איש העסקים אליעזר פישמן הלך לעולמו בגיל 80. פישמן ז"ל החזיק חברות רבות מתחומי התקשורת והנדל"ן בישראל ובעולם.

פישמן הקים בשנות השבעים משרד רואי חשבון עצמאי בתל אביב. בתחילת שנות השמונים הקים קרנות נאמנות בשם רונית וענת, על שם בנותיו. נכסי הקרנות האמירו בתקופת הגאות בבורסה בתחילת שנות השמונים אל מעבר לשווי של 1.6 מיליארד דולר.   לאחר הנפילה בבורסה חזר פישמן לעולם העסקים, והחל מסוף שנות השמונים לצבור החזקות רבות, חלקן באמצעות הלוואות מהקיבוצים, ואחר כך מהונו העצמי ומהבנקים.

בשנת 1989 השתלט פישמן על חברה כלכלית לירושלים יחד עם קבוצת משקיעים אמריקנית. הוא רכש את החברה שנמכרה בהליך הפרטה על ידי מדינת ישראל. בשנת 1993 רכשה החברה את מניות הממשלה בחברת "מבני תעשייה", והפכה לחברת הנדל"ן המניב הגדולה במדינה. בשנת 2000 רכש פישמן את מניות שותפיו בחברה, והפך לבעל השליטה היחיד בה. בשנת 1995 הוא הקים את קבוצת פישמן רשתות.

בשנת 1997 רכש פישמן את חברת "קווי זהב" ביחד עם חברת התקשורת "טלקום איטליה" ועם חברת "עורק". בהמשך החליט פישמן להגדיל את החזקותיו ולהשתלט על קווי זהב, לאחר ששילם כ-93 מיליון דולר עבור 52% ממניות עורק בחברת השיחות הבינלאומיות. ביוני 2005 החליט פישמן לרכוש גם את חלקה של טלקום איטליה בעסקה סיבובית, שבה הוא מכר לחברה האיטלקית את החזקותיו בעסקי הכבלים התת-ימיים "מד נאוטילוס", והשתלט באופן מלא על קווי זהב.

בשנת 1997 רכש פישמן כשליש ממניות קבוצת "ידיעות אחרונות" מידי תמי וזאב מוזס תמורת 800 מיליון ש"ח. בשנת 1999 השתלט פישמן על עיתון "גלובס", לאחר מות שותפו חיים בר און. בשנת 1999 רכש פישמן ביחד עם ידיעות אחרונות ו"תבל" את השליטה בחברת הכבלים "ערוצי זהב". לפני עסקה זו החזיק יחד עם ידיעות אחרונות בחברות הכבלים האזוריות "עידן" ו"טלם". חברות אלה מוזגו כולן לתוך ערוצי זהב, ובשנת 2006 מוזגו סופית ל-HOT. לאחר המיזוג החזיק פישמן בכ-14.6% מהחברה הממוזגת.

אליעזר פישמן (צילום: יוסי אלוני)
אליעזר פישמן (צילום: יוסי אלוני)

בשנת 2008 הורשעו חברת "הנדימן - עשה זאת בעצמך" ומנהליה, בהם פישמן, בהעסקת עובדים ביום המנוחה השבועי בניגוד לחוק שעות עבודה ומנוחה. כל הנאשמים הורשעו, ונגזרו עליהם קנסות כבדים. עם פרוץ משבר האשראי ב-2008 זכה פישמן לתואר "טייקון", כאחד מבעלי החברות שגייסו הון רב בשוק ההון הישראלי.

לקבוצת פישמן היו החזקות בתחומים רבים, בהם קמעונאות, תקשורת המונים, תעשייה, תקשורת, נדל"ן ועוד. לקבוצה עסקים בישראל ובחו"ל. חלק מהחברות בקבוצה היו בבעלותה המלאה, וחלקן בבעלות חלקית (בהן גם חברות ציבוריות). 

בשנת 2016 רשות המיסים ביקשה להכריז על פישמן כפושט רגל, בגין חוב של מעל 196 מיליון שקל למס הכנסה, ולממש את נכסי קבוצת פישמן ונכסיו של אליעזר פישמן לכיסוי החוב. בדצמבר של אותה שנה הוצא צו לכינוס נכסיו של פישמן ובשנה שלאחר מכן הוא הוכרז כפושט רגל.

לאחר מאבק בין המנהל המיוחד ומשא ומתן ארוך, הושג הסדר בין המנהל המיוחד לבין פישמן ומשפחתו, אולם ההסכם בוטל לאחר שבנק הפועלים ונושים אחרים הצביעו נגדו באספת הנושים. כתוצאה מכך, הוכרז פישמן כפושט רגל, והחבות של בני משפחתו פתוחה לדיונים משפטיים.