כך הרבה שניסו לספק לכולנו שירות טוב ככל שיכלו תמורת תנאים גרועים.
איך אנחנו רוצים חינוך טוב כמו בסקנדינביה למשל, אם מורה אינו משרה ציבורית מתוגמלת? איך אנחנו רוצים להתייחס לאנשי חוק ומשטרה בכבוד כמו באמריקה כאשר אנחנו נוהגים בהם בזלזול?

בעת שמילים אלו נכתבות מטוס Air Force one עושה דרכו מצפון אמריקה לכיוון מדינת ישראל, כאשר אתם קוראים אותן, הוא כבר לא יהיה כאן, אולם מה שיביא איתו יישאר לעוד זמן רב. הרוח והעוצמה לצד שותפות אמיתית וממלכתיות, זו שאבדה לנו בעת האחרונה, ועוד תחזור. לנו נותר רק להצדיע ולהמשיך הלאה במאבק האינסופי על עתידה ושלומה של מדינת ישראל, מסע אינסופי של רוח ועוצמה.

הכותב הוא יו"ר איגוד הטייסים הישראלי