חולית - הפרק הבא

לוגו קיבוץ חולית, שהושמד אף הוא בשבת השחורה - שוחזר, וכעת הוא מודפס על חולצות ירוקות המשדרות תקווה

15 מתושבי קיבוץ חולית נרצחו באותה שבת ארורה, ושישה נחטפו לעזה. התושבים שנותרו פונו לעין גדי, וכולנו, יחד איתם, מתפללים לשובם של כולם ולחזרתם לקיבוץ. לצד הבתים השרופים ומראות הגיהינום, נשרפו גם כל קבצי המחשב של המזכירות, ובהם לוגו הקיבוץ. לפני שבועיים פנו למעצבת יעל דניאלי, וביקשו את עזרתה בעיצוב מחדש של הלוגו, והיא לא היססה.

חיבוק ראשון של חופש: תמונות חדשות לאחר שחרור החטופים מהשבי
תושבי העוטף החלו לחזור הביתה: "בארי מוזנחת, אבל יפה כתמיד"

“הם שלחו לי תמונה של חולצה שהדפיסו לפני שנים, וממנה עשינו שחזור של הלוגו הישן", מספרת דניאלי. “הם חיפשו משהו שיאחד אותם ויעלה את המורל, וביקשו שנדפיס עבורם חולצות עם הלוגו המקורי של הקיבוץ שמלווה אותם עוד מתקופת סיני. פנינו לאסנת פרויד מסטודיו Kabuba, שהצליחה לשחזר את הלוגו מתוך תמונה ישנה. בחרנו צבע ירוק משמח לחולצות והתחלנו בעבודה".

חולצת קיבוץ חולית בעיצוב יעל דניאלי (צילום: יח''צ)
חולצת קיבוץ חולית בעיצוב יעל דניאלי (צילום: יח''צ)

התוצאה היא חולצות יפהפיות עם לוגו הקיבוץ עליהן. “ההתרגשות הגדולה הייתה לראות את התמונות של חברי הקיבוץ לובשים את החולצה, זאת זכות גדולה עבורנו".

בנוסף, משיקה המעצבת אתר חדש עם דגם של חולצה עם הכיתוב Never Forget 7.10.23 שכל ההכנסות ממנו הן תרומה לתושבי העוטף. באתר ניתן למצוא גם ליין חדש של חולצות ויראליות עם הדפסים ש-גר/"דונט" (ציטוט מנאומו של ביידן)/מפת ישראל, ועוד עשרות פריטים והדפסים שונים. סטודיו Out&About לוקח חלק בשופינג IL של גוגל, שמציין עשור של תמיכה בעסקים מקומיים באמצעות קידום המסחר המקוון בישראל. להזמנות

מי מתנדב לשמור על המתנדבים?

אלפי המתנדבים בשדות ארצנו מרגשים את כולנו, אבל מי יישא באחריות אם חלילה יקרה להם משהו?

אזרחים רבים מתגייסים בתקופה זו לסייע לחקלאים שמצאו את עצמם ללא ידיים עובדות בעקבות המלחמה, ומבצעים בהתנדבות כל עבודה נדרשת. בשל היקף התופעה המבורכת, עולות שאלות רבות בנוגע לזכויותיהם של המתנדבים והפיצוי שלו יהיו זכאים במקרה של פגיעה במהלך ההתנדבות. התייעצנו עם עורכי הדין אילן וינדר ומיכל זהר, שותפים במחלקת דיני עבודה במשרד נשיץ ברנדס אמיר, כדי להבין קצת יותר.

האם מתנדב שנפצע במהלך ההתנדבות, או בדרך אליה, זכאי לפיצוי כלשהו על פגיעתו מהביטוח הלאומי או מגורם אחר?
“מתנדב אשר הופנה על ידי גוף מוסמך או על ידי רכזי המתנדבים במשרד הרווחה וברשויות המקומיות, מבוטח באמצעות הביטוח הלאומי בענף נפגעי עבודה, כאשר מימון התגמולים למתנדבים הוא על חשבון המדינה. לכן, מתנדב שנפצע במהלך התנדבות או בדרך אליה יהיה זכאי לתגמולים בדומה לאלה המגיעים לעובד שנפגע בתאונת עבודה.

“במהלך תקופת המלחמה ועל רקע ריבוי ההתנדבויות, הביטוח הלאומי מקל על הגופים המפנים, וביטוח המתנדבים ייכנס לתוקף עם רישום המתנדב, ללא צורך במילוי טופס הפניה על ידי הגוף המפנה כפי שמחויב בשגרה".

מתנדבים בחקלאות בעוטף עזה (צילום: פרטי)
מתנדבים בחקלאות בעוטף עזה (צילום: פרטי)

מה לגבי מתנדבים באזורים הסמוכים לגבול אשר נפצעו עקב פעולות מלחמתיות, כגון ירי רקטות, במהלך ההתנדבות?
“במקרה כזה המתנדב ייחשב כנפגע פעולות איבה ויהיה זכאי לגמלת נכות, בהתאם לאחוזי נכות שייקבעו לו, ולהטבות נוספות כגון סיוע באחזקת דירה והנחות בתעריף החשמל. ככל שההתנדבות מוכרת, המתנדב יוכל לבחור אם לתבוע את הפיצויים כנפגע פעולות איבה או במסגרת ביטוח מתנדבים".

האם החקלאים עשויים לשאת באחריות כלשהי בגין פעילות ההתנדבות?
“עשויה לקום אחריות נזיקית של החקלאים בהתאם לדיני הנזיקין הרגילים, כלומר בחינת רשלנות או הפרת חובה חקוקה".

האם ישנה הגבלה על מספר השעות או הימים שבהם מותר לאדם להתנדב?
“החוק אינו קובע מגבלה באשר לשעות או הימים שבהם ניתן להתנדב. עם זאת, מומלץ לאמץ מסגרת שעות שלא תחרוג מהקבוע בחוק שעות עבודה ומנוחה".

האם המצב שונה כאשר פעילות ההתנדבות נעשית במסגרת מקום עבודה?
“פגיעה במהלך פעילות התנדבות המאורגנת על ידי המעסיק תיחשב בדרך כלל כתאונת עבודה והעובד יהיה זכאי לדמי פגיעה מהביטוח הלאומי. במקרה כזה עשויה להיות עילת תביעה נזיקית גם כנגד המעסיק, אשר מכוסה על פי רוב במסגרת ביטוח חבות מעסיקים (אלא אם מדובר בנפגע פעולות איבה)".

האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי

התרומות שריגשו אותי

תו שמונה: עסקים ביישובי העוטף עברו את האסון הגדול ביותר מאז הקמת המדינה. חלקם הושבתו לחלוטין, חלקם במצב קשה ביותר והם זקוקים לעזרה ולסיוע חירום. במסגרת יוזמה חדשה נקראים ועדי עובדים, חברות וגופים להפנות את תקציבי תווי מתנה ושי לעובדים לחגים לטובת תווים מיוחדים לרכישה מיישובי העוטף. תו 8 - יוזמת חירום של MetGo, סטארט־אפ חלוצי מהעוטף, שפועל בשיתוף מלא עם היישובים והרשויות המקומיות באזור העוטף והנגב המערבי.

לפרטים

מרכז אדמונד דה רוטשילד נרתם לסייע ל"תנועת תרבות" הפועלת בימים אלה ויעניק סיוע כלכלי ומקצועי. בוגרי ובוגרות התוכנית לפיתוח מקצועי של המרכז יעבירו סדנאות בתחומי האמנות והעיצוב, כחלק מפעילות “תנועת תרבות" למתן מענה רגשי וטיפולי דרך אמנות, לחיזוק ולשיקום בריאות הנפש לתושבי העוטף.

הפעילות תתקיים מדי יום בשעות 15:00־17:00 במלון סבנטיז והרבסט בתל אביב.

מתחם העבודה המשותף “קליקה ערבה תיכונה", מעניק לתושבי העוטף השוהים בערבה התיכונה אפשרות להמשיך ולעבוד בעמדות העבודה ובחדר הישיבות במתחם הקליקה, ללא תשלום.

לפרטים: 052-3355343