‎יותר מ־30 ימים מדינת ישראל נלחמת: על חייה, על קיומה, על צדקת הדרך. ‎התשובה למתקפת הטרור האכזרית והברברית שנכפתה עלינו היא אחת - מלחמה שערה, בכל מקום, כל הזמן, בלי מורא. אויבינו טועים אם הם חושבים שיצליחו להזיז אותנו מכאן, לא בדרום, לא בצפון, לא בשום מקום. מדינת ישראל, עם ישראל, הציונות - כולנו חזקים ונחושים, ולעולם לא נוותר.

אלפי דורשי עבודה חדשים: השפעת המלחמה על שוק העבודה
"בחרנו בטוב": הסרטון האחרון של יוסף חיים הרשקוביץ שנפל בעזה - והמסר לתלמידיו

‎זאת מלחמה קשה שנפתחה באבל כבד מנשוא, לצד הצורך להילחם על השבתם של החטופים ותפילה לשלום חיילינו בכל החזיתות. החזית הביטחונית נתמכת כל העת על ידי החזית האזרחית, ושתיהן גם יחד - על ידי החזית הכלכלית.

‎הביטחון הכלכלי הוא מרכיב מרכזי קריטי בחוסן הלאומי. גם כאן, הכלכלה החזקה והנחישות להחזיק מעמד ולא לוותר הן התשובה לאויבים המנסים למוטט אותנו. לכן, דווקא בימים קשים ומרים אלו, חובה לסייע ולתמוך בחברות ובמשק הישראלי בכל הסקטורים - משירותים טכנולוגיים ועד מוצרי צריכה, מחקלאות ישראלית מפוארת ועד תעשייה מתוחכמת.

היצוא הוא העוגן של הכלכלה הישראלית, וחלק מהניצחון שבוא יבוא הוא שמירה על החברות ותמיכה בהן - בין אם ברכישת המוצרים והשירותים ובין אם בסיוע בהשקעות.

‎מחובתנו כולנו לפעול יחד, שכם אל שכם, עם כל הגורמים הרלוונטיים - הממשלתיים וארגוני המגזר הפרטי - אל מול האתגרים המורכבים בימים אלה, כדי לוודא שהיצוא מישראל נמשך כמעט ברוח ״עסקים כרגיל״. זה גם הזמן לתמיכה עולמית בישראל - גם בקניית כחול־לבן.

‎מכון היצוא, משרד הכלכלה והתעשייה, התאחדות התעשיינים, הסוכנות היהודית, איגוד לשכות המסחר ומשרד החוץ השיקו קמפיין בינלאומי לקידום מוצרים ושירותים כחול־לבן בקרב קהלים אוהדי ישראל ברחבי העולם. יש חשיבות אדירה בהנגשת המיטב שיש לחברות הישראליות להציע בקרב קהלים אוהדי ישראל בחו״ל, ובקידום המסר שלפיו תמיכה בכלכלה הישראלית בימים אלה, נוכח המלחמה, חיונית לצורך חיזוק החברות ולהמשכיות העסקית של המשק.

‎הגופים המובילים הללו הקימו פורטל ייעודי, שבו מופיעים הפרופילים של חברות ישראליות המבקשות למכור מוצרים באופן דיגיטלי או לקדם מוצרים שכבר נמצאים ברשתות בחו"ל.

‎רכש כחול־לבן הוא אמירה חד־משמעית בהתייצבות לצד מדינת ישראל. במציאות שבה האנטישמיות גואה בעולם ויהודים חווים מוראות, המזכירים את מראות ליל הבדולח, הכלכלה היא עוגן אשר חייבים לשמור עליו. הנשיא ביידן היטיב לומר זאת: הקהילות היהודיות בעולם חזקות כחוזקה של מדינת ישראל.

שמירת הסטארט־אפ ניישן, חיזוק החקלאות ורכישת מוצרים כחול־לבן הם תשובה הולמת למי שניסו להכות בנו בתקווה שלא נוכל לקום עוד.
לצד הפורטל הייעודי פועל מכון היצוא מימי הלחימה הראשונים כדי לחבר בין משקיעים לחברות הזנק ישראליות, חלקן מן העוטף, מתוך תפיסה שעתה יש לרכז את מיטב הכוחות הכלכליים כדי לשמר את האקוסיסטם שנבנה כאן.

אנחנו מזמינים חברות ישראליות מכל המגזרים לפנות למכון היצוא, להיעזר בתשתיות שנבנו לאורך שנים יחד עם מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, כדי להתגבר יחד על האתגרים שמלחמת חרבות ברזל, הקרב על החיים כאן, מזמנת לנו.