דיירי אחוזת צהלה נרתמו לפרויקט הכלניות הארצי ביוזמת יפה סולומון והכינו עשרות כלניות מקרמיקה לזכר יקירינו שאבדו בעוטף עזה, חבל ארץ למוד כאב לאורך שנים, שנערך בו זה שנים רבות פסטיבל “דרום אדום”.

ב־7 באוקטובר הפכו שדות הכלניות המוגנות לשדות דמים במתקפה הרצחנית. פרויקט הכלניות, סמל לתקווה ולהתחדשות, מיועד להנציח את יקירינו שנרצחו באכזריות בשבת זו. במיזם זה שותפים מאות קרמיקאים, מדן ועד אילת, כאשר מטרתו היא להגיע ל־100 אלף פרחים שיוצבו בבתי קברות, בבתי חולים, בתחנות משטרה, בכיכרות הנצחה ובשטח יישובי העוטף. המיזם בדיור המוגן יצא לפועל ביוזמת הדיירת לאה שץ־סופר ומנחת חוג הקרמיקה אילנה שוחט ויינשטיין, שנרתמו למשימה יחד עם קבוצה גדולה של דיירות האחוזה, כחלק מיוזמה כלל־ארצית.

"ריגשה אותי האפשרות להנציח ולעשות טוב לעם ישראל", אומרת שץ־סופר, דיירת אחוזת צהלה. "רק בפברואר בשנה שעברה יצאנו מאחוזת צהלה לטיול בניר עוז ובנחל עוז, אני מכירה את המקומות האלה כמורת דרך הרבה שנים. הכאב הוא גדול, ועל כן אנחנו מצטרפים לכל יוזמה טובה".

81+8200=5,000

בוגרי ובוגרות 8200, 81 ויחידות טכנולוגיות נוספות, בחרו לשלב כוחות כדי לתרום מתוך הידע והניסיון שלהם למען החברה הישראלית והקימו את חמ”ל “יוזמות” שמסייע לעורף בזמן הלחימה. קהילת המתנדבים כוללת למעלה מ־5,000 איש ואישה, ביניהם אנשי הייטק, רופאים, פסיכולוגים, מומחי תקשורת, יזמים, מורים ועוד, המספקים כל אחד תמיכה ושירותים חיוניים בתחומו לעורף הישראלי במהלך המלחמה.

בין המיזמים: מרכז אזרחי המסייע לאזרחים בהתמודדות עם מתקפות סייבר ומודעות בתחום הסייבר, סיוע למפונים במלונות בנושאי אבטחת מידע ושיקום הנכסים הווירטואליים, סדנאות סייבר למפקחי בתי ספר והדרכות סייבר לתלמידים, וכן מיזם המציע שיעורים פרטיים לכל הגילים. פרטים באתר yozmot.org.il

זה הזמן לחשב מסלול מחדש

ארבע עצות שכל בעל עסק חייב ליישם כדי להציל את מקום העבודה

"זה הזמן להתחבר, להבין ולחדש", אומר עומר דגן, מלווה עסקים בשיווק ומומחה למכירות ולאוטומציות. "בזמנים של מלחמה, אין ספק שהשגרה נפגעת ונדרשים שינוי וכוונון של העסק. מהצד האחר, קשיים הם הזדמנות מעולה להמציא את עצמנו מחדש ולגלות הזדמנויות שעד כה לא פגשנו". הוא מנדב מספר טיפים שיסייעו לעסקים לשרוד ואף לצאת מחוזקים.

עומר דגן (צילום: יח''צ)
עומר דגן (צילום: יח''צ)

1. התחברו ללקוחות שלכם: הדבר הראשון שחשוב לעשות הוא לתקשר. ודאו שאתם יודעים מה קורה איתם, מה הם צריכים וכיצד אתם יכולים לעזור להם. גם ברמה האישית ובמיוחד ברמה העסקית. דרך טובה לעשות זאת היא להתקשר אליהם באופן אישי או לשלוח הודעה. הראו להם שאכפת לכם, ואל תחששו לבקש עזרה בעצמכם. אם כמות הלקוחות גדולה, זה הזמן להתחיל לשלוח ניוזלטרים; ואם אין לכם עדיין, זה הזמן להקים מערכת דיוור ולהכין רשימת מסרים.

2. הבינו את השוק שלכם: הקשיבו לפידבקים מהלקוחות, וכן מקולגות, מספקים ומעובדים שלכם. מה הם אומרים לכם על הצרכים ועל הרצונות שלהם? מהם השינויים שהם חווים? הבנת השוק שלכם תאפשר לכם להתאים את העסק לצרכים המשתנים. הסתכלות נבונה על הפידבקים תוליד לכם רעיונות. לדוגמה, אם עיני כל נשואות אל החיילים והמפונים שלנו, עזרו לארגן מארזי תרומות. הזמינו את ילדי העובדים לכתוב מכתבים למארזים ופרסמו את התוצרים בפייסבוק של העסק.

3. חדשו: זה הזמן לחשוב מחוץ לקופסה ולהציע מוצרים ושירותים חדשים. המוצרים החדשים יכולים לענות על צרכים שרלוונטיים יותר לתקופה, או שתתאימו את העסק שלכם לפורמטים דיגיטליים. לדוגמה, חנות ילדים יכולה להציע שירותי שליחויות חינם לאזורים שבהם יש אזעקת צבע אדום. אם זו חנות עם מרחב מוגן, אפשר להזמין את הילדים עם ההורים לסדנת יצירה. יועץ עסקי שלקוחותיו במילואים יכול לעזור בהעשרת כוח האדם שנשאר לעבוד או לעבוד על הקורס הדיגיטלי שהוא חושב עליו כבר שנים.

4. הכניסו אוטומציות לעסק: פעולות ידניות שחוזרות על עצמן הן גם שוחקות וגם יקרות, אם משווים אותן לפתרון אוטומטי. לדוגמה, אם גייסו לכם אנשים משירות הלקוחות ועכשיו אתם חווים עומס, זה הזמן לצרף לשורותיכם בוט שייתן מענה ראשוני, ובמידת הצורך יעביר לנציג אנושי. מניסיוננו, זה מוריד את העומס בעשרות אחוזים ומשפר את השירות בעיני הלקוחות.

זמנים של מלחמה הם מאתגרים, אך הם גם הזדמנות לעסקים להתפתח ולהתחדש. על ידי התחברות ללקוחות, הבנת השוק והשקעה בחדשנות, עסקים יכולים לצמוח גם בתקופה מאתגרת זו.

התרומות שריגשו אותי

מפעל קפה לנדוור ביוזמה ייחודית: המפעל חבר לבן הרי לוי וולנטינה סטופקה, זוג סטודנטים לכלכלה ויזמות תקשורתית מאוניברסיטת רייכמן, שעיצבו כוסות חד־פעמיות לשתייה חמה עם ההאשטאג BRING THEM BACK NOW וקוד QR שמוביל לעמוד התרומות של מטה החטופים. את הכוסות ניתן לרכוש בחנויות הבוטיק של חברת קפה לנדוור, ברמת גן, רמת החייל ומפעל הקפה בחולון.

כוס הקפה של לנדוור (צילום: יח''צ)
כוס הקפה של לנדוור (צילום: יח''צ)

ילדים ומבוגרים המתמודדים עם אפילפסיה סובלים מעלייה משמעותית בתדירות הפרכוסים בשל חרדה הנובעת ממצב החירום. לשם כך הרחיבה עמותת איל, האגודה הישראלית לאפילפסיה, את פעילות קבוצות התמיכה שלה, והחולים ובני משפחתם יכולים להצטרף לקבוצות המנוהלות על ידי אנשי מקצוע כמו גם לקבוצות וואטסאפ אזוריות שמעודדות תמיכה הדדית ושיח קהילתי. לפרטים: יונת - 054-6280764.

עמותת "קווים ומחשבות", העמותה הישראלית להפרעת קשב (ADHD), מארחת הרצאות בזום בחינם לקהילה, בנושאים מגוונים הקשורים להתמודדות עם הפרעת קשב והתחלואה הנלווית אליה, בכל הגילים ובכל תחומי החיים, ומפעילה מוקד פניות המציע כלים וטיפים להתמודדות. בעקבות פניות לעמותה לגבי קושי בהתמודדות רגשית מוקצנת, בקרב ילדי העוטף והצפון, העמותה יצאה במיזם תרומות לרכישת "כריות מושי", כריות תחושה ידידותיות המסייעות בוויסות רגשי והפחתת חרדה. לפרטים: איריס - 052-2954495.