לצד החדשות העצובות, המפונים והחיילים יכולים להימלט, ולו לשעה קלה, מהמציאות הקודרת אל מציאות וירטואלית, שבה הם נכנסים לעולם של פנטזיה, הומור, משחקים, טיולים, חלל ומחול. עשרות מופעים במשקפי תלת־ממד נערכים מדי שבוע, ובהם המפונים והחיילים לובשים על עיניהם משקפי תלת־ממד ומעלים חיוך. המומחים מסבירים כי פעילות מסוג זה תורמת להפגת חרדות ולטיפול בטראומה לנפגעים בנפש ובגוף.

מאחורי היוזמה המופלאה עומדים קהילת VR4Good ומרכז מחול שלם בירושלים, שמספקים חדרי VR ניידים ומגיעים איתם לכל מקום: מתנדבים מגיעים לבתי המלון ולבסיסים, מקימים מתחם VR ומפעילים אותו עם תכנים שונים ומגוונים - משחקים לילדים, טיולים מסביב לעולם, הופעות מוזיקה ומחול ועוד.

ב־28 בנובמבר יתקיים במרכז מחול שלם בירושלים מופע מחול ומולטימדיה מרשים חינמי לטובת המפונים, שייהנו ממופע מופלא עם רקדנים מקצועיים, תלבושות ומסכים אינטראקטיביים (פרטים באתר). ברפרטואר האירועים למפונים נמצא גם "עולם קטן" מאת ענבל אלוני ורוזי כנען - מופע מחול לילדים שמשלב וידיאו, הומור, פנטזיה ומשחק.

בנוסף, מרכז מחול שלם נותן מענקים לאמנים ירושלמים אשר מעבירים שיעורים לתושבים המפונים, כגון יוגה, תנועה, אימוני מתיחות, פילאטיס, מחול בסיסי ואף מחול מזרחי. לתיאום: [email protected].

ועוד שלוש תרומות מרגשות

שלווה עכשיו: טיפולי רפואה משלימה ללא עלות מוצעים על ידי קופת חולים לאומית ללקוחותיה ביישובי העוטף, שדרות והצפון. ההטבה כוללת שישה טיפולים, בהם טיפולי רפלקסולוגיה, שיאצו, דיקור, עיסוי, פרחי באך ועוד. ניתן לממשה אצל כל המומחים בתחום העובדים עם "לאומית" בסניפי הקופה ובמלון “לוט” בים המלח.

מחזירים את החיילים הביתה, במונית: מיזם נפלא של עומר אדם יחד עם Gett ועמותת ״חסדי דרור״, שבמסגרתו ישראלים מוזמנים להיכנס לאפליקציה ולתרום סכום כאוות נפשם לטובת שליחת מונית שתביא את החיילים בזמן החופשה מהר־מהר הביתה. עד כה נתרמו כבר מעל לשני מיליון שקלים.

הגנה חינם: על רקע ההתגברות המשמעותית במתקפות סייבר מתוחכמות, חברת הסייבר הישראלית מורפיסק מציעה שימוש חינם וללא התחייבות בפתרון המתקדם נגד כופרות ואיומים בנקודות קצה. המוצר קל להתקנה ומרחיב את יכולות ההגנה של פתרונות האבטחה הקיימים אצלכם בארגון ומונע איומים המסוגלים להתגבר עליהם. פרטים באתר.

נא להירגע עם תרופות ההרגעה

ככל שרמת החרדה עולה, כך גובר הצורך בכדורי שינה ובתכשירי הרגעה. כך תדעו אם אתם מגזימים

"בימים אלו, נוכח רמות הסטרס הגבוהות שרבים סובלים מהן, נעשה שימוש רב בתרופות הרגעה נוגדות חרדה ותרופות שנועדו לסייע לשינה. ככל שרמת החרדה והסטרס גבוהה יותר, כך עולה הצורך בהרגעה מיידית ויעילה. התרופות נחשבות ליעילות מאוד לטיפול בטווח הקצר, אבל השימוש בהן בעייתי בטווח הארוך, מפחית את יעילותן ועלול לגרום להתמכרות. שימוש ארוך טווח בכדורי הרגעה (לעתים אף שלושה חודשי שימוש בלבד), עלול לגרום לתלות פיזית ונפשית.

לצד הרצון המיידי בהקלת התחושות הקשות, יש צורך לפתח מנגנונים יעילים להפחתת מתח וחרדה שלא כוללים שימוש בתרופות הרגעה", אומרת הדר פלד, עובדת סוציאלית קלינית, מטפלת ומרצה במרכז הישראלי להתמכרויות (ICA), ומונה כמה עצות: הגבילו את החשיפה לחדשות; שמרו על שגרה וטפלו בגוף; פתחו טכניקות הרגעה והפחתת חרדה; הוסיפו חיוביות לחיים; ואל תישארו לבד עם המצוקה.

חשוב שהשימוש בתרופות יתבסס על התוויה רפואית ויהווה כלי עזר להתערבויות טיפוליות נוספות כגון שיחות עם איש מקצוע, או התערבויות התנהגותיות שיפחיתו את החרדה והמתח, כגון שמירה על קשרים חברתיים, פעילות ספורטיבית ועשייה משמעותית.

פלד מוסיפה כמה נורות אזהרה המעידות על שימוש מזיק בתרופות הרגעה:
תדירות: אם הבחנתם שתדירות השימוש שלכם בכדורי ההרגעה עלתה לאורך זמן מפעם בכמה ימים לפעם ביום, ואולי אף לכמה פעמים ביום. אם פרק הזמן של השימוש בתרופה עולה על חודשיים, רצוי לפנות לרופא ולשקול מענה ארוך טווח ובטוח יותר לטיפול בתסמיני החרדה.
פגיעה בתפקוד: אם אתם מבחינים שהשימוש שלכם בכדורי הרגעה פוגע בתחומים שונים בחייכם.
הסתרה וסודות: אם אתם מוצאים את עצמכם מסתירים את השימוש בכדורי הרגעה מסביבתכם הקרובה.
קושי לתפקד ללא הכדורים: תחושה כי אתם זקוקים לכדורים על מנת לתפקד.
חוסר שקט ומצוקה: אם אתם מוצאים את עצמכם חווים חוסר שקט כשאין ברשותכם כדורי הרגעה.
תסמיני גמילה: במידה שהפסקת השימוש בכדורי הרגעה גורמת לתופעות לוואי כגון חרדה, רעד, הזעת יתר, דיכאון, או כל אחד מתסמיני הגמילה הידועים של החומר, כנראה שפיתחתם תלות גופנית בתרופה.

חשוב מאוד שהפסקת השימוש בתרופה תיעשה בצורה הדרגתית ותחת ליווי והשגחה רפואית. במידה שאתם מזהים את אחד הסימנים האלו או כמה מהם, פנו לקבלת סיוע.

רמי לוי בחלוקת חבילות בשטחי הכינוס (צילום: יח''צ)
רמי לוי בחלוקת חבילות בשטחי הכינוס (צילום: יח''צ)

התרומות שריגשו אותי

החבילה הגיעה: רמי לוי וצוות גדול של עובדי הרשת עם רכבים עמוסים כל טוב הגיעו לשטחי הכינוס של חיילי צה”ל בדרום (בתמונה) על מנת לחזק, לפנק ולחלק אלפי חבילות עמוסות כל טוב: סופגניות, ספינג’ים, חטיפים ושתייה. “מחזק אותי לראות את הכוח והעוצמה של החיילים והחיילות שלנו הפועלים בגבורה ובאומץ, ואני מצדיע להם”, מסר לוי.

תודה לכם: איגוד ההייטק הישראלי של התאחדות התעשיינים העניק לילדי העוטף שנמצאים עם משפחותיהם באילת 50 מחשבים ניידים ו־45 אייפדים, תרומת "אלמול טכנולוגיות", לצורך תמיכה והתמודדות עם המצב החדש שבו הם נמצאים. בנוסף, עמותת "פעימת הלב" תתרום ותפעיל מקלחות שטח מפנקות במכולה לחיילי צה״ל בעלות של רבע מיליון שקלים.

יאללה מכבי: תנועת מכבי העולמית פתחה בכפר המכביה מתחם לפעוטות הכולל מתחם ג’ימבורי, מתחם כישורי חיים, גן משחקים וגן ילדים עם גננת מוסמכת. בכפר המכביה מתארחים כיום כ־800 מפונים, ועד שיחזרו הביתה, מנסים להנעים להם את השהייה ככל האפשר.