קפה קר, יוזמה מחממת: בקבוקי קפה קר עם תמונות החטופים עליהם נמכרים בימים אלה. מאחורי היוזמה המרגשת של המותג Love, coffee עומדות ירדן קסוטו בושל וליאור אקרמן. את הבקבוק של הקפה הקר בשיטת קולד ברו (כבישה קרה) ניתן לרכוש ב־80 שקלים באתר המותג וברחוב שבזי 67 תל אביב (יש אפשרות למשלוחים).

בועות של תקווה: סודהסטרים, בשיתוף פעולה עם האמן דדה יצרו יחד מהדורה מיוחדת של בקבוקים עם איורים של פלסטר, למען העלאת המודעות לסיוע ולתמיכה נפשית לנפגעי ולנפגעות פוסט־טראומה על רקע לאומי. כל הרווחים ייתרמו לעמותת נט”ל, לרכישה באתר.

שיתוף הפעולה של סודהסטרים עם האמן דדה למען עמותת נטל (צילום: יח''צ)
שיתוף הפעולה של סודהסטרים עם האמן דדה למען עמותת נטל (צילום: יח''צ)

במותג כפכפי המסאז’ הישראלי "באמפרס" החליטו להירתם למען נפגעי המלחמה וחיילי צה”ל ותרמו אלפי יחידות. אם אתם רוצים לתרום להם כפכפים, ניתן לעשות זאת תמורת 15 שקלים בלבד לזוג, באתר החברה או בביט למספר 0507205031.

מוקד “אוזן קשבת” באגודת “יד ביד” מפעיל קו חירום, שבו אנשי מקצוע מעניקים סיוע ותמיכה מיידיים: *5757 או 036204999.

קהילת “דואגים למטפלים” בפייסבוק מלווה ותומכת בבני משפחה המטפלים ביקיריהם המתמודדים עם מצב רפואי מורכב או מוגבלות, וכעת הזמר איתי לוי לקח על עצמו את המשימה ומשמש כשגריר של טבע בהתנדבות. להתייעצות, לשיתוף ולתמיכה היכנסו לקבוצת “דואגים למטפלים” בפייסבוק.

החיפאים מתגייסים: חברי עמותת "צעירים למען חיפה" המורכבת מעולים ותיקים וחדשים, משנסים מותניים ונרתמים לחמ”ל הגדול בצפון, לצורך איסוף ושינוע ציוד ומזון, ושליחת מתנדבים מדי יום לקטיף בשדות. בעמותה 900 מתנדבים, ועד כה סיפקו משלוחים ל־46 אלף חיילים. לתרומות: מספר חשבון בנק 05826806, בנק לאומי, סניף 880.

ד”ר להבית אקרמן מקימה מכוני יופי בבתי מלון ובבתי הארחה לטיפולי אסתטיקה למפונות מעוטף עזה ומצפון הארץ ומעניקה טיפולים אסתטיים ללא תשלום. הקליניקה הראשונה תיפתח במלון הוד ים המלח ביום רביעי הבא. ניתן לתאם תור במספר 0542646114. 

שטיפה למילואימניקים: Cello ושטיפומט מעניקות שטיפה חיצונית ופנימית בחינם למשרתי ולמשרתות המילואים (ההטבה עבור כל משתמשי Cello, חדשים וותיקים כאחד), למחזיקי אישור שירות במילואים. פרטים באפליקציה.

תיק לכל מפונה: קבוצת המילטון, יבואנית שיאומי לישראל, מחלקת מאות תיקי גב ללא תשלום לכל אזרח אשר פונה מביתו ושוהה באילת. החלוקה נעשית בחנות הרשמית של שיאומי בקניון מול הים.

התרומות שריגשו אותי

תראו את הגיבור הזה: ערן שפיגל (בתמונה), בן 47, משרת בקומנדו וגיבור ישראל. בעוד שבני גילו כבר עם פטור ממילואים, הוא לא היסס וממשיך לשרת בחזית. לאחרונה הקים עסק עצמאי בשם YOOZ של מכירת מוצרים רב־פעמיים העשויים מחומרים ידידותיים לסביבה, אבל בגלל פרוץ המלחמה ההכנסות ירדו כמעט לאפס והעסק נעצר, כששפיגל נמצא בעזה. עכשיו זה הזמן לגלות ערבות הדדית, לשמור ולסייע לאנשים שלנו בחזית, ועל הדרך ליהנות גם מהנחה של 20% על כל המוצרים. כנסו לאתר ופרגנו לו ברכישה: www.yoozit.co.

נבחרת ישראל שיחקה אותה עם 1־1 מול שווייץ החזקה, אבל עם כל הכבוד לבחורים על הדשא, אנחנו מצדיעים לחברת סאן דור מקבוצת אל־על, שבשיתוף ארגון “ניצחון כחול לבן” הטיסה מאות ילדים מעוטף ישראל למשחקי נבחרת ישראל הנערכים בבודפשט.

ערן שפיגל (צילום: אלבום פרטי)
ערן שפיגל (צילום: אלבום פרטי)

תזכרו אותם גם אחרי המלחמה: פקטורי 54 הקימה חמ”ל סיוע מיוחד במשרדי החברה החל מהשבוע הראשון ללחימה, ועד כה נתרמו 45 אלף פריטים לעשרות אלפי משפחות ולוחמים, בשווי של 4.8 מיליוני שקלים. פשוט מדהים.

אוכלים את הלב

כיצד תמתנו את האכילה הרגשית?

מתח והסטרס גורמים לנו לאכול הרבה שטויות, כדי לנחם את עצמנו. אבל יש מזונות שמאזנים את האכילה הרגשית. הדיאטנית הקלינית תמר ידין, יועצת לחברת הרבלייף, מונה אותם:

1. חומצות שומן מסוג אומגה 3, הידועות בהשפעתן המיטיבה על מערכת העצבים ועל מניעת דיכאון וקשיים נפשיים. ניתן לצרוך אותן כתוסף או דרך מאכלים שונים, כגון דגים שמנים כסלמון או זרעי פשתן.

2. ויטמינים מקבוצת B (1B, 5B ו־6B)מסייעים בייצור סרוטונין במוח, שמשפר את מצב הרוח ומסייע במצבי לחץ. ניתן לצרוך באמצעות אכילת קטניות, דגנים מלאים, חלמון ביצה ואגוזים.

3. מזון עתיר בחלבון: מצבי לחץ או סטרס גורמים לפירוק חלבונים מהשרירים ולכן חשוב להשלים את החסר בצריכה של מאכלים בעלי חלבון מלא ואיכותי, כגון: סויה, דגים, מוצרי חלב, אגוזים וביצים. החלבון גם תורם לתחושת שובע ומלאות לאורך זמן ועשוי לבטל התקפי רעב.

4. מזון עם אשלגן: חיוני לתפקוד תקין של מערכת העצבים ומפחית סטרס. מאכלים עשירים באשלגן: פירות, פירות יבשים, אבוקדו, בננה, ירקות כתרד או עגבנייה, עשבי תיבול כבזיליקום, כוסברה ושמיר ועוד.

5. מגנזיום: משפיע בוויסות מערכת העצבים ובמניעת התכווצויות שרירים וכן מסייע בתפקוד מעיים תקין ובמניעת לחץ דם גבוה. נמצא בסויה, בדגנים מלאים, בירקות עליים וירוקים.

6. ירקות עליים וירוקים: עשירים בטריפטופן, חומצה אמינית שממנה מייצר הגוף סרוטונין המסייע בוויסות מתחים. צרכו כמה שיותר מהם: תרד, חסה, ברוקולי וקייל.

7. מזונות נוגדי חמצון העשירים בוויטמין C, העוזרים כנגד רדיקלים חופשיים ומצבי סטרס. מצויים בירקות ובפירות כגון: תפוח עץ, תפוז, בננה וגויאבה, עגבנייה ועוד.

8. שוקולד מריר: בעל השפעה מרגיעה, בעיקר מעל 70% מוצקי קקאו.

9. חליטות צמחים כגון: קינמון, קמומיל, מרווה יכולים לסייע בהחלפת הקפאין כאופציה מרגיעה. כמו כן הם יחלישו את הרעב בכך שיספקו נוזלים חיוניים לגוף.

10. מים תורמים לוויסות רעב אמיתי ולתחושת רוגע וכן לזרימה תקינה של חומרי הזנה בגוף.

מעבר לכך חשוב לזכור כי דווקא המאכלים שאנו כמהים אליהם, כגון פחמימות פשוטות, אוכל מעובד, משקאות עתירי סוכר וקפאין הם בדיוק אלה שיגבירו את תחושת הרעב, יעוררו את מערכת העצבים לעצבנות וחוסר שקט ויפריעו לוויסות המתח. מהם יש להימנע.