בעקבות החלטת מרבית חברות התעופה הזרות להפסיק את הטיסות לנמל התעופה בן גוריון בשל המלחמה, בחברת לאופר, המעניקה שירותי קרקע לנוסעים ולמטוסים בנתב"ג, מתריעים שעובדים רבים שהוצאו לחל"ת לא יחזרו לעבודתם לאחר החזרה לשגרה והדבר עלול לגרום לקשיים רבים.

מגיע לכם כסף? מערכת הפיצויים של האוצר למלחמה נפתחה | בדקו

"בשונה מחברות אחרות, הפעילות בענף התעופה כמעט ונעצרה לחלוטין. נכון להיום 80% מחברות התעופה הזרות שאנו מייצגים בישראל עדיין לא עדכנו לגבי מועד חזרתן והיתר, במקרה הטוב, יחזרו במהלך חודש מרץ", התריעו בחברה. "המשמעות היא שענף התעופה בכלל וחברות שירותי הקרקע בפרט יוותרו במצב של אי ודאות במשך לפחות שלושה חודשים".

בחברת לאופר טוענים כי לנוכח המציאות שנוצרה, עובדים שרק לפני חצי שנה חזרו לשגרת עבודה רגילה בנתב"ג אחרי משבר הקורונה לא יסכימו להמתין שוב עד שענף התעופה יחזור לפעילות מלאה ויתחילו לחפש עבודה במקומות אחרים. 

"אנו קוראים לממשלה לסייע באופן מיידי ולאפשר לחברות שירותי הקרקע להעביר אליהן את תשלומי החל"ת, מה שיאפשר להן להמשיך ולהעסיק את העובדים כעובדי חברה. זאת הדרך היחידה להמשיך ולהפעיל את נתב"ג, שכן אם לא, נמצא עצמנו שוב בכאוס שהתרחש לאחר תקופת הקורונה, עם חזרת נתב"ג לשגרה", ציינו בלאופר.