יותר מחודש לאחר פרוץ מלחמת חרבות ברזל, המגזר העסקי מגלה סימני התעוררות ויוצא בקמפיינים, אם כי כאלה המתכתבים עדיין עם המלחמה.

רשת טיב טעם יצאה בקמפיין חדש לקידום משלוחי האונליין ברוח התקופה - "יחד ננצח". במסגרת הקמפיין תציע משלוח מהיר מהיום למחר ובחינם. עלות הקמפיין חצי מיליון שקל. הקמפיין יערך על ידי משרד הפרסום באומן בר ריבנאי ויעלה בערוצי הטלוויזיה 12 ו־13.

המשלוחים יכללו מגוון מוצרים מכל מחלקות הרשת, החל ממוצרי מכולת בסיסיים, קצבייה, מעדניית גבינות ונקניקים, יינות ומוצרי אלכוהול משובחים, מוצרי פירות וירקות באיכויות הגבוהות ביותר, מאפים, לחמים, עוגות, גלידות, דליקטסים ועוד.

ואילו מכון היצוא יוצא בקמפיין תחת הכותרת Choose Israel Now, שנועד לעודד קניית תוצרת כחול לבן. הקמפיין הבינלאומי, בעלות של מיליוני שקלים, יושק בשיתוף משרד הכלכלה, התאחדות התעשיינים, הסוכנות היהודית, לשכת המסחר ומשרד החוץ.

כחלק מהקמפיין מכון היצוא מקים פורטל ייעודי, שבו יופיעו הפרופילים של חברות ישראליות המבקשות למכור מוצרים באופן דיגיטלי או לקדם מוצרים שכבר נמצאים ברשתות בחו"ל. המהלך שמושק בימים אלה ילווה בקמפיין תקשורתי ודיגיטלי.

יו"ר מכון היצוא איילת נחמיאס־ורבין: ״בשעה הקשה הזאת מכון היצוא מסייע ותומך בחברות ובמשק הישראלי בכל הסקטורים הרלוונטיים - משירותים טכנולוגיים ועד מוצרי צריכה".

גופים עסקיים שונים מתחילים מחר בימי מכירות מיוחדים לרגל "שופינג IL", שעדיין לא הוכרז רשמית. מדובר בין השאר במבצעים הכוללים עשרות אחוזי הנחה ברשתות קסטרו וקסטרו הום, ללין, דלתא ועוד.

הלשכה לטכנולוגיות המידע שבניהול יורם אלדר נרתמת לספק מעטפת תמיכה דיגיטלית למפוני הדרום והצפון בגיל השלישי. אלה זקוקים במיוחד בימים אלה להדרכה וליווי אישי, החל ממילוי טפסים ועד לתפעול טלפון חכם, מחשב ואינטרנט. המיזם יתנהל באמצעות מתנדבי הלשכה.

בנק מרכנתיל דיסקונט לא נח. הבנק תרם בימים אלה לרשויות המקומיות ביישובי העוטף עשרות מחשבים ניידים. המנכ"ל שוקי בורשטיין: "הבנק מלווה את הרשויות המקומיות זה שנים. במיוחד בתקופה קשה זו חשוב לנו להמשיך לעמוד לצדן".