במהלך הרבעון הראשון של שנת 2024 משקיעים בשוק הקריפטו עברו את אחד הרבעונים הטובים ביותר בהיסטוריה, לאחר שהביטקוין סגר את הרבעון במחיר 71,200 דולר והשלים עלייה של כ-70% מתחילת הרבעון הנוכחי.

"כל בחורה שם עוברת הטרדה מינית": העדות המטלטלת של מיה רגב | צפו
"גם אני אוהב אותך": הדיאלוג המדהים בין ואטורי וגלנט בוועדת חוץ וביטחון

האיתריום, המטבע השני בגודלו, עלה בחדות גם הוא בשיעור של כ-60% מתחילת הרבעון. אסף אלמליח, אנליסט קריפטו בכיר, פרוקסיביט - בית ההשקעות למטבעות דיגיטליים, מסביר שהעליות לא הגיעו מחלל ריק.

"הרבה מהקרדיט לעליות הללו ניתן ובצדק להנפקות קרנות ה-ETF ספוט על הביטקוין. קרנות הספוט הללו הן קרנות המסוגלות "לחקות" את המחיר של נכס הבסיס - הביטקוין - בצורה כמעט מושלמת, הסיבה לכך היא שבניגוד לקרנות שפעלו עד עתה בשווקים, הן אכן מחזיקות בנכס הבסיס ואינן תוצר לוואי של נגזרות על הביטקוין (כמו חוזים עתידיים)".

אלמליח מוסיף ש"ההשפעה של קרנות הספוט על עולה הרבה מעבר מההשפעה על מחיר הביטקוין. גופים פיננסיים ענקיים כמו Blackrock ו – Ark, שהנפיקו את קרנות הספוט, סיפקו סלע של אמינות ולגיטימיות לביטקוין בפרט ולשוק הקריפטו בכלל. הצעד הזה משדר לשווקים הגלובליים שהקריפטו הוא לא רק כאן כדי להישאר, אלא מתחיל להיכלל במיינסטרים הפיננסי".

ביטקוין (צילום: REUTERS/Benoit Tessier/File Photo)
ביטקוין (צילום: REUTERS/Benoit Tessier/File Photo)

"מעבר לכך", המשיך, "נפתחה לראשונה האפשרות לזרם השקעות חדש שיכול לשלב את הביטקוין במוצרים פיננסיים מסורתיים, ששואבים סכומי כסף אדירים כמו קרנות השתלמות ופנסיה. ברבעון הנוכחי העליות צפויות להמשיך בעיקר בעקבות אירוע החצייה של הביטקוין שמטבע הדברים יקטין את ההיצע של ביטקוין חדש שמגיע לשוק, יגביר את הנדירות של המטבע ויהפוך אותו למבוקש ונדיר יותר. עם זאת חשוב לזכור שההשפעה של אירוע החצייה לוקחת את החלק המשמעותי יותר לפני האירוע – משמע בימים אלו ממש. ייתכן, שהאפקט הפסיכולוגי של אחרי החצייה יתן את אותותיו ממש לאחר החצייה ונראה עוד גל עלייה בעקבות כך".