ערב פתיחת ה-NRF 2024 - האירוע השנתי הגדול ביותר בתחום הקמעונאות, Google Cloud משיקה מספר טכנולוגיות בינה מלאכותית ובינה מלאכותית גנרטיבית כדי לעזור לקמעונאים לבצע פרסונליזציה של חווית הקניות אונליין, לבצע מודרניזציה של דרכי התפעול ולשנות את הממשקים הטכנולוגיים בחנויות. 

החדשות מ- Google Cloud מגיעות בתקופה שבה קמעונאים בוחנים כלים חדשים, כדי להפוך את הפעילות שלהם ליעילה יותר, תוך יצירת חוויות קניות בהתאמה אישית עבור הצרכנים, אשר מצפים לחידושים בתחום. על פי מחקר חדש של Google Cloud, כ-81% ממקבלי ההחלטות בגופים הקמעונאיים בארה"ב חשים דחיפות לאמץ בינה מלאכותית גנרטיבית. 

"בתוך שנה בלבד, בינה מלאכותית גנרטיבית הפכה ממושג כמעט לא מוכר לאחת היכולות הטכנולוגיות המתפתחות ביותר ולנדבך קריטי באג'נדות של קמעונאים רבים", אומרת קארי ת'ארפ, סגנית נשיא לתעשיות אסטרטגיות ב-Google Cloud. "עם היכולת להאיץ את הצמיחה, להגביר את היעילות, לתדלק חדשנות ולהפחית את היקפי העבודה, פתרונות בינה מלאכותית גנרטיבית מוכנים כעת להטמעה, והחידושים האחרונים של  Google Cloud יכולים להביא ערך משמעותי לקמעונאים ב-2024". 

פתרון חדש של Google Cloud לקמעונאים, מבוסס בינה מלאכותית שיחתית (Conversational Commerce solution), מאפשר לקמעונאים להטמיע בקלות מערכות בינה מלאכותית באתרים ובאפליקציות סלולריות. בעזרת הפתרון החדש, קמעונאים יכולים לפתח מערכות בינה מלאכותית שמנהלות שיחות עם קונים תוך שימוש בשפה טבעית, ויכולים לספק לקונה אפשרויות המבוססות על העדפותיו. 

Google Cloud מציגה גם יכולת חדשה של שימוש במודלי שפה גדולים (LLM) ב-Vertex AI Search for retail, מוצר שנותן לקמעונאים יכולות חיפוש, גלישה והמלצות באיכות של Google בחנויות הדיגיטליות שלהם. עם ההכרזה היום, קמעונאים מוסמכים יוכלו לבצע כעת התאמה אישית של LLM לקטלוג המוצרים הייחודי שלהם, ולדפוסי החיפוש של הקונים, מה שיכול לשפר באופן דרמטי את יכולתם להציג מוצרים רלוונטיים לשאילתות חיפוש של קונים על ידי דירוג טוב יותר של מוצרים פוטנציאליים בהתאמה לכל מונח חיפוש נתון.

לדוגמה, קמעונאי המוכר מוצרים המיועדים לשיפוץ בתים בארה"ב, שמוצריו מתוארים באינטרנט בשפה האנגלית בלבד, יכול לקבל LLM מכוון כאשר קונים מחפשים מוצרי שיפוץ בית בין אם באנגלית או בספרדית, ולהציע מוצרים רלוונטים יותר לבסיס רחב יותר של לקוחות. 

באמצעות מספר טכנולוגיות בינה מלאכותית וטכנולוגיות גנרטיביות, כולל Vertex AI, פתרון המודרניזציה החדש של Google Cloud למוקדי שירות לקוחות יכול לעזור לקמעונאים לשפר את השירות העצמי והמעורבות של הקונים. הצעה זו משתלבת עם מערכת ניהול קשרי לקוחות (CRM) הקיימת של קמעונאי, ואיתה קמעונאי יכול לפרוס מערכות מבוססות בינה מלאכותית, שיכולות לעזור בפעולות שונות, כמו מתן המלצות מותאמות אישית למוצרים, תזמון פגישות או בדיקת סטטוסים של הזמנות, וכן במינוף יכולות תרגום השפה המתקדמות של Google Cloud, ולעזור בהתאמה אישית של חווית שירות הלקוחות ללקוח. 

בנוסף, מערכות אלה יכולות לעזור בהגברת מידת הפרודוקטיביות של העובדים באמצעות סיכום צ'אט המופעל על ידי בינה מלאכותית, שמסכם את השיחות עם הלקוחות, ובממשק אחד מאחד מידע פנימי עבור מערכות שירות הלקוחות לצד הצעות תגובה בזמן אמת המבוססות על ידע מכל המשאבים הפנימיים של הקמעונאי.