רוצים לתלות שלטים בחו”ל? מוזמנים לאסוף בחינם ולתלות ב־26 מדינות. מיזם של ההסתדרות הציונית יחד עם HP Indigo מאפשר ליהודים, ישראלים ואוהבי ישראל לגשת לבתי דפוס ב־26 מדינות ולקבל חינם כמות נכבדת של שלטי החטופים לתלייה ולהדבקה. בין הערים: פריז, יוהנסבורג, ברלין, בריסל, ז’נבה, ציריך, לוס אנג’לס, ניו יורק, מדריד, ברצלונה, בואנוס איירס, רומא, סאו פאולו, לרנקה, מלבורן, לונדון, מנצ’סטר, בודפשט, וינה, דבלין ועוד. להצטרפות נא לשלוח מייל: [email protected].

יוזמות למען מפונים, תרומות וכיצד לעבור את ההיריון בשלום? | כל הפרטים
אלפי דורשי עבודה חדשים: השפעת המלחמה על שוק העבודה

חיילים, אין לכם איך להגיע לבסיס? תראו איזו יוזמה מדהימה: חברת סמלת, מיבואניות הרכב הגדולות בישראל, החליטה להסב את רכבי החברה לטובת מערך הסעות ייעודי עבור חיילי צה”ל בסדיר ובמילואים בצפון ובדרום. עשרות מעובדי ועובדות החברה נקראו לדגל ובחרו להתנדב לטובת המיזם, והחברה הפכה את המוקד הטלפוני שלה למוקד ייעודי לטובת הסעות של חיילים לפי בקשה. לפניות חייגו 8181*.

גם למפונים: טיפולי רפואה משלימה (דיקור סיני, רפלקסולוגיה וצ’י קונג) ללא עלות מוצעים למפונים במלונות דן פנורמה תל אביב, בראון ברוט וסלינה לכלל חברי קופות החולים ומתבצעים על ידי מטפלי מכבי טבעי. יש להירשם מראש בלובי המלונות.

רשת הריהוט רוזטו מחבקת את משפחות העוטף שביתן חרב: 20% ממחזור המכירות יוקצו לריהוט בתיהן של משפחות, תוך ליווי של מעצב פנים מקצועי. כעת החברה פונה למעצבי פנים אשר ירצו לחבור ולשתף פעולה: 054-7767207.

רוצים להגיב בדפי אינסטגרם באנגלית וחוששים להתפדח? ג’ון ברייס, המכללה המובילה ללימודי טכנולוגיה והייטק, מציעה מגוון הרצאות וסדנאות, ללא עלות, המעניקות כלים דיגיטליים שאותם ניתן לרתום לחזית ההסברה הישראלית. פרטים נוספים באתר החברה.

"סבוקלם" הגדולה עוזרת לעסקים קטנים מהדרום: כנסו לאתר החברה והזמינו בגדים, יינות, חומרי אפייה ופירות יבשים, ויש אפילו קופון הנחה, שייתרם לעסקים על ידי "סבוקלם".

עמותת שניר פותחת בעקבות המלחמה קו חם לאוכלוסיית הגיל השלישי וניצולי שואה, ומעניקה תמיכה וסיוע רגשי, סוציאלי ורפואי מיידי, על בסיס התנדבותי, ללא תשלום. נא לטלפן: 073-3747733.

"ורובל אופטיק" בדיזנגוף סנטר נערכה לסיוע לכוחות הביטחון ולתושבים המפונים באספקת משקפי ראייה, שיגור עדשות ליחידות חיילים וספריי ומטליות לניקוי משקפיים וכן בהכנת משקפי מגן. לפניות: 03-5284337.

בבית הספר למוזיקה “רימון” החליטו לפתוח את השנה עם פרויקט “חוזרים לקמפוס 2023” שמאפשר לסטודנטים ולציבור הרחב עשרות סדנאות בחינם עם טובי המרצים - אוהד חיטמן, חמי רודנר, דן תורן ועוד. פרטים באתר בית הספר.

חייל, אתה משוחרר! שגיא הלל, מבעלי המרכזים הרפואיים "בודי ריסטארט", מגיע בכל פעם ליחידה אחרת ומפנק את החיילים בטיפולי כוסות רוח ושחרור מפרקים, ובטיפולים המסייעים לגוף ולנפש בשעת עומס ולחץ. עד כה טופלו כ־2,500 חיילים. יחידה המבקשת לעצמה רוגע נפשי ופיזי יכולה לפנות למספר 054־6886930.

ונסיים בקסם: בית הספר הישראלי לקוסמים, מייסודו של קליוסטרו, פתוח לכל ילדי ישראל ללא תשלום. הקוסם המוכשר זמין גם להתארחות אצל מפונים, נא ליצור קשר במספר 054־9732212.

היוזמה המבורכת של בעלי המוגבלויות (צילום: ניר כהן)
היוזמה המבורכת של בעלי המוגבלויות (צילום: ניר כהן)

לא רק שפשפת
פטריות, שפשופים ואפילו אקנה: חיילים, כך תקלו על עצמכם בשטח. המדריך המקוצר לטיפול בעור בזמן לחימה

חיילי צה”ל כבר עמוק בתוך עזה, וכולנו מקווים שהם יצאו משם מהר, בראש זקוף ובדגלי ניצחון, עם כל החטופים. עד אז, לצד הגבורה והאומץ, כדאי שישתדלו, ככל שמתאפשר, לשמור על העור. שפשפות, מתברר, הן לא הבעיה היחידה. בעזרת ד”ר מרינה לנדאו, דרמטולוגית בכירה ומי שנחשבת לאחד מהרופאים המומחים בעולם בתחום הצערת העור, מצורפות כמה עצות כיצד לשמור על העור בתנאי מלחמה, איך לטפל אם משהו משתבש ומתי חייבים, אבל ממש חייבים, להגיע לעזרה רפואית.

מה “משחק” בשטח לטובתנו? כשהגוף מלא באדרנלין, הגוף מרגיש “גיבור” - כלום לא כואב, שום דבר אינו מפריע. מצד שני, חיילים נמצאים בתנאים פיזיים מורכבים, הרבה פעמים ללא אפשרות של החלפת בגדים ועם נגישות מוגבלת למקלחת. העור, בהיותו המעטפת החיצונית של הגוף, נפגע, נפצע וסובל.

1. פציעה או שפשוף שטחי, שבתנאי חיים רגילים היו מחלימים לבד, בתנאים היגייניים ירודים עלולים להזדהם ולהפוך לבעיה רצינית יותר. לכן, חשוב להקפיד ככל שניתן על רחיצת הפצע וחבישתו. אם יש ברשותכם משחה אנטיביוטית, השתמשו בה ללא רתיעה. אם הפצע אינו מתרפא אלא מאדים, כואב ומפריש מוגלה, התייעצו עם גורם רפואי. אל תזלזלו.

2. הקפידו להחליף גרביים. זיהום פטרייתי מעצבן זה הדבר האחרון שאתם צריכים. באפטר הבא הצטיידו בתכשיר מדף נגד פטריות והשתמשו בו, זה לא יזיק!

3. עקיצות יתושים יכולות להיות די מעצבנות וגם הן יכולות להזדהם בתנאים סניטריים לא אופטימליים. הקדימו תרופה למכה והשתמשו בדוחה יתושים.

4. הקפידו להשתמש במשקפי מגן, הם מונעים חלק ניכר מפגיעות חמורות בעיניים.

5. קרינת שמש פחות רלוונטית כשרוב העור מכוסה, אך אנא הקפידו על מסנן קרינה דווקא בעתות מנוחה, כשכל כך מתחשק להשתרע בשמש ולחשוב שהסיוט נגמר.

6. לחץ מחמיר חלק ממחלות העור. אז לחיילינו הצעירים - צפו להחמרה באקנה, נטפל בכם כשתשובו. ולחיילים מבוגרים יותר - אנא הקפידו ליטול את התרופות הקבועות שלכם, אם יש כאלה. אנחנו סומכים עליכם וצריכים אתכם בריאים ושלמים.
חלק מהמידע מבוסס על מאמר שפורסם החודש בעיתון ANNALS OF MEDICINE.

התרומות שריגשו אותי

יצאתם גדולים: חיילים עם מוגבלויות מהתוכנית “גדולים במדים”, שנועדה לשלב בצה”ל נערים עם מוגבלויות, הדביקו שפם כאות הזדהות והגיעו למפעל של "דיפלומט" באיירפורט סיטי על מנת לארוז אלפי מוצרי מזון וטואליטיקה שנתרמו על ידי החברה ויועברו לחיילים בחזית.

אין על העם שלנו: בעקבות המחסור במקלחות שטח ללוחמים והלוחמות, המחלקה לישראל והנצחת השואה והמחלקה למעורבות חברתית ותיקון עולם בהסתדרות הציונית העולמית, השיקו מיזם משותף של מקלחות ניידות אשר יגיעו לשטחי הכינוס בצפון ובדרום ויסייעו ברענון החיילות והחיילים בשטח. כל עגלת מקלחות כוללת סבונים נוזליים, מגבות נקיות, לבנים, מכונות תספורת, פן ושקעי חשמל לטעינת הטלפונים. המקלחות מתניידות לשטחי הכינוס על ידי נהגים מתנדבים.

כולם מגויסים: דיירי הדיור המוגן “נווה עמית רמת אשכול” התגייסו, רכשו מוצרים וארזו חבילות. כל מארז כולל גופיות פלנל, תחתוני בוקסר, מחמם צוואר מפנק, מגבונים, גרביים, סיגריות, ממתקים וספר תהלים קטן. המארזים יועברו בימים הקרובים לפלוגות חיילי סדיר ומילואים המשרתים בעזה.