פארק עתידים תל אביב יארח עשרות חקלאים ויצרנים מהגליל ביריד חקלאים מגוון, מלווה באמנים מהגליל בימים רביעי וחמישי (החל מ־11:00, שדרות המסחר המחודשות, רחבת בניין 6־4, דבורה הנביאה 121 תל אביב).

בצל הלחימה, אלפי תרומות מרגשות מתווספות מידי יום

עגבניות מטורקיה? מוזמנים לעודד את החקלאות הישראלית: מועדון “חבר” מתגייס למען חקלאי ישראל ועולה בקמפיין התנדבותי הקורא לחקלאים ולבעלי משקים שיש ברשותם אתר עם סליקה מאובטחת ויכולת לבצע משלוחים, ליצור עמם קשר לטובת פרסום בנכסי המועדון ללא עלות, שיגיע לכלל העמיתים. מטרת הקמפיין היא לתת לאותם חקלאים ובעלי משקים את האפשרות לפרסם את סחורתם באתר המועדון ואת אזורי החלוקה שלהם, ולעמיתים לרכוש ישירות מהם וליהנות מסחורה איכותית וטרייה. בין המשקים: מחלבת החלבן, משק יוסף, כרם הראל, משק סימון, החקלאי בן עמי, שדה ארומטיקס, משק מוזס ועוד רבים וטובים. חקלאים ובעלי משקים נוספים המעוניינים לקחת חלק בקמפיין מוזמנים לפנות למייל: [email protected].

מפונים יקרים, דואגים לכם: אתר חדש הוקם ובו מרוכזים כל המרפאות והרופאים שמעניקים שירות ללא כל עלות לתושבי העוטף והצפון, בהם רופאי שיניים, רופאי נשים, אמבולנסים ועוד. האתר הוקם בהתנדבות מלאה, הוא חינמי, איננו כרוך בשום תשלום או העברת כספים וכולל מגוון רחב מאוד של תחומי סיוע בכל אזורי הארץ. מאחורי היוזמה והביצוע עומדים ד"ר מימי ארנרייך וד"ר ואדים דרבקין. מפונים וגם רופאים נוספים המעוניינים לתרום, מוזמנים לאתר www.allyouneed.co.il.

רוצים לכתוב תגובה תומכת באנגלית באינסטגרם של מדונה ומתביישים? צאו ולמדו: חברת הלן דורון תרמה אלף ערכות ללימוד אנגלית עבור מרכזי הלימוד שהוקמו בעיר רמת גן על ידי העירייה, למען הילדים שפונו מבתיהם ושוהים בעיר ושגרת הלימודים שלהם הופסקה באחת. ליצירת קשר וקבלת ערכות לימוד נא לשלוח מייל אל: [email protected].

בעקבות המצב הביטחוני נפתח קו חם באוניברסיטת בר־אילן לסיוע ולתמיכה נפשית בטלפון. הקו, שמספרו 5318811 - 03, מופעל על ידי אנשי ונשות מקצוע מתחום בריאות הנפש, זמין לפניות הקהל הרחב בימים א’־ה’ בשעות 22:00־8:00 וביום שישי בשעות 14:00־10:00.

עמותת פרקינסון ישראל מציעה למתמודדים עם מחלת הפרקינסון מאזור הדרום והצפון להצטרף ללא עלות למגוון פעילויות של העמותה, הכוללות בין היתר השתתפות בפעילות גופנית בזום, השתתפות ב־11 חוגים מדי שבוע, פעילות פינג פונג במרכז הספורט פרקינסון ברמת גן ועוד. ניתן ליצור קשר עם מנהלי הקהילות בעיר או להתקשר למספר הקו החם של עמותת פרקינסון בישראל: 6125043 - 054

מוזיאון "ינקו דאדא" מציג שתי תערוכות חדשות המגיבות למלחמה: “קול העם” בהשתתפות אמנים לצד יגאל זורע, חבר קיבוץ בארי והמעצב הוותיק של דפוס בארי שחזר לעבודות שיצר 50 שנה קודם וחידש אותן. בנוסף, תתקיים תערוכה של אסנת בן דב, "צל של ציפור חולפת", ששוחזרה לאחר שנשרפה בגלריה בבארי שנחרבה בפוגרום ה־7 באוקטובר. קהל המפונים יוכל לבקר במוזיאון ללא תשלום.

אוי לעיניים

צופים כל היום בטלפון ובמחשב? חשיפה מוגברת למסכים עלולה לגרום לנזקים קצרי טווח וארוכי טווח. כך תצמצמו אותם

בתקופת משבר ומלחמה אנו מוצאים את עצמנו (וכמובן גם את הילדים) מבלים שעות ארוכות מול המסכים - טלוויזיה, טלפון, טאבלט, מחשב, מה לא. חשיפה למסכים לאורך זמן עלולה לגרום לבעיות בריאותיות בכלל ובעיות עיניים בפרט, ואלו עלולות לגרום לנזק לטווח קצר (כמו יובש בעיניים), ולטווח ארוך (הופעת קוצר ראייה). כיצד נוכל בכל זאת לנסות ולמזער את הנזקים הנגרמים מהשימוש המוגבר? בעזרת האופטיקאי אורן שירי, בעלי “אופטיקה עיניים” ברמת גן, והאופטומטריסטית עינב נעים, מצורפים מספר טיפים שיכולים למזער את הבעיות.

1. בקשו עדשות למשקפיים עם מסנן אור כחול: לכל חברה יש עדשות עם ציפוי שמסנן את האור הכחול הנפלט מהמסכים ועלול לחדור לעין ולפגוע בתפקודי הרשתית ובתהליך ייצור הורמון המלטונין. בקשו מהאופטומטריסט שלכם תוספת ציפוי אור כחול על העדשות וכך תגנו על העין.

2. צרו סביבת עבודה נכונה ומותאמת אישית: לכל אחד מאיתנו סביבת עבודה אחרת, וחשוב להתאימה נכון: כדאי שגובה המסך יהיה 5־7 ס”מ מתחת למבט קדימה, כדאי שהמרחק מהעין יהיה לפחות מרחק של מרפק. הקפידו גם על תאורה אופטימלית, גב זקוף ואיכות מסך, שיכולים לשפר את חוויית השימוש ולהקל את המאמץ של שרירי העיניים.

3. קבעו הפסקות: בזמן פעילות ממושכת מול מסך כדאי לעשות הפסקה בכל 20 דקות, למשך של 20 שניות, במרחק של 20 רגל (שישה מטרים). או כמו שאנו קוראים לו: חוק 20־20־20. הפוגה זו מטרתה לתת לעין להירגע, ולהפסיק להתמקד במשהו קרוב.

4. מצמצו: כן, מה ששמעתם. אחת הסיבות לטשטוש ראייה נובעת לעתים מיובש שעלול להיגרם בגלל חוסר במצמוץ. נסו למצמץ באופן יזום, כך שהעין תישאר רטובה, דבר שיסייע לתחושת הנוחות וימנע את היובש.

5. הקפידו על תזונה נכונה: תזונה מתאימה עשויה לסייע בשיפור בריאות העין. מאכלים ירוקים כגון קייל, חסה ותרד מכילים חומרים שחשובים לבריאות הרשתית. גם ויטמין C המצוי בפירות הדר ואומגה 3 חשובים לבריאות העין.

6. לכו לישון: נסו להפסיק את הצפייה כמה שיותר זמן לפני השינה, על מנת לספק לגופנו שינה עמוקה, רגועה ומלאה כמו שהוא זקוק לה. במהלך היום מומלץ להיות בחוץ, לפחות שעתיים־שלוש, על מנת להוריד עומס ומתח מהעיניים.

ערבות הדדית ואהבת חינם הן הסלוגנים של המיזם “אחים למשק” (בתמונה), שמשדך בין סטודנטים ששנת הלימודים שלהם התאחרה ובין חקלאים ישראלים המבקשים ידיים עובדות, לאחר שהעובדים הפלסטינים שוחררו לביתם והעובדים הזרים חזרו למדינותיהם. לאחרונה יצאו עשרות סטודנטים וחברי סגל מהפקולטה להנדסה באוניברסיטת בר־אילן להתנדבות חקלאית במושב אחיטוב שבעמק חפר, על מנת לתמוך ולסייע למשקים חקלאיים שנפגעו בעקבות המצב והמלחמה. במהלך ההתנדבות סייעו בקטיף מלפפונים ועגבניות שרי. “יצאנו בתחושת סיפוק ושליחות, כי אין לנו ארץ אחרת!”, סיכמו.

מארז קוקטיילים לזכר נרצחי נובה: מארזי יין כתרומה לסיוע למשפחתו של אחד החטופים ותערובת זרעים על שם יישובי העוטף – אלו רק כמה מהמוצרים אשר נמכרו השבוע ביריד מכירות מיוחד שערכה ענקית ההייטק SAP בקמפוס החברה שברעננה. במסגרת היריד, בו לקחו חלק עשרות עסקים בעיקר מהדרום, העוטף ואזורים נוספים שנפגעו כתוצאה מהמלחמה, רכשו עובדי החברה וכן הציבור הרחב שהוזמן, תוצרת מקומית איכותית ישירות מבעלי העסקים על מנת לתמוך בשיקומם.

משחק קטן, אושר גדול: המועצה הציונית בישראל חילקה כ־650 משחקי קופסה לילדים ברחבי הארץ. המשחקים נרכשו במחיר עלות מחברת “הבוס הקטן” אשר נרתמה לסייע.