מקלחת לכל חייל. זו לא תרומה נוצצת, אבל היא כל כך פרקטית וחשובה: דור גז, זרוע הגז הביתי של קבוצת דור אלון, חברה למתנדבי עמותות של יוצאי יחידות מובחרות בצה”ל, UTI יבואנית איסוזו, קבוצת תעבורה ולעסקים רבים וטובים אחרים וסיפקה את מערכת Paloma החדשנית לחימום מים על גז, שהוצבה על גבי משאית מקלחות ייחודית, לרווחתם ובריאותם של הלוחמים בעזה. המשאית עם עשרה תאי מקלחות עוברת בין שטחי הכינוס הרבים ומגיעה לכל מקום שבו מחכים החיילות והחיילים למקלחת חמה ומרעננת. לתיאום הגעת משאית המקלחות: רוני זאבי - 054-9720744. 

נועם שלום יצאה לרקוד בפסטיבל "נובה" ולא שבה. כעת דודה, ערן ירוחם, מבקש להקדיש לזכרה קורס להפחתת מתחים ולהשבת הרוגע הנפשי באמצעות מיינדפולנס לכל מי שזקוק לכך. הקורס כולל שמונה מפגשים ומועבר באמצעות שיעורים אונליין, עם אפשרות להצטרף גם למפגשים לחיזוק ותמיכה נוספים לאורך הקורס, במחיר סמלי של החל מ־20 שקל לחודש בלבד.

ערן, מורה ומנחה מיינדפולנס מוסמך: “קורס MBSR להפחתת מתחים באמצעות קשיבות הוא קורס מבוסס מיינדפולנס הרווח והנחקר ביותר בעולם, שבאמצעותו מטפלים בהפחתת חרדה וסטרס, באכילה רגשית, בשיפור איכות השינה ועוד”. לפרטים מלאים והצטרפות באתר mfn.co.il.

מפונים וזקוקים למשקפיים – נא רשמו לפניכם: מחר (חמישי) יגיע צוות של מרצים וקלינאים מבית הספר המצוין והמצליח לאופטומטריה ומדעי הראייה של אוניברסיטת בר־אילן למלון לאונרדו פלאזה בנתניה יחד עם “ניידת בדיקות ראייה”, כדי לבצע בדיקות ראייה והתאמת משקפים. המסגרות והעדשות יינתנו ללא עלות.

רוכבים ותורמים: מטה המשפחות לשחרור החטופים וחברת Bird יוצאות בקמפיין, שבמסגרתו הוצבו סרטים צהובים המזוהים עם המאבק על אלפי כלי החברה ברחבי הארץ. בנוסף, החברה תאפשר לכל מתנדבי המטה לנסוע בחינם בתקופת המלחמה, ותתרום עשרה שקלים למען העמותה על כל מינוי פרימיום חדש שיירשם לשירות. פרטים באפליקציה. 

חברת Bird בקמפיין למען החטופים (צילום: יח''צ)
חברת Bird בקמפיין למען החטופים (צילום: יח''צ)

יוזמות עתיד ובנק הפועלים מציעים וובינרים במהלך השבוע ללא תשלום לבעלי עסקים קטנים במגוון נושאים, כגון ניהול עסק בזמן משבר, מתווה המדינה לעסקים בעקבות המלחמה, זכויות עובדים, הלוואות ועוד. לפרטים: 077-7703173.
 
וידיעה מרגשת אחרונה להיום: תן ביס יזמה ארוחה ל־400 שורדי מסיבת הטבע “נובה” ברעים בניצוחו של השף אורי אפרוני. האירוע התקיים בחוות רונית, בשיתוף עם ארגון מרחב מרפא בהובלת ד”ר לייה נאור אשר מעניק כבר מספר שבועות מערך סיוע של עזרה ראשונה נפשית לשורדי המסיבה על ידי עשרות מטפלים מתנדבים.

לאירוע, אשר הופק על ידי עשרות עובדי תן ביס שנרתמו למשימה בהתנדבות, הוזמנו גם בני משפחותיהם של כל אותם צעירים. האירוע הוא חלק ממערך הסיוע "מחזקים ומסייעים" שהקימה פלטפורמת המשלוחים תן ביס, המאפשר לכל אזרחי המדינה שמעוניינים להירתם למאמצי הסיוע הלאומיים לתרום באמצעות עמוד ייעודי באתר או באפליקציית תן ביס. התרומות מועברות לרכישת ארוחה חמה, סל מוצרי מזון וטואלטיקה לאלו הזקוקים לכך. פרטים באפליקציה.

יצאה לעור
חיילות צה”ל שוב מוכיחות שהן יכולות לעשות הכל,
אבל איך הן יגנו על עצמן מפני מחלות בתנאי שטח?

כפי שנוכחנו לראות במלחמה, חיילות כיום הן חלק בלתי נפרד מהמערך הלוחם, והן נמצאות ימים רבים בשטח בתנאי היגיינה ירודים, עומדות בלחצים הדרושים, מטיסות מטוסים ומשרתות במילואים.

יש לשים לב למספר בעיות שחיילות בשטח עשויות לחוות, כך מסבירה ד”ר פאני בר לוי, גינקולוגית בכירה וחלוצת טיפולי אסתטיקה וגינלית בישראל. “המבנה הפיזיולוגי של נשים בכל זאת שונה ודורש יותר תשומת לב, אחרת הן עלולות לסבול מתסמינים ומבעיות מאוד מציקות שיפריעו להן לתפקד”, היא אומרת ומפרטת:

דלקת או זיהום בדרכי השתן - המצב נגרם מנדידה של חיידקים אל תוך דרכי השתן הסטריליות. התרבותם תגרום לזיהום הגורם לתחושת צריבה, קושי במתן שתן, כאב בבטן תחתונה, כאבים בגב ובמקרים חמורים הדלקת יכולה להגיע גם לכליות ולגרום לשתן דמי.

גרד ופטרת הנרתיק - גם תופעה שכיחה ובמיוחד בתנאים של חוסר היגיינה או תזונה לא מאוזנת ורוויה בסוכר וקמח.

שפשפות - שפשפת יכולה להיות באזורים של המפשעה, אבל גם בשפתיים של הפות. הדבר אינו מסוכן, אבל מאוד מטריד ומציק ובוודאי אינו מאפשר תנועה חופשית. המדים עבים, לעתים נותרים מלוכלכים מספר ימים על גוף החיילת, מלאים בחול או אבק.

דילוג על גלולות - חיילות בשטח עסוקות יומם וליל, ויותר נוטות לשכוח ליטול גלולה. דילוג על גלולות יכול לגרום לאי־סדירות בווסת, כניסה להריון ותופעות הורמונליות. לעתים בשטח גם אספקת הגלולות מתעכבת וכך החיילות מאבדות את רצף הנטילה.

מה כדאי לעשות בשטח?
1. שתיית מים מפחיתה משמעותית את התפתחות הדלקת והזיהומים.

2. שימוש בתכשיר ניקוי המיועד לאזור הנרתיק, אם ניתן אפילו תכשירים המכילים פרוביוטיקה.

3. לא לפסוח על מקלחת. אם בשטח לעתים אין אפשרות להתקלח כל יום, כדאי לפחות לשטוף את הווגינה במים נקיים.

4. להתנגב ולייבש היטב היטב את אזור הנרתיק, הישבן והמפשעות.

5. גם אחרי נטילת השתן, לדאוג שכל האזור יהיה יבש היטב. ניגוב חייב להיות מהצד הקדמי לכיוון האחורי ולא להפך, כדי להימנע מנדידת חיידקי צואה אל הנרתיק.

6. להימנע עד כמה שניתן ממזון רווי בסוכר. סוכר מעורר את שגשוג הפטריות.

7. להימנע משימוש בתחתוניות.

8. להשתמש בתחתונים מכותנה רכה ולא חוטיני.

9. להצטייד תמיד בגלולות נוספות, למקרה שהחיילת לא יוצאת הביתה כמתוכנן.

10. שמירה על ניקיון כפות הידיים לפני כל מגע עם הווגינה.

לחיי העם הזה: בתוך שבוע הקימו משרד החינוך ומועצה אזורית עמק הירדן בית ספר חדש (בתמונה), שנותן מענה ליותר מ־1,000 ילדים מהצפון ומהדרום שפונו לאזור. בנוסף הוקם בתוך שבוע מערך חינוכי שלם, במטרה לספק מענה לילדי המפונים באזור – מגיל לידה ועד י”ב, כולל חינוך מיוחד וחינוך בלתי פורמלי.

ראש המועצה האזורית עמק הירדן, עידן גרינבאום: “מאז תחילת המלחמה הגיעו אל עמק הירדן כ־4,500 מפונים ומתפנים מהצפון והדרום, ומיד היה לנו ברור כי עלינו לדאוג להם בדיוק כמו שאנחנו דואגים לתושבינו. המערך שהקמנו יחד עם משרד החינוך נותן את המענה הדרוש והכל כך נחוץ לאלפי הילדים המפונים והוריהם. מדובר במלאכה מורכבת להקים מערך חינוכי שלם תוך שבוע ימים ואני רוצה להודות למנהלת מחוז צפון במשרד החינוך, אורנה שמחון, שאפשרה למהלך זה להתממש. זו ההזדמנות להודות גם לכל אגף החינוך במועצה, שנרתמו למשימה זו וביצעו אותה בצורה נפלאה ומהירה”.

רעיון מבריק: הנהלת iDigital הגיעו לבסיס צאלים ולצומת גילת בדרום הארץ, על מנת לסייע לחיילים הרבים שמצאו את עצמם בלי טלפונים תקינים עקב האבק והלכלוך. הצוות ערך ניקוי יסודי לכל הטלפונים בשקעי השמע, המיקרופון והטעינה, ובנוסף החליף מגני מסך וכיסויים לאייפונים לכל החיילים.