בעקבות המלחמה והאירועים שהציבור בישראל חווה בחודשים האחרונים, טראומה, מתח וחרדה הפכו לחלק מהיומיום, ומשפיעים על השגרה והתפקוד של כולנו. מאמרים העוסקים בטיפול בטראומה מצביעים על כך שטיפול עצמי הוא דרמטי בהליך הריפוי ויכול לסייע בעצירת ההתדרדרות, ומניעה של החמרה במצב הנפשי. כך למעשה, פעולות פשוטות של טיפול והרגעה עצמית מסייעות להפחית את תסמיני החרדה והטראומה הראשוניים, ולהרגיע את הגוף והנפש. 

החל מהשבוע יחולקו בבתי המרקחת של סופר-פארם עלוני מידע שיציעו טיפים להרגעה והפגת מתחים, לצד פעולות פשוטות שניתן לתרגל באופן עצמאי תחת הכותרת: "כיצד להקל על המתח הנפשי בימים לא קלים אלה". בנוסף, הוקם מתחם תוכן ייעודי לנושא בסופר-פארם אונליין ובו שיטות, כלים והמלצות שונות להפגת מתח וחרדה. התוכן במתחם לכלל הציבור, כולל לקהלי יעד כמו הורים לילדים, חיילי מילואים משוחררים, נוער ועוד.

מנכ"לית נט"ל, אפרת שפרוט, מסרה השבוע: "בתקופה המורכבת בה אנו נמצאים, יש חשיבות רבה להגן על הנפש של עצמנו. פעולות פשוטות של שמירה עצמית יכולות להגביר את החוסן האישי והיכולת להתמודד עם האתגרים הרבים העומדים כעת בפני אזרחי ישראל. המסר הוא שלא כולם צריכים להגיע לטיפול, ויש כלים לעזרה עצמית שיכולים להקל. אנחנו מודים לסופר פארם על השותפות ועל שבחרו בתקופה הלא פשוטה הזאת לצאת בקמפיין לחיזוק החוסן של אזרחי ישראל".

אפרת שפרוט, מנכלית נט''ל (צילום: יורם אשהיים)
אפרת שפרוט, מנכלית נט''ל (צילום: יורם אשהיים)

כרמל דומב, מנהלת משאבי האנוש של סופר-פארם: "בתור בית המרקחת של המדינה, לקחנו על עצמנו משימה לסייע לציבור הישראלי בהתמודדות עם הסטרס והחרדה שמלווים את כולנו בתקופה המורכבת הזו. במסגרת שיתוף הפעולה עם נט"ל קיימנו הכשרות לרוקחים שיאפשרו להם להציע שיטות וכלים לטיפול עצמי שכולנו יכולים ליישם בבית".

ההכשרה שהעבירה נט"ל לרוקחים התמקדה בסימנים ונורות אזהרה לדרגות שונות של מצוקה נפשית ודרכי התמודדות המתאימות עבורן, לצד טיפים ושיטות לטיפול עצמי שאפשר ליישם ולתרגל בבית. הרוקחים מגיעים עם הניסיון הנדרש לעסוק ברוקחות בקהילה, וידע אקדמי בעולמות הפיזיולוגיה של האדם, אנטומיה, מדעי הרפואה, והתזונה. שילוב בין הידע המקצועי שלהם, לבין ההכשרות שמעבירה להם העמותה, יאפשר לתת למטופלים ערך מוסף ולשלב גם כלים ראשונים להתמודדות עם מתח וחרדה, והמלצות לפעולות פשוטות שביכולתן לסייע בהרגעה והפגת מתחים.

עמותת נט"ל - נפגעי טראומה על רקע לאומי, היא עמותה א-פוליטית, הפועלת 26 שנה מתוך השקפת עולם לפיה טראומה על רקע לאומי היא חלק בלתי נפרד ממציאות החיים בישראל. מאז הקמתה, סייעה ללמעלה מחצי מיליון אזרחים ובהם לוחמים משוחררים, הורים, אחים וילדים, בני ובנות זוג, בני הגיל השלישי ואוכלוסיות מיוחדות. במהלך חודש מרץ רשת טיב טעם נרתמת למאמץ הלאומי ותקיים פעילות התרמה למען העמותה, במסגרתה ניתן לתרום 10 שקלים בכל קניה בסניפי הרשת ובאתר האונליין טיב טעם בקליק. הסכום שייאסף, יועבר כולו בסוף הפעילות, לטובת העמותה. 

עמותת נט"ל עושה את מירב המאמצים לסייע לכמה שיותר אזרחים במדינת ישראל להתמודד עם החוויות הקשות שחוו מאז השבת השחורה. לסיוע ותמיכה נפשית חייגו 24/7 : 1800-363-363 למידע נוסף https://www.natal.org.il

רשת טיב טעם נרתמת למען עמותת נט''ל (צילום: באומן בר ריבנאי)
רשת טיב טעם נרתמת למען עמותת נט''ל (צילום: באומן בר ריבנאי)