קר, קר, חם
עשר אמהות ומסעדה אחת התגייסו כדי להכין לחיילים אוכל חם בחרמון הקר

יממה לאחר פרוץ המלחמה הבינה חגית לרר ממושב נווה אטי”ב שבצפון שיש באזורם אלפי לוחמים. בתוך יממה גייסה עשר בשלניות בהתנדבות, ואילו שאר התושבים תרמו מכיסם לרכישת מוצרים. התוצאה: פס ייצור ביתי של אוכל ביתי לחיילים השומרים בנקודה רגישה בצפון.

לימי החורף הקרים: התרומה המפנקת של עמותת "פעימת הלב" לחיילים

מיום ליום התברר שמספר הלוחמים עולה ועולה, ולאור הבקשות הרבות מצדם, החליט הבעלים של מסעדת “T bone”, תייסיר שעאר, לתרום את מטבח המסעדה המאובזר לטובת שדרוג כמות ואיכות הארוחות.

“אני מגיעה למטבח איך שאני קמה בבוקר, וחוזרת הביתה רק אחרי אחרון הלוחמים”, אומרת אולה דאור, אחת האמהות. “זה נותן לי דרייב לעבור את הימים מתוך ידיעה שאני דואגת לילדים שלנו”.

החורף עוד רגע בחרמון, ולנווה אטי”ב יגיע השלג במהרה. אז אולי קר בחוץ, אבל אחרי מרק טוב מהמטבח “לחיילים באהבה”, לפחות הלב חם.
רוצים להתנדב או לתרום? צרו קשר עם דינה 054-5479966.

הרימו את הראש
חדשו קשרים עם לקוחות מהעבר, אל תתפתו לקחת הלוואות: המדריך הכלכלי המקוצר למפונים

"מצפה לנו פה קטסטרופה כלכלית, ממש כך”, אומר תומר רבינוביץ’, מנכ”ל ומייסד “דף חדש” שמוביל כעת תוכנית חילוץ ושיקום כלכלית לעסקים מהעוטף.

“בשבועות האחרונים אני פוגש עוד ועוד בעלי עסקים שמתמודדים עם מכות לא הגיוניות – בעל מלאכה מצליח משדרות שכבר חודש גר במלון בירושלים, ומחפש עבודה כפועל יומי רק כדי לא לטפס על הקירות ולהביא כמה גרושים הביתה - והוא רק דוגמה אחת. אז מה אתם יכולים לעשות בינתיים? לא לסמוך על אף אחד, בטח לא על המדינה. זה העסק שלכם והפרנסה שלכם, וזה הזמן שלכם להילחם.

אז הנה כמה דברים שתוכלו לעשות:

1. הרימו את הראש: להתלונן לא באמת יעזור לכם - אז צאו מהבית (או מהמלון, אם זה הבית שלכם עכשיו), שבו עם חברים, עם קולגות ועם לקוחות, בררו איפה אתם יכולים לעשות. נסו להבין איך תוכלו להתאים את עצמכם למציאות המשתנה ולהיות יעילים. למשל: נתקלתי במסאז’יסט מהדרום שמצא מיטת טיפולים פנויה במלון, פרסם מודעה על עיסוי שוודי ב־100 שקלים ובתוך שעה מילא את הלו”ז שלו לשבוע קדימה.

2. יצרו הכנסה מיידית: זה הזמן לעבור על רשימת הלקוחות, לחדש קשרים ישנים, לגבות חובות שכבר שכחתם מהם, לקבל עבודות חדשות - גם אם זה במחירי עלות, להגיש בקשות למענקים, למצות זכויות - העיקר שתשמנו קצת את הגלגלים ותכניסו קצת כסף.

3. קבלו החלטות מהירות! חשוב מאוד לעשות הערכת מצב ולקבל החלטות מהר, לפני שההוצאות השוטפות קוברות אתכם. אם כרגע נכון לסגור את העסק ולחפש עבודה זמנית כשכיר – עשו זאת עכשיו, לא בחודש הבא. אם צריך לצמצם עובדים או ספקים קבועים כי אין פעילות – עשו זאת אתמול. כל יום שעובר זה עוד כסף שנוזל לכם בין הידיים.

4. היזהרו מהלוואות! הלוואות יכולות לעזור לכם לקדם את העסק, לפתוח עוד סניף, לרכוש עוד מכונה ולהשקיע בפרסום. אבל כשנמצאים במשבר, הלוואות הן מוצר צריכה מסוכן מאוד – הן נותנות לנו תחושת אשליה רגעית של רווחה כלכלית, אבל בעוד כמה חודשים נצטרך להחזיר אותן ואז יתחילו הבעיות. אז נכון שלפעמים זה נראה כמו פתרון קסם, אבל אם אתם לא משוכנעים שתוכלו לפרוע את ההלוואה – עדיף לא לקחת אותה מלכתחילה. בטח ובטח לא להחתים ערבים!

5. אל תתביישו לבקש עזרה: הדברים שכולנו צריכים להתמודד איתם עכשיו הם לא הגיוניים בשום צורה. אין שום סיבה שתתמודדו איתם לבד. אם יש משהו שראינו במלחמה הזו, זה חברה אזרחית שנרתמת בצורה לא רגילה – ארגוני מתנדבים, יועצים מקצועיים, קהילות שמתגייסות לטובת קהילות אחרות (אצלנו בשכונה, בירושלים, מתארגנות הזמנות מרוכזות מעסקים בעוטף), כולם מגויסים. זו שעתה היפה של החברה הישראלית – חפשו איך אפשר לגייס אותה לטובת העסק שלכם.

6. קבלו ייעוץ מקצועי: מעבר לתמיכה מהקהילה, כשזה מגיע להתנהלות כלכלית ולהתמודדות עם משבר כלכלי, כל טעות עלולה לעלות ביוקר. לכן, לפעמים נכון להכניס לתמונה אנשי מקצוע, כאלו שכבר התנסו בניהול משברים ויודעים לתת לכם מענה מקצועי קונקרטי, לעזור לכם לקבל החלטות נכונות ולהימנע מצעדים בלתי הפיכים.

ציור לילדים החטופים, בנות השירות הלאומי משיכות לסייע והפעילות החוויתית למפונים

למען הילדים: ציירו ציור או כתבו מכתב לילדים החטופים, ושלחו למוזיאון הילדים הישראלי בחולון דרך הרשתות החברתיות או לוואטסאפ שמספרו 054־4774474, ואלו יפורסמו באתר המוזיאון.

עשרות בנות השירות הלאומי של "אשכולות" עוברות בין בתי המלון ומעבירות פעילויות לילדי המפונים. דביר כהן, מנכ”ל אשכולות: “הטרגדיה הקשה שפקדה אותנו חייבה אותנו להיערך במהירות לסייע במאמץ הלאומי.

יחד עם קק”ל, בנות השירות שלנו פועלות בכל שעות היממה ומסייעות להורים עם שלל הפעלות לילדים במלונות בכל הארץ. נמשיך לחזק את העורף ויחד ננצח גם בחזית”. לבירור על מיקום ושעות הפעילות במלון שאליו פוניתם ניתן ליצור קשר בטלפון: 08־6630030.

ניידת הכוללת כיתת מחשבים, כלים וטכנולוגיות מתקדמות כגון מדפסות תלת־ממד, מכונת חיתוך לייזר, משקפי VR, מכונת סילואט ועוד, מגיעה לבתי המלון מטעם עמותת “מחשבה לטובה” ומביאה פעילות איכותית, חווייתית ומשפחתית עבור המפונים. ביום רביעי תגיע הניידת למלון דן ירושלים.

התרומות שריגשו אותי

חיזוק נשי למלחמה: ארגון "מומנטום" הביא ארצה משלחת של 100 אמהות יהודיות מהתפוצות: בין המשתתפות, שמגיעות מרחבי העולם, אמהות לחיילים בודדים, פעילות הסברה, נשים העוסקות בבריאות הנפש ועוד. המשלחת הגיעה ארצה תוך שיתוף פעולה הדוק עם משרד התפוצות. במהלך הביקור בארץ ישתתפו הנשים בפעילויות התנדבותיות, במפגש עם משפחות החטופים, בסיורים ומפגשים עם נשים מהקהילות שפונו ועוד.

''מומנטום'' (צילום: יח''צ)
''מומנטום'' (צילום: יח''צ)

תרומה קטנה אבל סופר־מרגשת: נעמי בן שהם, דיירת בת 88 מאחוזת פולג, יזמה תפירה של בובת כף יד אישית יחד עם חברותיה מהאחוזה. הן הצליחו לרקום כ־30 בובות, ולאחר מכן נסעה בן שהם עם חברתה לגן שהוקם במושב נורדיה לילדי אנשי צבא קבע שפונו לשם והן חילקו בובה לכל ילד.

מאות מזרני שטח לחיילים ומזרנים למפונים נתרמו על ידי רשת ברזילי המשפחתית והוותיקה ביותר בארץ, המתמחה בייצור חדרי ילדים. כעת מציעה הרשת הנחות מפליגות לתושבים המפונים ברכישת ריהוט לטובת שגרה נעימה יותר.