התעשייה האווירית זכתה בפרס מצוינות בניהול שרשרת אספקה. הפרס מוענק לחברה מידי האיגוד הישראלי לניהול שרשרת האספקה בזכות פרויקט של פיתוח והטמעת מערכת אינטגרטיבית לניהול כלל פעולות שרשרת האספקה, תוך שימוש במודלי בינה מלאכותית לניתוח וחיזוי פערים, חקירת תהליכים ועומסים. מטרת הפרויקט הינה הורדת עלויות במערך שרשרת האספקה, וזאת באמצעות חדשנות, טכנולוגית ואוטומציה.

הפרס הוענק במסגרת כנס שנתי של ארגון ISCMA בהשתתפות מנהלים בכירים מחברות מובילות במשק. היקף פעילות מערך שרשרת האספקה של תעשייה אווירית בשנת 2023 הסתכם בכ- 4B$ ומאופיין במגוון טכנולוגיות ובאקלים משתנה, עם שותפי תהליך בישראל וברחבי העולם . בשנים האחרונות אתגרי שרשראות האספקה הפכו מהותיים ומצריכים מהחברה לעבוד באופן אג'ילי, תוך ניהול סיכונים והזדמנויות. על מנת לעמוד בצרכי השוק ודרישות הלקוחות, מתבצע תהליך קבלת החלטות מהיר, על בסיס נתונים בזמן אמת, לכלל הפעילויות העסקיות בחטיבות.

סמנכ"ל תפעול, רכש ולוגיסטיקה בתעשייה האווירית, מנשה בן חיים: "לתעשייה האווירית נכסי ליבה והישגים טכנולוגיים התורמים משמעותית לעוצמה הכלכלית, החברתית והביטחונית של מדינת ישראל שהינם בעלי חשיבות גלובלית מכרעת. ברצוני להודות לעובדות ועובדי ארגון הרכש והלוגיסטיקה אשר יזמו את הפרויקט החדשני, והטמיעו אותו במערכות החברה באופן יעיל ומקצועי. ספקי החברה בישראל וברחבי העולם הם שותפינו לדרך ולפיתוחים והם שמאפשרים לנו להמשיך לעמוד בחוד החנית של הטכנולוגיה העולמית".

בשנה החולפת הגיע צבר ההזמנות של התעשייה האווירית להיקף שיא של כ-16 מיליארד דולר, עובדה שחייבה את החברה ליישום מהיר של פתרונות מערכתיים מתקדמים בתחום הלוגיסטיקה ושרשרת האספקה. מטרת הפיתוחים החדשניים בתחום הלוגיסטיקה היא לייצר חסכון משמעותי בשטחי אחסנה, לייעל את מערך התפעול ולצמצם את לוחות הזמנים בשרשרת האספקה - מהקשר עם הספקים ועד לאספקת התוצרים ללקוחות.