בעוד הטענות על הסחבת בסיוע הממשלתי ליישובי העוטף ולמפונים נשמעות בכל הזדמנות, אין ויכוח על כך שהסקטור העסקי נרתם בכל כוחו למאמץ המלחמתי - המערכת הבנקאית, ענף הביטוח, ספקיות מזון כמו תנובה ושטראוס שהקימו קרנות סיוע, ורשתות קמעונאות כמו שופרסל.

זרקור מיוחד יופנה הפעם לענף יבוא הרכב, שלא אחת היה מושא לביקורת על היקף הרווחים. למרות הצניחה במכירות כלי הרכב החדשים בעקבות המלחמה, בעלי חברות יבוא הרכב לא היססו להכניס את היד לכיס והגדילו משמעותית את התרומות ליישובי העוטף.

הבעלים של יבואנית הרכב כלמוביל שמואל חרל"פ הרים תרומה אישית יוצאת דופן של 120 מכוניות מיצובישי ספייס סטאר לקיבוצי העוטף - ניר עוז, נחל עוז, בארי וכפר עזה, שלכל אחד מהם יינתנו 30 כלי רכב. שווי התרומה נאמד בכמיליון שקל.

קבוצת סמלת, יבואנית סובארו ופיאט, הקצתה 60 מכוניות לטובת מיזם הסעות לחיילים המתופעל על ידי עובדי ועובדות החברה. קבוצת שלמה הוציאה מספר צוותי חילוץ להשבת כלי רכב של מפוני יישובי העוטף שנאלצו להתפנות מבתיהם. בנוסף, עובדי החברה סייעו בהובלת ציוד רפואי וצבאי ברחבי הארץ וכן בחלוקת חבילות מזון למשפחות ולכוחות הביטחון.

קבוצת מכשירי תנועה הודיעה אתמול על תרומת שני רכבי סוזוקי ויטארה, משאית של חברת מאן ושתי מלגזות, 60 טאבלטים, רחפן לצוות קומנדו של יחידת אגוז ו־100 אוהלים, משקפי אבק ואטמי אוזניים לגדוד תותחנים.

מנכל סוזוקי לידיעה לתחתית עמוד הכלכלה  (צילום: מורג ביטן)
מנכל סוזוקי לידיעה לתחתית עמוד הכלכלה (צילום: מורג ביטן)

מנכ"ל הקבוצה צבי נטע: "במקביל התנדבו עובדי החברה לפעילות בשטח עוטף עזה. צוות הנהלה של הקבוצה התנדב לסייע בקטיף בצל בשדות העוטף, ו־50 עובדים של הקבוצה התנדבו לארוז מזון למשפחות מפונות בשיתוף עמותת פתחון לב".