קבוצת שופרסל החליטה להירתם למען החקלאים ולגבש תכנית סיוע לשיקום העשייה החקלאית בישראל. מנכ"ל קבוצת שופרסל אורי וטרמן, ומשנה למנכ"ל שופרסל ומנהל סחר ושיווק ניצן גולדברג, נפגשו בשבוע שעבר עם חקלאים ומגדלים ביישובי העוטף הסובלים בימים אלה ממחסור חריף בכוח אדם. הם שמעו מהם על המצוקה, על הצרכים ועל האתגרים שלהם, ועל בסיס זה נבנתה תכנית סיוע מיידית שתיתן מענה מקיף גם לטווח הרחוק:

1. מתן אשראי והקדמת תשלומים לעשרות חקלאי העוטף.

2. הרחבת רכישת הסחורה מיישובי העוטף - תרכוש מחקלאי העוטף את כל סחורת הפירות והירקות שנקטפה ביישובי העוטף בימים האחרונים.

3. מתן עדיפות מלאה לתוצרת ישראלית - תציב עמדות מכירה ייעודיות לתוצרת מקומית של חקלאות ישראלית ב-300 סניפי הרשת - בכניסה לסניפי הרשת יוצבו עמדות עם ירקות ופירות של תוצרת חקלאית ישראלית שנקטפה בישראל מלווה בשילוט: "חקלאות ישראלית היא גאווה ישראלית".

4. אלפי זרי פרחים של מגדלים יימכרו בסניפים מרכזיים. 

5. הקלה בתהליכי קליטת הסחורה - שופרסל תקל על תהליכי ביקורת האיכות של סחורה ישראלית מקומית על מנת לאפשר קליטת סחורה עם פגמים אסתטיים קלים שבאופן רגיל שלא עומדים בתנאי הבקרה המחמירים של שופרסל. סחורה זו תימכר במחיר נמוך יותר.

6. התחייבות למכירת תוצרת ישראלית - שופרסל מתחייבת כי בכל רגע נתון 90 אחוז מהסחורה החקלאית שנמכרת בסניפים יהיו מתוצרת ישראלית מקומית.

7. סיוע מול גורמי מדינה ורגולציה - בהתאם לצרכים שעולים מהשטח, בעזרת אנשי המקצוע של שופרסל.

8. התנדבות של עובדות ועובדי שופרסל בשטח - עובדי שופרסל יגיעו ליישובי העוטף לעזור בקטיף ולתמוך בחקלאות הישראלית.

אורי וטרמן, מנכ"ל קבוצת שופרסל: "שופרסל תומכת בחקלאות ישראלית והחליטה להירתם למען החקלאים ולגבש תכנית סיוע לחקלאי ישראל בהיקף של מיליוני שקלים. מעל 90% מהפירות והירקות שנמכרים בסניפי הרשת בשגרה, הם מתוצרת חקלאות מקומית ישראלית. אנו בקבוצת שופרסל עושים הכל כדי להמשיך ולספק את הצריכה המקומית, עם עדיפות מלאה לתוצרת ישראלית, והחלטנו לבצע מספר פעולות מידיות כדי לשמור על נתון זה ואף פועלים בימים אלה להגדילו. טריות היא חלק בלתי נפרד משופרסל הודות למאות חקלאים מסורים שעובדים בשיתוף פעולה עם הרשת לאורך כל השנה, ושנותנים את הלב והנשמה בכל יום בשדה. זו המחויבות של שופרסל כקמעונאית המזון המובילה בישראל".

משופרסל נמסר: "עם פרוץ המלחמה, נותרו יבולים, שדות ומטעים רבים ללא חקלאים וללא ידיים עובדות שישתלו, יקטפו ויטפלו ביבול. תשתיות וציוד נפגעו, והשיקום צפוי להיות ארוך, קשה, מורכב ויקר. טריות היא חלק בלתי נפרד משופרסל הודות למאות חקלאים שעובדים בשיתוף פעולה עם הרשת ונותנים את הלב והנשמה בכל יום בשדה. בעקבות המלחמה ועקב מחסור בתוצרת חקלאית ובידיים עובדות לקטיף חקלאי, קבוצת שופרסל יוצאת במהלך לקידום חקלאות מקומית ישראלית. החקלאים זקוקים לידיים עובדות להצלת היבול, ובהפעלת המשק החקלאי".